ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم

ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش ملی مقاومت اسلامی
  • ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش ملی مقاومت اسلامی : دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم از ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: ۹۹ مقاله به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده که در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید.

    حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم در مراسم افتتاحیه «همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که در سالن نشست های ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به پیش زمینه های شکل گیری همایش یاد شده اظهار داشت: همایش مقاومت اسلامی و پیدایش این موضوع از آن جا صورت گرفت که ما در فرمایشات رهبر معظم انقلاب می دیدیم ایشان بر حوزه مقاومت و پژوهش در این حوزه تأکید داشتند.

    از سوی دیگر فلسفه وجودی دفتر تبلیغات اسلامی تقویت نرم افزاری فکری جامعه اسلامی است و امروز یکی از موضوعات مهم و مورد نیاز ما در سطح ملی و بین المللی مسأله مقاومت است و علی القاعده دفتر تبلیغات اسلامی که وظیفه خودش را تقویت فکری و نرم افزاری می‌داند باید در جبهه مقاومت نیز وظیفه خود را انجام بدهد.

    ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم

    وی یادآور شد: روزی دو نفر از برادران ما از لشکر فاطمیون به دفتر تبلیغات اسلامی آمده اند و سؤال کردند شما چه دست آوردی دارید که در حوزه مقاومت اسلامی در اختیار ما قرار بدهید که ما در آن جلسه جز بیان عمومات چیز دیگری نداشتیم و از آن جا کلید همایش مقاومت خورده شد و در صدد برآمدیم تا اطلاعات و مطالعاتی در این زمینه صورت بگیرد و جمع آوری مطالبی در این زمینه داشته باشیم.

    حجت الاسلام یوسفی مقدم با تأکید بر این که موضوع همایش از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با همکاری قطب های فکری و فرهنگی تصویب شد، گفت: شورای علمی همایش ملی مقاومت اسلامی و کمیته کارشناسی به وجود آمد که در این شورای علمی محورهای همایش و ریز موضوعات مصوب شد و ما اقدام به فراخوان مقالات دادیم که ۱۴۸ مقاله در مجموع رسید که از این بین ۹۹ مقاله برگزیده شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مقالاتی که برگزیده نشد تعداد کمی از ضعف در محتوا برخوردار بودند و تعداد زیادی هم قرآنی نبودند نه این که لزوما از ضعف علمی و محتوایی برخوردار باشند، این ۹۹ مقاله را بعد از ارزیابی برای نشر ارسال کرده ایم و امیدواریم تا پایان همایش از مجموعه مقالات و همچنین از چکیده آنها رونمایی داشته باشیم.

    رئیس پژوهشکده علوم و معارف قرآن کریم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: ۱۱ پیش نشست علمی با همکاری مراکز همکار همایش برگزار شده که متن این نشست ها نیز بعد از غنی سازی محتوایی چاپ شده و در اختیار جامعه علمی قرار خواهد گرفت.

    ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش ملی مقاومت اسلامی

    ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش ملی مقاومت اسلامی

    ۲۷ مقاله که رتبه بالاتری آورده اند در  کمیسیون های پنج گانه مورد بحث و بررسی قرار می گیرند

    وی با اشاره به مراکز همکار در برگزاری نشست و تولید محتوای علمی خاطرنشان کرد: این نهادها مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، جامعه الزهرا(س)، آستان قدس رضوی، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)، دانشگاه امام محمد باقر(ع)، دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان و خبرگزاری ایکنا بودند.

    استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: همچنین مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعه المصطفی العالمیه، صدا و سیما، مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه رضوی، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) نیز همکاری خوبی با این همایش داشتند.

    حجت الاسلام یوسفی مقدم افزود: ما افزون بر این افتتاحیه پنج کمیسیون تخصصی از مقالات داریم که ۲۷ مقاله که رتبه بالاتری آورده اند در این کمیسیون های پنج گانه در طول یک هفته ارائه و مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

    وی با بیان این که پنل‌های همایش از روز افتتاحیه تا چهارشنبه دوم مهرماه (به مدت پنج روز) برپا می‌شود، گفت: روز پنجشنبه سوم مهرماه آیین اختتامیه این همایش را خواهیم داشت.

    رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: عناوین پنل های این همایش عبارت از «گفتمان‌سازی و روش مقاومت از نگاه قران کریم»، «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»، «الگوهای مقاومت در قران کریم»، «دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم» و «چالش‌های مقاومت از نگاه قرآن کریم» است.

    منبع : خبرگزاری شبستان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *