چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم

چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم
  • چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم : ثبت مقاله ISI قدم بعد از نوشتن مقاله ISI است که محققان، دانشجویان و پژوهشگران باید برای آن اقدام نمایند. برای دانستن اینکه چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم؟ باید بدانید که بهتر است روی کیفیت مقاله خود تمرکز کنید. چاپ مقاله isi باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. ترجمه مقاله فارسی که برای چاپ در مجلات خارجی آماده می کنیم، نیز در ثبت مقاله در isi بسیار مورد اهمیت است.  سپس با توجه به حوزه تخصصی مقاله خود، مجله ای را انتخاب کرده و مقاله خود را طبق فرمت درخواستی تغییر می هید تا مقاله شما برای ارسال به این ژورنال آماده شود. سپس منتظر داوری مقاله می مانید. این مراحلی که گفته شد خلاصه ای از فرآیندی است که مقاله شما برای ثبت در isi باید طی کند. در ادامه با توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

    چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم؟

    برای ثبت مقاله در isi باید مقاله در خور و شایسته بنویسید که محتوای آن در سطح بالایی قرار داشته باشد. زیرا کیفیت مقاله برای مجلات isi اهمیت بالایی دارد و اگر قصد چاپ مقاله در مجلات isi با ایمپکت فکتور بالا را دارید، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند.

    در قدم بعدی برای چاپ مقاله در isi ، ترجمه تخصصی و نیتیو مقاله را باید مد نظر داشته باشید. زیرا برای چاپ مقاله در isi باید متن مقاله، به درستی ترجمه شود و مفاهیم را هم چنان که هست، به داوران و مخاطب منتقل کند. برای ترجمه تخصصی مقاله می توانید از خدمات موسسه های چاپ مقاله isi کمک بگیرید.

    پیدا کردن مجله isi  معتبر اقدام بعدی شماست. باید مجله ای را انتخاب کنید که فعالیت آن در حوزه تخصصی شما باشد. برای انتخاب مجله باید نهایت دقت را داشته باشید و حتی از موسسات چاپ مقاله کمک بگیرید. زیرا در صورتی که مقاله شما با اسکوپ ژورنال انتخابی هماهنگی نداشته باشد، احتمال رد شدن مقاله تان افزایش می یابد.

    لازم است بدانید که هر ژورنالی، دستورالعملی برای ارائه مقاله دارد که در صفحه سایت آن موجود است. وظیفه شماست که با دانلود و مطالعه دستورات گفته شده مقاله خود را به فرمت مجله انتخابی دربیاورید.

    پس از اصلاح فرمت مقاله، مقاله تان را سابمیت می کنید تا برای داوری ارسال شود. نتیجه داوری مقاله های isi در سه حالت است که یا مقاله شما به دلایل مختلف ریجکت می شود یا مقاله تان با توجه به اصلاحات جزئی که نیاز دارد، برای شما ارسال شده تا پس از پیاه سازی اصلاحات خواسته شده، مقاله خود را برای داوری مجدد ارسال نمایید. در بهترین حالت نیز مقاله شما پذیرفته شده و برای چاپ ارسال می شود.

    چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم

    چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم

    مقاله را به کجا ارسال کنیم؟

    برای ارسال مقاله به مجلات isi، بهتر است ابتدا ژورنال مد نظر را پیدا کنید و سپس برای نوشتن مقاله اقدام کنید. زیرا در صورتی که بدانید که می خواهید مقاله خود را به کجا ارسال کنید، می توانید بنابر دستورالعمل های مجله مورد نظر اقدام کرده و فرمت مقاله خود را رعایت کنید.  مزیت دیگر اینکه بدانید مقاله را به کجا ارسال کنید این است که می توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید و مفاهیم را به بیانی بنویسید که به بهترین شیوه به مخاطب منتقل شود.

    نحوه ارسال مقاله به مجلات داخلی

    به طور معمول برای ارسال مقاله به مجلات داخلی باید در قالب ورد یا پی دی اف، مقاله خود را ارسال کنید.نحوه ارسال مقاله به مجلات داخلی به این صورت است که وارد وب سایت مجله مورد نظر می شوید و به مراحل ارسال آنلاین مقاله وارد می شوید و مراحل ارسال مقاله را طی می کنید.

    اما برخی مجلات از سیستم های آنلاین ارسال مقاله استفاده نمی کنند که در این صورت باید دستورالعمل  ارسال را دقیق بخوانید و برای ارسال مقاله خود به نشریه های داخلی اقدام نمائید.

    در بعضی دیگر از نشریه های داخلی، باید با مطالعه دستورات ارسال مقاله، فایل مقاله را به همراه جداول، اشکال و همه مواردی که خواسته شده است به ایمیل سردبیر ارسال کنید.

    پس از ارسال مقاله، ایمیلی از سمت سردبیر زورنال دریافت می کنید مبنی بر این که مقاله شما به دستشان رسیده است و برای بررسی صلاحیت آن مشغول هستند. هم چنین به شما کد برای پیگیری روند مقاله تان تعلق می گیرد.

    چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم

    چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم

    ارسال مقاله ISI به دانشگاه های خارجی

    یکی از مزیت های چاپ مقاله ISI، امکان دریافت پذیرش از دانشگاه های خارجی است که دانشجویان برای اپلای به دانشگاه های معتبر برای نوشتن مقاله isi اقدام می کنند. اگر قصد چاپ مقاله isi جهت کسب پذیرش دانشگاه های خارجی را دارید، ثبت مقاله در isi کمک بزرگی به شما خواهد کرد که ما در تیم ایکس با همراهی تیمی متخصص در این مسیر کنار شما هستیم.

    هزینه ثبت مقاله در isi

    1. هزینه هایی که برای ثبت مقاله در isi باید بپردازید را می توان در هزینه های رسیدگی، هزینه دسترسی رایگان، هزینه داوری و هزینه انتشار خلاصه کرد.
    2. هزینه رسیدگی مقاله یا Submission Fee در واقع هزینه ای است که بعضی از مجله ها برای در آوردن مقاله به قالب بندی ارائه شده مجله دریافت می کنند.
    3. هزینه دسترسی رایگان یا Open Access هزینه ای است که نویسنده باید به مجله پرداخت کند تا مقاله او در دسترس همه خوانندگان به صورت رایگان قرار گیرد.
    4. هزینه داوری سریع نیز هزینه ای را شامل می شود که نویسنده می پردازد تا مقاله isi او با سرعت بیشتری وارد فرآیند داوری شود.
    5. هزینه انتشار مقاله مجموع هزینه هایی است که پس از تایید مقاله برای چاپ در ژورنال مورد نظر، باید پرداخت شود.
    6. مجموع این هزینه ها، هزینه چاپ مقاله در isi هستند. البته هزینه ترجمه تخصصی و ترجمه نیتیو مقاله فارسی را نیز باید در نظر داشته باشید.
    چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم

    چگونه مقاله خود را در isi ثبت کنیم

    چگونه مقاله علمی بنویسیم

    برای نوشتن مقاله علمی ابتدا باید موضوع خوب و جدید را انتخاب کنید. موضوع مقاله isi باید واضح باشد و دامنه آن نیز محدود و کوچک باشد. حتی می توانید با تحقیقات و مطالعه منابع مختلف برای انتخاب موضوع اقدام کنید.

    حال با مطالعه و نکته برداری منابعی که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند، کار خود را آغاز کنید. توجه کنید که باید مطالب را دسته بندی کرده و همه نکات را یادداشت کنید و در صورت لزوم، مطالب نامرتبط را کنار بگذارید.

    حال باید تمام بخش های یک مقاله را بنویسید. البته توصیه می شود که چکیده مقاله را در انتها بنویسید. مقاله علیم از بخش های زیر تشکیل می شود:

    • موضوع مقاله isi
    • خلاصه مقاله isi
    • کلید واژه های مقاله isi
    • معرفی مقاله isi
    • روش های مقالات isi
    • نتایج مقاله isi
    • بحث مقاله isi
    • منابع مورد استفاده برای مقاله isi

    پس از نوشتن هر یک از موارد،زمان ثبت مقاله است. اما نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که مقاله علمی خوب، مقاله ای است که تکراری نبوده و حرف جدیدی برای گفتن دارد. همین تازگی و علمی بودن مقاله، یک امتیاز برای چاپ مقاله در isi است.

    در نهایت پیشنهاد ما، مشورت با تیم متخصص و با سابقه است تا برای ویراستاری، ترجمه و چاپ مقاله در isi دغدغه ای نداشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    2/5 (1 نظر)