چگونه در کنفرانس های داخلی مقاله چاپ کنیم؟

چگونه در کنفرانس های داخلی مقاله چاپ کنیم؟
  • چگونه در کنفرانس های داخلی مقاله چاپ کنیم؟ در کشور ما نیز سالانه کنفرانس های بسیار زیادی با حضور اساتید و دانشمندان بسیار فرهیخته برگزار میگردد که این کنفرانس ها در حوزه های متفاوتی برگزار میگردد و مطالب علمی و ارزنده ای در این کنفرانس ها به اشتراک گذاشته میشود. چاپ مقاله در کنفرانس داخلی یا بین المللی خارجی یا مجله یک فعالیت مهم در جامعه دانشگاهی است. اگر نمی‌دانید که چگونه مقاله کنفرانسی بنویسید، این مطلب را بخوانید.

    اگر به دنبال کسب نمره پایان نامه کارشناسی ارشد هستید و یا برای مصاحبه دکتری نیاز به نمره و امتیاز دارید یکی از بهترین گزینه ها و راه های کسب امتیاز و نمره ، چاپ مقاله در کنفرانس های داخلی می باشد.

    شرکت در کنفرانس داخلی و ارائه مقاله در این کنفرانس ها که منجر به پذیرش و چاپ آن شود در مصاحبه دکتری ۱ نمره و در پایان نامه کارشناسی ارشد سقف ۱٫۵ نمره را دارد . البته این نمرات با توجه به تعداد مقالات و همچنین سلیقه داوران و اساتید هر دانشگاه متفاوت است .

    چگونه در کنفرانس های داخلی مقاله چاپ کنیم؟

    با توجه به این که کنفرانس ها یکی از معتبر ترین محل ها برای انتقال افکار و اطلاعات میباشند طرفداران زیادی دارد و افراد بسیاری تمایل به شرکت در این کنفرانس ها دارند. هر ساله کنفرانس های داخلی متعددی در تمامی زمینه ها در کشور ما برگزار میگردد که طرفداران بسیار زیادی دارند و اساتید و فرهیختگان عزیز دوست دارند که در این سمینار ها شرکت کنند و از مسائل و اطلاعات تبادل شده نهایت استفاده را ببرند.کنفرانس ها میتوانند موضوعات مختلفی داشته باشند و در همه زمینه ها و رشته های تحصیلی شغلی و … هر سال حداقل یک کنفرانس برگزار میگردد.

    برای شرکت در کنفرانس های داخلی ابتدا باید از زمان و مکان و هزینه آن اطلاع داشته باشید و سپس ثبت نام کنید و برای کسب اطلاعات از زمان کنفرانس ها نیاز به یک منبع علمی بسیار معتبر دارید که در ایران برای اطلاع از کنفرانس ها میتوانید از طریق سایت های زیر اقدام فرمایید.

    http://www.civilica.com/Calendar.html
    http://www.iranconferences.ir/‌

    در سایت های فوق کلیه اطلاعاتی که شما نیاز خواهید داشت نوشته شده است و میتوانید با مراجعه به این سایت ها هم در کنفرانس ثبت نام کنید و هم از طریق ادرس ایمیلی که در اختیارتان قرار خواهد داشت میتوانید چکیده مقاله خود را به کارشناسان و داوران ارسال فرمایید تا هر چه سریعتر پیگیری شود توجه داشته باشید که زمان شما برای ارسال مقاله کاملا محدود میباشد و در صورتی که خارج از بازه زمانی تعیین شده فایل خود را ارسال کردید ممکن است مقاله پذیرفته نشود.

    چاپ مقاله در کنفرانس های داخلی

    شرکت در کنفرانس های داخلی علاوه بر اینکه باعث ارتقاء علمی شرکت کننده کنفرانس می شود به افزایش اعتبار خود کنفرانس نیز کمک می کند . سبب می شود شرکت کنندگانی از سرتاسر کشور در یک حوزه علمی در کنار یکدیگر جمع شوند . با تبادل اطلاعات مابین این پژوهشگران و دانشجویان ممکن است جرقه تحقیقات و پژوهش های جدیدی در ذهن پژوهشگران و دانشجویان زده شود .

    اساتید و شرکت های تحقیقاتی بسیاری در این کنفرانس ها شرکت می کنند که بزرگترین منبع اطلاعاتی و تحقیقاتی می باشد که همنشینی و استفاده از مطالب بروز آنها برای پژوهشگران بسیار مفید است .

     اهداف شرکت در کنفرانس های داخلی

    شرکت در کنفرانس به عنوان سخنران اصلی
    شرکت در کنفرانس به عنوان شرکت کننده عادی و حضور عادی برای استفاده از مباحث و مقالات ارائه شده در کنفرانس
    شرکت در کنفرانس به عنوان اسپانسر مالی و تامین هزینه کنفرانس
    شرکت در کنفرانس به منظور ارائه مقاله بدون چاپ آن
    شرکت در کنفرانس به منظور ارائه مقاله و چاپ آن

    بعد از اینکه تصمیمتان را برای حضور در کنفرانس گرفتید و دلیلتان از شرکت در کنفرانس مشخص شد که با توجه به آنچه که در ابتدا گفته شد باید حضور به منظور ارائه مقاله و پذیرش و چاپ آن باشد . باید مقاله علمی خود را آماده سازید . ممکن است این مقاله را دانشجو و یا پژوهشگر قبلا نگارش نموده باشد و برای ارسال به کنفرانس آماده باشد .

    هزینه ها و نحوه ارسال مقاله

    برای شرکت در کنفرانس و چاپ مقاله هزینه‌ای با نام هزینه ثبت نام (Registration) دریافت می شود. البته می توان در برخی از کنفرانس ها نیز بدون ارسال و ارایه مقاله با پرداخت هزینه ثبت نام و فقط به عنوان شرکت کننده حضور داشت. برای تشویق نویسندگان و شرکت کنندگان به حضور و ثبت نام به موقع در کنفرانس، معمولا هزینه تعیین شده اولیه برای ثبت نام (Early registration) کمتر است و پس از سپری شدن زمان ثبت نام زودهنگام، هزینه بیشتری را باید بپردازید. همچنین تعداد زیادی از کنفرانس‌ها برای دانشجویان و یا اساتید تخفیف ویژه ای قائل می‌شوند که در بخش هزینه ثبت نام اعلام شده در سایت کنفرانس اطلاع رسانی می شود.

    تمامی مقالات ارسال شده برای کنفرانس ها دارای قالب یا فرمت نگارش (Template) مشخصی می‌باشند که کاملا مخصوص به آن کنفرانس می‌باشد. هر مقاله‌ای که به کنفرانس ارسال می‌شود، می‌بایست قواعد نگارش مقالات مربوط به آن کنفرانس را کاملا رعایت کند. در صورت عدم رعایت، در بیشتر اوغات مقاله بدون داوری شدن، رد می‌شود.

    فواید و امتیازات شرکت در کنفرانس ها

    1. کنفرانس ها یکی از بهترین مکان های علمی برای افرادی که علاقه به چالش و بحث و گفتگو در موضوع خاصی میباشند.
    2. ایجاد انگیزه بیشتر در علاقه‌مندان و پژوهشگران جوان برای تحقیق و پژوهش های بیشتر در زمینه های مختلف علمی.
    3. آشنایی با افراد شاخص، محقق، صاحب نظر در رشته مورد علاقه خود.
    4. دریافت مشاوره های کارآمد از افراد با تجربه به منظور ایجاد بستری برای طرح دیدگاه‌های مختلف.
    5. استفاده از سوالات مخاطبان و نقد و نظر آنها برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف دیدگاهتان.
    6. فراگیری شیوه های نوین مدیریتی و بکارگیری آن در جهت پیشرفت مجموعه.
    7. گسترش مرزهای دانش و ارتقای علمی و پژوهشی جامعه.
    8. ارتقاء روابط تجاری با کمپانی های خارج از کشور و تبادل اطلاعات به دست آوردن بازار هدف مناسب.
    9. آشنایی با تکنولوژی و فناوری های نوین روز دنیا.

    چگونه به کنفرانس های داخلی مقاله ارسال کنیم؟

    همان طور که مطالعه فرمودید برای ارسال مقاله به کنفرانس ها ابتدا باید از زمان و مکان کنفرانس اطلاع داشته باشیم و سپس وب سایتی که اطلاعات لازم برای کنفرانس را ارائه میکند حتما آدرس ایمیلی نیز برای علاقه مندان به ارسال مقاله قرار خواهد داد که میتوانید در بازه زمانی تعیین شده فایل مقاله را در این زمان به آدرس ایمیل ارسال فرمایید. موقع ارسال ایمیل میتوانید در مورد هزینه از داوران کنفرانس سوالات خود را بپرسید و یا اطلاعات کافی در مورد هزینه ها در سایت موجود میباشد.ارسال مقاله به برخی از کنفرانس ها دارای هزینه میباشد و همچنین شرکت در کنفرانس نیز ممکن است هزینه داشته باشد.

    فرآیند چاپ مقاله در کنفرانس داخلی یا خارجی

    برای چاپ مقاله در یک کنفرانس داخلی یا خارجی مراحل زیر را انجام دهید:

    ۱٫ پیدا کردن موضوع و شروع تحقیقات

    اگر می‌خواهید مقاله‌ای نوشته و برای چاپ مقاله در کنفرانس داخلی یا خارجی اقدام کنید، نخست باید یک ایده و موضوع جدید انتخاب کنید. بعد از انتخاب موضوع باید تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات انجام شود.

    ۲٫ نگارش مقاله کنفرانس

    بعد از مطالعه منابع علمی و جمع‌آوری اطلاعات، نگارش بخش‌های مختلف مقاله را شروع کنید. هر مقاله‌ای که شما می‌نویسید، چه مقاله‌ای که برای کنفرانس نوشته می‌شود چه برای یک ژورنال علمی، باید شامل بخش‌هایی با عنوان چکیده، مقدمه، پیشینه تحقیق، رویکرد، مشاهدات و نتایج و نتیجه‌گیری باشد. همچنین شما باید اطلاعات منابع علمی که برای نگارش بخش‌های مختلف مقاله استفاده کرده‌اید را یادداشت کرده و در انتهای مقاله خود ذکر کنید.

    ۳٫ جستجوی کنفرانس‌های در حال پذیرش مقاله

    به دنبال کنفرانس‌هایی باشید که در رشته و موقعیت جغرافیایی موردنظر شما در حال پذیرش مقاله هستند و یا در چند ماه آینده برگزار خواهند شد. در صفحه ” کنفرانس‌های در حال پذیرش مقاله ” نحوه پیدا کردن کنفرانس‌های داخلی و خارجی توضیح داده شده است. به این صفحه مراجعه کرده تا از کنفرانس‌هایی که در داخل و خارج از کشور در چند ماه و یا در سال آینده برگزار خواهند شد، مطلع شوید.

    ۴٫ مراجعه به وب‌سایت کنفرانس‌ها

    بعد از انتخاب چند کنفرانس، به وب‌سایت کنفرانس‌ها مراجعه کنید و تاریخ برگزاری کنفرانس و بازه زمانی ارسال مقاله و مدارک خواسته شده را چک کنید.

    ۵٫ رعایت فرمت مقاله

    مقاله خود را به فرمت وب‌سایت کنفرانس موردنظر خود دربیاورید.

    ۶٫ ارسال مقاله به کنفرانس

    دستورالعمل بیان شده در وب‌سایت کنفرانس را مطالعه کرده و سپس مقاله خود را به آن کنفرانس ارسال کنید.

    ۷٫ داوری مقاله

    منتظر نتیجه ارزیابی مقاله و دریافت نظرات داوران کنفرانس باشید.

    ۸٫ ثبت‌نام در کنفرانس

    بعدازاین که مقاله شما پذیرفته شد، شما باید فرم‌های خاصی را پر کرده و برخی از اسناد را امضا کنید. این روند و این فرم‌ها از کنفرانسی به کنفرانس دیگر متفاوت است. بنابراین این فرم‌ها را تکمیل کرده و هزینه ثبت‌نام را پرداخت کنید و درنهایت ثبت‌نام خود را تایید کنید.

    ۹٫ حضور در محل برگزاری کنفرانس

    در زمان کنفرانس، به محل برگزاری کنفرانس سفر کنید و مقاله خود را ارائه دهید. ممکن است مقاله شما به‌صورت کنفرانس و یا به‌صورت پوستر پذیرفته شود.

    ۱۰٫ انتشار مقاله به‌صورت آنلاین یا کتبی

    چک کنید که مقاله شما به‌صورت آنلاین یا به‌صورت کتبی منتشر شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)