مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع

مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع
  • مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع : گاهی دانشجویان یا اساتید بنابر دلایل متعددی زمان کمی برای چاپ مقاله خود هستند و به دنبال مجله ای با داوری سریع هستند. برای چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله ای معتبر، بهتر است ساختار، علائم دستوری و دستورالعمل های نگارشی را رعایت کنید تا در کاهش زمان داوری مقاله موثر باشید. زیرا در صورت وجود این مشکلات در مقاله، مقاله از سوی مجله رد یا ریجکت خواهد شد. بنابراین شما باید مدت زمانی را برای اصلاح مقاله مطابق دستورات داوری صرف کنید. در نتیجه با تمرکز روی محتوای مقاله، جمع آوری داده و روش انجام مقاله به چاپ سریع مقاله علمی پژوهشی خود کمک کنید. برای پیدا کردن مجلات علمی پژوهشی با داروی سریع این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب نوع مقاله در مدت زمان چاپ مقاله موثر است. برای چاپ سریع مقاله در مجلات داخلی یا خارجی اهیمت دارد که مقاله شما علمی پژوهشی است یا مقاله مروری!

    عامل موثر دیگر در داوری سریع مقالات، محتوای مقاله ای است که قصد چاپ آن را  دارید. محتوای مقاله باید قوی باشد و ساختار آن ایرادی نداشته باشد که پس از ارسال برای چاپ در مجلات علمی پژوهشی، نیازی به بررسی دوباره نداشته باشد.

    نوع داوری از عوامل تاثیرگذار در چاپ سریع مقاله علمی پژوهشی است. داوران در بعضی مجلات بسیار سختگیرانه عمل می کنند. اما مجلات با داوری آسان این مشکل را ندارند. در کل داوران به همه ابعاد مقاله توجه خواهند کرد و به اصطلاح مو را از ماست بیرون خواهند آورد. پس سعی کنید روی کیفیت مقاله خود بیشتر تمرکز کنید.

    البته انتخاب نوع مجله هم در سرعت چاپ مقاله اهمیت دارد. بعضی مجلات isi با پذیرش سریع بازه داوری کوتاه تری دارند به شرط اینکه مقاله شما ارزش چاپ شدن داشته باشد. در نهایت مجلات isi با پذیرش سریع برای چاپ در عرض ۲۰ روز تا یک ماه نتیجه را اعلام می کنند. لازم به ذکر است که این مجلات isi بدون ایمپکت دار هستند.

    اما گروهی دیگر از مجلات آی اس آی بازه زمانی بیشتری نسبت به بقیه مجلات دارند مانند مجلات جی سی آر که مدت زمان داوری چهار تا نه هفته طول می کشد. مجلات الزویر که از معروف ترین مجلات علمی دنیا هستند، بین شش تا هفت ماه فرآیند داوری دارند. لازم به ذکر است که پایگاه ایندکس گذاری اسکوپوس از زیر شاخه های این نشریه معتبر است.

    مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع

    مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع

    مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع کدامند؟

    مجلات علمی پژوهشی داخلی از سخت گیرترین مجلات برای چاپ مقاله هستند. زمان داوری در این مجلات بین سه تا چهار ماه است. مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع باید در فرآیند داوری مقالات حداکثر توان خود را استفاده کنند.

    در واقع داوران باید با بیشترین سرعت مقالات ارسالی را بررسی کنند. داوری سریع مقالات نیازمند این است که مقاله علمی پژوهشی شما  در چارچوب های ژورنال بگنجد. چاپ سریع مجله علمی پژوهشی برای برخی از محققین و دانشجویان به دلایل مختلف اهمیت دارد.

    برای گرفتن اپلای یا وارد شدن به مقاطع تحصیلی بالاتر، چاپ سریع مقاله در مجلات داخلی یا خارجی اهمیت پیدا می کند. مجلات با داوری آسان نباید شما را به یک مقاله علمی پژوهشی با کیفیت پایین یا داده های اندک قانع کند.

    جدای از داوری سریع مقالات در ژورنال هایی با داوری سریع، به خود مجله توجه کنید. چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی که مورد تایید وزارت علوم هستند از جایگاه بالایی برخوردارند و در بیشتر دانشگاه های سراسر کشور اعتبار دارند.

    جالب است بدانید که  اعتبار مجلات داخلی که مورد تایید وزارت علوم هستند، با مجلاتی ایمپکت فکتور جی سی آر دارند، برابری می کند. از این رو اساتید برای ارتقای رتبه علمی خود و به عضویت هیئت علمی درآمدن، برای دریافت اکسپت این نوع مقالات و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی اقدام می کنند.

    چاپ سریع مقاله در مجلات داخلی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در ژورنال های داخلی در سریع ترین زمان، کاملا به زمان داروی بستگی دارد. هر چه داروان دیرتر نتایج را اعلام کنند طبیعتا زمان داوری افزایش می یابد. اما در مدت زمان کمتری نتیجه داوری اعلام شود، چاپ سریع مقاله در مجلات داخلی انجام می شود.

    برای اینکه داوری مقالات علمی پژوهشی سریع تر انجام شود و نتیجه داوری زودتر مشخص شود، باید در ساختار مقالات تغییراتی به وجود آورید که با توجه به ژورنالی که برای چاپ مقاله در نظر دارید، متفاوت است. بنابراین با مطالعه دستورالعمل های ژورنال، مدت زمان پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی را کاهش دهید.

    مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع

    مجلات علمی پژوهشی با داوری سریع

    مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    پس از اتمام نوشتن مقاله علمی پژوهشی، چاپ مقاله در ژورنال های معتبر از انتظارات هر نویسنده و محققی است. باید بدانید که با ارسال مقاله به ژورنال، هر مقاله به داوران حوزه تخصصی خود ارسال می شوند تا درباره ساختار، موضوع ، محتوا و روش انجام مقاله نظر دهند.

    مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی به برنامه داروان برمی گردد که پس از چه مدتی نظر خود را اعلام کنند. گاهی از بین چند داور تنها یکی از آن ها نظر خود را ارسال نمی کند و موجب افزایش مدت زمان پذیرش می شود که در این صورت مجلات به وی اخطار می دهند و اگر بعد مدتی باز هم این تاخیر اتفاق بیفتد، مقاله به داوری دیگری برای بررسی ارسال می شود.

    البته مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی به حجم مقالاتی که به مجله ارسال می شوند نیز بستگی دارد. جالب است بدانید که مقالات قبل از ارسال برای داروی، از زیر ذره بین سردبیر مجله نیز عبور می کند. سردبیر مجله وظیفه بررسی موضوع مقاله را دارد که با اهداف نشریه در یک سو است یا خیر؟

    زیرا حجم مقالاتی که ماهانه و یا سالانه برای مجله ارسال می شود زیاد است و برای کاهش مدت زمان بررسی مقالات، این کار ضروری است. از طرفی محققان و نویسندگان باید با مطالعه اهداف  مجله، برای ارسال مقاله اقدام کنند که هم به سرعت چاپ مقاله کمک کنند و هم وقت نشریات را تلف نکنند.

    پس مقدار مشخصی برای زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی در دست نیست. اما معمولا حداقل دو ماه زمان می برد تا نتایج رد یا پذیرش مقاله علمی پژوهشی اعلام شود و مجله برای چاپ مقاله علمی پژوهشی اقدام کند.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    3.3/5 (3 نظر)