قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی

قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی
  • قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی : دانشجویانی که متقاضی شرکت در آزمون های بین المللی هستند و تمایل به مهاجرت و دریافت پذیرش از دانشگاه های خارجی دارند میتوانند با چاپ مقاله در مجلات خارجی این امتیازات را کسب نمایند. مجلات خارجی جز ژورنال های بسیار پرمتقاضی هستند و سالانه پژوهش های بسیاری برای انتشار در این ژورنال ها داوطلب میشوند. با اینکه شرایط پذیرش مقاله دشوار و هزینه های انتشار مقاله در این ژورنال ها بسیار بالا میباشد اما باز هم از طرفداران این ژورنال ها کم نمیشود و نویسندگان همیشه تمایل به انتشار تحقیقات در این ژورنال ها را دارند. هر مجله خارجی با توجه به شرایط کاری خود برای چاپ مقالات قوانین خاص خودش را دارد که در این مقاله درباره قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی مطالبی را بیان خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

    قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی

    ۱- از افراد باسابقه بخواهید که مقاله شما را مطالعه کنند

    با اینکه زمان بسیاری برای گردآوری تحقیقات گزاشته اید و تحقیقاتتان بسیار ارزشمند هستند اما ممکن است دچار ایرادات بسیار جزئی شده باشید که از دیدگاه خودتان ایراد بزرگی به حساب نیاید ولی داوران نسبت به آنها حساسیت داشته باشند. بنابراین توصیه میکنیم از سواد و آگاهی افراد با تجربه استفاده کنید و نظرات آنها را در مقاله خود اعمال کنید تا به مراتب مقاله کیفیت بهتری داشته باشد. محتوای مقاله نقش بسیار مهمی در کیفیت محتوای مقاله دارند و با توجه به اینکه همه اقدامات در راستای کسب رضایت داوران و سردبیر مجله انجام میشود باید همه فرآیند نگارش و ویرایش با قواعد اصولی مشخص شده از طرف ژورنال انجام شود و به هدف نزدیک تر باشید که نظرات افراد با سابقه در این زمینه کمک شایانی به شما خواهد کرد و همچنین با مراجعه به سایت ژورنال و مطالعه مقالات پیشین میتوانید به هدف خود نزدیک تر باشید. به این صورت زمانی که کیفیت محتوای علمی مقاله تایید شد سراغ سایر مراحل بروید و زمان را از دست ندهید.

    ۲- از یک فرد متخصص و با سابقه بخواهید که مقاله شما را ترجمه کند

    ترجمه به عنوان عنصر اصلی شناخته میشود و کیفیت محتوای شما تحت تاثیر قرار خواهد داد. همانطور که میدانید تولیدات علمی به زبان انگلیسی در مجلات خارجی انتشار میابند و ترجمه یک اصل مهم و بسیار ضروری میباشد از این رو در مورد کیفیت ترجمه به هیچ عنوان کوتاهی نکنید. هر مقاله باید توسط مترجم متخصص و با سابقه ترجمه شود و همه استاندارد ها و کیفیت های لازم را دارا باشد. ترجمه تخصصی و با کیفیت بسیار مهم میباشد و نقش به سزایی در جلب توجه دارد. مقاله باید با بیشترین تعداد کلمات تخصصی ترجمه شود و کاملا سلیس و روان باشد به طوری که فرد مطالعه کننده متوجه نشود که متن ترجمه شده است متن باید کاملا روان و منسجم باشد. مترجمین با تجربه بهتر میتوانند مقاله را با کیفیت مطلوب مد نظر شما ترجمه کنند.

    قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی

    قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی

    ۳- از یک کارشناس متخصص در زمینه پارافریز بخواهید که پارافریز انجام دهد.

    بسیاری از نویسندگان با تکیه بر دانش تخصصی خود مقاله خود را تکمیل میکنند و از استناد به مقالات دیگر و یا هرگونه اقدام غیر اخلاقی دیگر به شدت پرهیز میکنند اما امروزه با توجه به اینکه تعداد مقالات منتشر شده در یک حوزه تخصصی بسیار بالا میباشد امکان وقوع تشابهات علمی افزایش یافته است و ممکن است فرد به طور کاملا ناخواسته دچار سرقت علمی شود از این رو این مرحله را حتی اگر نسبت به کیفیت محتوای مقاله خود اطمینان دارید حتما پارافیز را انجام دهید. رفع تشابهات علمی و ادبی از متن تحقیقات رسمی کاملا اجباری میباشد و متاسفانه اغلب مقالات به دلیل سهل انگاری در این بخش ریجکت میشوند. به عنوان یک مرحله کاملا ضروری توصیه میکنیم این مرحله را به یک فرد متخصص و کاربلد واگذار کنید.

    ۴- ژورنال مد نظرتان را انتخاب کنید.

    با توجه به گستردگی مجلات خارجی و تعداد بسیار بالای آنها انجام این بخش بسیار دشوار است و ممکن است احتیاج به کمک داشته باشید. شناخت ژورنالها و زمینه موضوعی و اعتبار و کیفیت آنها از ضروریات این بخش محسوب میشود. که برای دانشجویان و نویسندگان تازه کار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد بنابراین حتما توصیه میکنیم شناخت کافی حاصل شود و سپس اقدام به انتخاب قطعی ژورنال شود. بلند پروازی در انتخاب ژورنال عاقبت خوبی نخواهد داشت و حتی اگر کمی نسبت به انتخاب ژورنال با کیفیت تر از سطح مقاله دچار تردید شدید توصیه میکنیم دست نگه دارید و در انتخاب خود تجدید نظر نمایید. از طرفی زمینه موضوعی نیز مهم است و چنانچه مقاله را به ژورنالی ارسال کردید که از لحاظ اسکوپ موضوعی با مقاله شما مطالق نبود توصیه میکنیم دست نگه دارید در این صوت حتی مقاله شما به مرحله داوری ارسال نخواهد شد و توسط سردبیر ریجکت خواهد شد. دو فاکتور مهم را در انتخاب ژورنال مد نظر قرار دهید اسکوپ موضوعی و کیفیت ژورنال.

    ۵- فرمت بندی انجام دهید و مقاله خود را مطابق با اصول کیفی متناسب با مجله اصلاح کنید.

    هر مجله فرمت و ساختار مشخصی دارد و مقاله باید چهارچوب و قاعده ای که از طرف مجله تعیین شده است را دارا باشد از این رو باید فرمت مجله را بررسی نمایید و مقاله با اصول تعیین شده ویرایش و فرمت بندی کنید. فرمت بندی و ویرایش ظاهری مقاله باید طبق استاندارد های مشخص شده از طرف مجله انجام شود و برای اینکار بهتر است به سایت ژورنال مراجعه فرمایید و نمونه های مقاله ثبت شده را رویت نمایید و بعد از ویرایش مقاله را سابمیت کنید.

    قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی

    قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی

    ۶-مقاله خود را تنها زمانی که احساس می کنید آماده چاپ شدن است ارسال کنید.

    به بخش راهنمای نویسندگان در سایت مجله مد نظر خود مراجعه کنید تا از نیازهای مجله و نحوه ارسال مقاله به آن آگاه شوید. زمانی که احساس کردید مقاله شما تمامی موارد ذکر شده در سایت را دارا است، مقاله خود را از طریق کانال های مناسب برای مجله ارسال کنید.

    مقاله خود را هم زمان به بیش از یک مجله برای چاپ شدن ارسال نکنید.
    زمانی که قصد دارید به صورت آنلاین مقاله خود را برای مجله ای ارسال کنید، از ایمیل دانشگاهی خود استفاده کنید. این کار باعث اعتبار بخشیدن به مقاله شما خواهد شد.

    ۷-پس از دریافت پاسخ اولیه مجله هراسان نشوید!

    به تعداد بسیار کمی از مقالات در نگاه اول نظر ویراستاران مجله را برای پذیرش قطعی جلب می کنند. در صورتی که مقاله شما یکی از این مقالات باشد خبر خوبی برای شما خواهد بود ولی در غیر این صورت آرامش خود را حفظ کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

    مقاله خود را ویرایش کنید: با توجه به نظر ویراستاران اصلاحات جزئی را در متن خود اعمال کنید.

    مقاله ویرایش شده خود را بار دیگر ارسال کنید.

    ۸-نظرات ویراستار مجله را با آغوش باز بپذیرید.

    در موارد نادری ویراستاران از شما می خواهند مقاله خود را با توجه به نظرات دو یا سه نفر از ویراستاران مجله ویرایش کنید و مقاله را دوباره برای مجله ارسال کنید. در این صورت نظرات آنان را به دقت مطالعه کرده و در مقاله خود اعمال کنید.

    روی متن اولیه خود اصرار نورزید. منعطف باشید و کار خود را با توجه به نظرات دریافت شده از سر بگیرید. از مهارت های خود به عنوان یک محقق استفاده کنید و سعی کنید مقاله ماهرانه ای را نگارش کنید.
    با این وجود مجبور نیستید تمام نظرات ویراستار را حتی در صورت اشتباه بودن اعمال کنید. مکالمه ای با وی برقرار کنید و نظرات و دیدگاه خود را با احترام با وی در میان بگذارید.

    قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی

    قوانین چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات خارجی

    ۹- تلاش برای گرفتن پذیرش مقاله خود را ادامه دهید.

    حتی در صورتی که مقاله شما به طور کامل از طرف یک مجله ریجکت شد، تلاش کنید تا آن را تصحیح کرده و برای مجله دیگری ارسال کنید.

    به یاد داشته باشید که یک مقاله ریجکت شده ضرورتاً مقاله بدی نیست. فاکتورهای فراوانی برای ارزیابی مقالات وجود دارد که برخی از آنها از دسترس شما خارج است. تلاش کنید تا فرمت مقالات مورد قبول را یاد بگیرید.
    شانس خود را برای گرفتن پذیرش از مجلات دیگر امتحان کنید. شما حتی می توانید از ویراستار مجله برای پیدا کردن مجله مناسب یاری بخواهید.

    ۱۰- به عنوان نکته آخر در رابطه با هزینه و زمان پذیرش مقاله در ژورنالها قابل ذکر است هزینه و زمان مطابق با نوع ژورنال میباشد و تا زمانی که مجله را انتخاب قطعی نکرده اید نمیتوان در رابطه با هزینه نظری ارائه کرد و از طرفی با توجه به اینکه واریز هزینه به ژورنالهای خارجی به صورت دلاری انجام میشود و با توجه نوسانات قسمت دلار قیمت به روز پذیرش و سابمیت مقاله فقط حین سابمیت مشخص خواهد شد بنابراین قبل از تصویب نهایی مجله در رابطه با هزینه پذیرش اطلاعاتی حاصل نخواهد شد.

    نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی به چه صورت انجام می گیرد؟

    ابتدا باید یادآور شویم که برای ارسال مقالات به مجلات باید قواعد دستوری و نوشتاری که توسط ان مجله تعیین شده است را مطالعه کرده و مقاله خود را بر اساس آن تنظیم کنید. با این کار در ارزیابی مقالات در مرحله اول داوری مقاله شما با مشکلی مواجه نخواهد شد. اما برای ارسال مقالات به چند شیوه می توانید اقدام کنید.

    ۱٫ اولین و ابتدایی ترین شیوه ارسال مقالات از طریق ایمیل می باشد. بسیاری از مجلات ایمیلی را در اختیار می گذارند که می تواند ایمیل خود مجله باشد و یا ایمیل سردبیر آن که شما باید مقاله نوشته شده را به همراه مدارکی که از شما خواسته شده است از طریق همین ایمیل به مجله ارسال کنید. تمام مکاتبات بعدی شما با مجله از طریق همین ایمیل انجام خواهد شد و پس از ارسال ، مقاله شما وارد پروسه داوری شده و نتیجه در نهایت به شما اعلام خواهد گردید.

    ۲٫ شیوه دوم از طریق وب سایت خود مجله است. برخی از مجلات وب سایت مخصوصی دارند و در این سایت گذاره ای وجود دارد که از طریق آن می توانید مقاله خود را به مجله ارسال کنید. موارد مورد در خواست و قسمت هایی که باید تکمیل شود تا ارسال انجام گیرد از مجله به مجله ای دیگر در این حالت متفاوت است که باید از راهنمای وب سایت ان ژورنال این موارد را بررسی کنید.

    اما امروزه اکثر مجلات از سیستم آنلاین برای دریافت مقاله استفاده می کنند. برای این کار شما باید ابتدا وارد وب سایت سیستم آنلاین شده و مانند فرایند ثبت ایمیل برای خود حسابی کاربری و رمز عبور تعریف کنید. بعد از باز کردن حساب باید به شیوه زیر فرایند ارسال مقاله را انجام دهید:

    بعد از ورود به حساب خود در سایت سیستم آنلاین باید گزینه :Submit a New Manuscript را انتخاب کنید. در این قسمت اول باید قسمت چکیده و مقدمه را که برای شما تعریف شده است پرنمایید. بعد از این قسمت از شما نام نویسندگان خواسته می شود که باید به ترتیب اولویت پر شوند. از آنجا که مکاتبات بعدی با نویسنده مسئول یا Corresponding Author انجام می شود در نتیجه باید در انتخاب این نویسنده دقت شود که اگر شما نباشید مکاتبات بعدی با شما نخواهد بود. بعد از پر کردن این موارد باید تعهد نامه ها و قوانین مجله را تایید کنید. در مرحله بعدی باید Cover Letter تکمیل شود و بعد از آن نمودارها، جداول و اشکال باید در قسمت های مربوطه ارسال گردند. در نهایت خود مقاله را بارگذاری کرده و بعد از تاییدیه نهایی گزینه submit انتخاب می شود که در این حالت مقاله شما ارسال شده و دیگر توانایی ویرایش آن را نخواهید داشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)