چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟

چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟
  • چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟ چه کسانی می تواند مقالات دانشگاهی را منتشر کند؟مقالات آکادمیک اسنادی رسمی است که دانشمندان در آن اطلاعات ، روش ها ، نتایج ، تجزیه و تحلیل ها و نظرات تحقیقات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و تحت نظارت سایر دانشمندان و سردبیران مجلات مورد ارزیابی منتشر می شوند. چاپ مقاله علمی پژوهشی و همینطور چاپ مقاله isi دارای روند سخت تری نسبت به سایر مقالات علمی هستند. برای اینکه در مسیر چاپ مقاله دچار مشکل نشوید می تواند با موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ تماس گرفته و با مشاوران ما موضوع خود را مطرح نمایید.

    در مقالات علمی یک مشکلی که وجود دارد که به آن مشکلات دانشگاهی گفته می شود عدم انطباق فرضیت پیش بینی شده با نتایج واقعی است. آنچه در اینجا می خواهیم توصیف کنیم بیشتر نشان دهنده روند کار روی کاغذ است. کسانی که در جامعه دانشگاهی هستند یا کسانی که این مراحل را پشت سر گذاشته اند ، می دانند که در این سیستم ها ، مانند همه سیستم های ساخته شده توسط بشریت ، مشکلات ، کمبودها و اشتباهاتی وجود دارد. با وجود این ، مهم است که بدانید یک مقاله علمی از نظر بهبود سواد علمی ، در وهله اول چه فرآیندهایی را طی می کند. درک ایده آل همچنین زمینه را برای ما فراهم می کند تا در جهت حل مشکلات عملی گام برداریم.

    علاقه مندان یا تولیدکننده علم نیز آگاه خواهند بود که اکثریت قریب به اتفاق اطلاعات قابل اعتماد تولید شده توسط بشریت از انتشارات مقاله علمی است. با این حال ، همانطور که کسانی که با فرایندهای دانشگاهی آشنا هستند ، از نزدیک می دانند ، پیشرفت دانش علمی بشریت کار ساده ای نیست. اولین مشکل این است که بتوانید مقاله علمی را در یک مجله معتبر (ژورنال) معتبر منتشر کنید. شناخت بهتر این فرآیند طاقت فرسا برای درک این مسئله مهم است که چرا علم بسیار معتبر است و چرا جریاناتی مانند ضد تکامل گرایی غیر علمی هستند.

    چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟

    چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟

    چه کسی می تواند مقالات دانشگاهی را منتشر کند؟

    اول از همه ، گفتن این نکته مفید است: از نظر فنی ، هرکسی می تواند در هر مجله دانشگاهی مقاله منتشر کند. هیچ عنوان یا وضعیتی برای این مورد لازم نیست. این بازتابی از ماهیت علمی است که به سهم همه باز است. به عبارت دیگر ، شما بعنوان خواننده این مقاله می توانید فارغ از وضعیت تحصیلی خود در یک مجله دانشگاهی مقاله منتشر کنید.

    البته مسلماً نوشتن مقاله دانشگاهی چالش های خاصی دارد و راه اصلی برای غلبه بر این چالش ها تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته انتشار است. زیرا تلاش برای مشارکت در علم بدون دریافت چنین تعلیمی غالباً منجر به درک مسئله دار علم و درک “کمک به علم” می شود. علاوه بر این ، تلاش برای انجام “علم بیرونی” مشکلات اضافی را به همراه دارد. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

    نظرات عمومی و نظرات شخصی یافته علمی نیست!

    اول از همه ، یک مقاله دانشگاهی با یک مقاله علمی محبوب یا یک پست وبلاگی فلسفی تفاوت اساسی دارد. در یک مقاله علمی پژوهشی ، تحقیقات بسیار عمیق تر ، زمینه علمی و مهارت های تجزیه و تحلیل در مورد یک مسئله علمی مورد نیاز است. انتظار می رود که داده های منحصر به فرد ، یافته ها یا مشارکت های مشاهده ای در این زمینه ساخته شود. مقالاتی که هدف آنها افزودن اطلاعات بسیار خاص در یک زمینه خاص نیست ، به عنوان مثال ، بررسی نظرات کلی در مورد کارهای علمی فعلی یا “آفرینش های جهان درونی” یک رشته ، معمولاً از منظر توسعه فلسفی یا شخصی ، تقریباً هرگز به عنوان یک انتشار مقاله علمی در نظر گرفته نمی شود.

    چنین مقالاتی “مروری” ممکن است در مجلات معتبر (که بعضاً بعنوان “مقالات دانشگاهی” نیز محاسبه می شوند ، منتشر می شوند ، اما از نظر ساختاری تفاوت قابل توجهی با مقالات پژوهشی دارند). با این حال ، نباید فراموش کرد که سردبیران یک مجله معتبر علمی از انتشار ایده های عمومی همه پرهیز می کنند و تصمیم می گیرند نظرات افرادی را که در این زمینه به اعتبار خاصی رسیده اند و دارای دانش  خاصی هستند ، منتشر کنند. قدرت تحلیلی هر کس دیگری باید در زمینه ای کار کند که یافته جدید ، آزمایش ، نتایج آزمون یا داده های تحقیق را منتشر کند.

    چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟

    چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟

    دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی و منابع علمی

    چالش مهم عمده دیگر تلاش برای تولید علم از خارج ، دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی است.

    امروزه ، مطالعات علمی ابتکاری به ندرت بدون زیرساخت تجهیزات خاص انجام می شود. در حالی که گاهی اوقات دستیابی به نتایج علمی “ارزان تر” با تجزیه و تحلیل داده های موجود در دسترس عموم یا بررسی داده های جمع آوری شده با روش های ارزان تر امکان پذیر است ، بیشتر کار دانشگاهی توسط یک کادر علمی قدرتمند و تجهیزات آزمایشگاهی گسترده و منابع علمی پشتیبانی می شود. این منابع می تواند بیشتر “معمولی” یعنی با محصولاتی مانند رایانه ، تنظیمات آزمایشی چند میلیون دلاری باشد که آزمایش های خاص را امکان پذیر می کند ، محصولات تلاش بین رشته ای مانند ابر رایانه ها یا امتیازات سطح بالا مانند دسترسی به شبکه های بین کتابخانه ای کتاب و مقاله است.

    بنابراین ، انجام مطالعات علمی در یک دانشگاه موسسه ی تحقیقاتی مزایای زیادی خواهد داشت و ایجاد همه این منابع از ابتدا بسیار پرهزینه و دشوار خواهد بود. می توان گفت که تولید علم بدون این کار بسیار نزدیک است ، اگر غیرممکن نباشد.

    چگونه مقاله علمی پژوهشی بنویسیم ، چگونه آن را منتشر کنیم؟

    آمادگی اولیه برای تحقیقات علمی

    برای انجام یک تحقیق علمی ، باید یک مرحله مقدماتی طی شود تا آن تحقیق امکان پذیر باشد. مزیت کار در دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی این است که حداقل این مرحله مقدماتی توسط موسسات (و کارکنان آنها) بدون وقفه انجام و نگهداری می شود. بر این اساس ، سازوکارهای خاصی می توانند سریعتر کار کرده و تولید علم را تسریع کنند.

    برای درک این موضوع ، مفید است که نگاهی به آنچه این آماده سازی اولیه شامل می شود ، داشته باشید.

    ثبت نام برای حمایت مالی یا بورسیه

    همانطور که در بالا بحث کردیم ، مطالعات علمی معمولاً به منابع مالی جدی نیاز دارند و این منابع مادی از هیچ به وجود نمی آیند. اگرچه آزمایشگاه ها و دانشگاه های تحقیقاتی به منابع خاصی دسترسی دارند ، اما برای انجام یک مطالعه آکادمیک باید منابع مالی را بدست آورد.

    بنابراین ، حتی قبل از مرحله جمع آوری داده ها ، تهیه یک برنامه بودجه در مورد مواردی از قبیل اینکه چه نوع مطالعه ای انجام می شود ، چه چیزی آزمایش می شود ، چه نوع نتیجه ای انتظار می رود و چه نوع مزایایی برای این کار به همراه خواهد داشت ، ضروری است. این برنامه ها به موسسات دولتی و خصوصی که بودجه تحقیقات علمی را تأمین می کنند و بسیار رقابتی هستند ، خطاب می شود. تعداد کمی از ایده های تحقیق علمی قابل تأمین بودجه هستند ، بنابراین فقط بخش کوچکی از ایده های دانشمندان به تحقیقات واقعی می انجامند.

    چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟

    چگونه مقاله علمی و پژوهشی بنویسیم و منتشر کنیم؟

    جمع آوری اطلاعات

    اگر منبع مالی خاصی داشته باشیم ، می توانیم مطالعه را پیاده سازی کرده و داده ها را جمع آوری کنیم. در واقع ، بیشتر تحقیقاتی که به مقاله های دانشگاهی تبدیل می شوند ، دارای داده هایی هستند که برای آزمایش یک فرضیه خاص جمع شده اند.

    مطالعات آزمایشگاهی

    به همین ترتیب ، جمع آوری داده ها برای یک مطالعه یک روند خود به خودی نیست. این کار مستلزم کار فداکارانه دانشمندان (یا دانشمندان نامزد ، مانند دانشجویان دکترا) است. برای اینکه این مطالعات به روشی سیستماتیک انجام شود ، آزمایشگاه هایی که آزمایشات در آنها انجام می شود باید مراحل خاصی را دنبال کنند. این رویه ها توسط دانشگاه ها و مدیران آزمایشگاه تعیین می شود و مرحله جمع آوری اطلاعات مطابق با این قوانین انجام می شود.

    طراحی آزمایش

    در این زمینه ، طراحی اینکه چه نوع مطالعه تجربی انجام خواهد شد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا طرح آزمایشی به طور مستقیم بر نوع به دست آمده از داده ها و بنابراین یافته های مطالعه علمی تأثیر خواهد گذاشت.

    تحلیل آماری

    به همین ترتیب ، پس از جمع آوری داده ها ، باید مشخص شود که مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار می گیرند و چگونه می توان از نظر علمی معنادار بود. این مرحله معمولاً با مشارکت متخصصان حوزه آمار انجام می شود. تعداد زیادی روش آماری تعریف شده است تا ما را قادر به تفسیر صحیح داده های خام کند ، و استفاده از روش های صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است. در غیر این صورت ، ممکن است داده های موجود را سو تفسیر کرده و به نتیجه نادرستی برسیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)