چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟
  • چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟ چگونه یک مقاله تحقیقاتی را در کمترین زمان بنویسیم؟ چگونه می توان  مقالات با کیفیت بالا را سریعتر نوشت؟ نگارش مقالات علمی پژوهشی فرآیند زمان بری است و برای نوشتن هر بخش به طور اصولی باید زمان صرف شود. مقالات علمی برای به اشتراک گذاشتن کارهای تحقیقاتی شما با سایر دانشمندان یا بررسی تحقیقات انجام شده توسط دیگران است. به همین ترتیب ، آنها برای تکامل علم مدرن ، حیاتی هستند.

    مقالات علمی معمولاً دو مخاطب دارند: اول داوران ، كه به سردبیر مجله كمک می كنند در مورد مناسب بودن مقاله برای چاپ تصمیم بگیرد. و دوم ، خود خوانندگان مجله ، که ممکن است کم و بیش در مورد موضوعی که در مقاله عنوان شده آگاهی داشته باشند. مقالات برای پذیرش مقاله توسط داوران و استناد به آنها  باید مخاطبان خود را متقاعد کنند که تحقیق ارائه شده مهم و معتبر است. برای این منظور ، آنها باید هم بر انگیزه کار و هم بر نتیجه آن تأکید کنند و باید فقط شواهد کافی را برای اثبات اعتبار این نتیجه درج کنند. اما این کارها در مدت زمان کم امکان پذیر است؟ در اینجا به این موضوع می پردازیم.

    مقاله علمی پژوهشی چیست؟

    مقالات علمی پژوهشی روشی برای ارتباط با سایر دانشمندان است که در آن نتایج تحقیقات خود را ارائه می دهند. برای این مقالات از یک قالب استاندارد استفاده می شود که در آن نویسنده تحقیق را به روشی منظم و منطقی ارائه می دهد. ترتیب نگارش مقالات علمی پژوهشی عینا مانند نمونه پایین نیست اما این یک قالب کلی برای نحوه نگارش مقاله است.  این قالب شامل  عنوان ، نویسندگان ، مقدمه ، مواد و روشها ، نتایج (با جدول و شکل) ، بحث  و تقدیرنامه هاست.

    ساختار مقاله علمی پژوهشی چگونه است؟

    عنوان تاثیرگذار بنویسید

    عنوان خود را به اندازه کافی مشخص کنید تا محتوای مقاله را توصیف کنید ، اما نه آنقدر فنی که فقط متخصصان بتوانند آن را درک کنند. عنوان مقاله علمی پژوهشی باید متناسب با مخاطبان مورد نظر باشد.این عنوان معمولاً موضوع مقاله را توصیف می کند برای مثال تأثیر سیگار کشیدن بر عملکرد علمی چیست؟ این عنوان واضح نیست و از درون ماهی مقاله اطلاعات مفیدی به ما نمی دهد. بعضی اوقات عنوانی که نتایج را خلاصه می کند موثر است. به این مثال توجه کنید: دانش آموزانی که سیگار می کشند نمرات کمتری می گیرند. این عنوان خواننده را از محتوایی که قرار است بخواند آگاه می کند.

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    نویسندگان را ذکر کنید

    فردی که کار را انجام داده و مقاله را نوشته است به طور کلی به عنوان اولین نویسنده مقاله تحقیق ذکر می شود.  برای مقالات منتشر شده ، سایر افرادی که سهم قابل توجهی در کار داشته اند نیز به عنوان نویسنده ذکر شده اند. قبل از درج نام مربی خود به عنوان نویسنده ، از او اجازه بگیرید.

    چکیده، چشم انداز محتوای مقاله است

     یک چکیده ، یا خلاصه ، همراه با یک مقاله تحقیقاتی منتشر می شود ، و “پیش نمایش” از آنچه در آینده خواهد بود را به خواننده ارائه می دهد. آنها به دانشمندان دیگر این امکان را می دهد تا به سرعت ادبیات علمی بزرگ را اسکن کرده و تصمیم بگیرند که کدام مقاله را می خواهند به صورت عمیق بخوانند. خلاصه مقاله باید کمی کمتر از خود مقاله باشد. زیرا شما قصد ندارید مخاطبان قدرتمند خود را از خواندن مقاله خود منصرف کنید.  چکیده مقاله شما باید یک پاراگراف با ۱۰۰-۲۵۰ کلمه باشد که خلاصه هدف ، روش ها ، نتایج و نتیجه گیری مقاله است. درج همه این اطلاعات فقط در چند کلمه آسان نیست. با نوشتن خلاصه ای که هر آنچه فکر می کنید مهم است شروع کنید، سپس با حذف کلمات غیر ضروری ، به تدریج آن را به اندازه کوتاه کنید ، در حالی که مفاهیم لازم را نیز حفظ کنید.  از اختصارات یا نقل قول ها به صورت چکیده استفاده نکنید. خلاصه  را بدون هیچ پاورقی بنویسید.

    مقدمه، جای برطرف شدن چرایی مسئله است

    در آزمایش خود چه سالی پرسیدید؟ چرا جالب است؟ مقدمه خلاصه ادبیات مربوطه را می دهد تا خواننده بفهمد چرا به سوالی که به ان پرداختید علاقه مند شده اید.  مقدمه، خواننده را برای رویارویی با محتوای مقاله علمی پژوهشی آماده می کند.

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    مواد و روش های حل مسئله را بازگو کنید

    چگونه به این سوال پاسخ دادید؟ در اینجا باید اطلاعات کافی وجود داشته باشد تا به دانشمند دیگری اجازه دهد آزمایش شما را تکرار کند. به مقالات دیگری که در زمینه شما منتشر شده اند نگاه کنید تا در مورد آنچه در این بخش گنجانده شده اند ایده بگیرید.  اگر پروتکل پیچیده ای داشته باشید ، ارائه یک نمودار ، جدول یا نمودار جریان برای توضیح روشهایی که استفاده کرده اید ، مفید خواهد بود. در این بخش نتیجه را لو ندهید. با این حال ، ممکن است نتایج اولیه ای را که برای طراحی آزمایش اصلی که گزارش می کنید ، استفاده کنید. یک نمونه از مواد و روش برای انجام مقاله علمی پژوهشی به این صورت است. (در یک مطالعه مقدماتی ، من جغدها را به مدت یک هفته مشاهده کردم ، و متوجه شدم که ۷۳٪ از فعالیت حرکتی آنها در طول شب رخ داده است ، بنابراین من همه آزمایش های بعدی را بین ۱۱ شب تا ۶ صبح انجام دادم.)

     ملاحظات اخلاقی مرتبط را ذکر کنید. اگر از سوژه های انسانی استفاده می کردید ، آیا آنها موافقت کردند که شرکت کنند. اگر از حیوانات استفاده می کردید ، برای به حداقل رساندن آسیب به خودتان چه اقداماتی انجام دادید؟

    نتایج مطالعات شما چیست؟

    این جایی است که شما نتایج بدست آمده را ارائه می دهید. در صورت لازم از نمودارها و جداول استفاده کنید ، اما یافته های اصلی خود را نیز در متن خلاصه کنید. درباره نتایج بحث نکنید یا حدس نزنید که چرا چیزی اتفاق افتاده است.  لزوماً نباید تمام داده هایی را که در طول مطالعات بدست آورده اید در آن بگنجانید. اینجا دفتر خاطرات نیست.  از روشهای مناسب نمایش داده ها استفاده کنید.  سعی نکنید داده ها را دستکاری کنید تا به نظر برسد شما کاری بیش از آنچه در واقع انجام داده اید انجام داده اید. نتایج واقعی را بازگو کنید.

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    جداول و نمودارها برای توضیح بهتر نتایج

    اگر داده های خود را در جدول یا نمودار ارائه می کنید ، عنوان حاوی آنچه در جدول است را ذکر کنید. (برای مثال در زیر جدول بنویسید: فعالیت آنزیم در دماهای مختلف،  نه اینکه بنویسید نتایج من.)  برای نمودارها ، باید محورهای x و y را نیز برچسب گذاری کنید.  از جدول یا نمودار فقط برای “فانتزی” بودن استفاده نکنید. اگر می توانید اطلاعات را در یک جمله خلاصه کنید ، جدول یا نمودار لازم نیست.

    بحث در مورد یک نتیجه مهم از تحقیقات

     مهمترین نتایج را برجسته کنید ، اما فقط آنچه را که در بخش نتایج نوشته اید تکرار نکنید. ارتباط این نتایج با سوال اصلی چگونه است؟ آیا داده ها از فرضیه شما پشتیبانی می کنند؟ آیا نتایج شما با آنچه محققان دیگر گزارش داده اند سازگار است؟ اگر نتایج شما غیر منتظره بود ، سعی کنید دلیل آن را توضیح دهید. آیا روش دیگری برای تفسیر نتایج شما وجود دارد؟ چه تحقیق دیگری برای پاسخ به سوالات مطرح شده توسط نتایج شما لازم است؟ چگونه نتایج ما در این تصویر بزرگ قرار می گیرد؟  با جمع بندی یک جمله ای نتیجه گیری خود ، با تأکید بر دلیل بودن آن ، به بحث پایان دهید.

    قدردانی

    این بخش اختیاری است می توانید از کسانی که یا در این آزمایشات کمک کرده اند یا سهم مهم دیگری مانند بحث درمورد پروتکل ، اظهارنظر درباره نسخه خطی به شما کمک کرده اند ، تشکر کنید.

    منابع (ادبیات نقل شده)

    چندین روش ممکن برای سازماندهی این بخش وجود دارد. در اینجا یکی از روشهای معمول استفاده می شود:  در متن ، منبع را در مکان های مناسب ذکر کنید: اسکارلت (۱۹۹۰) تصور می کرد که این ژن فقط در مخمر وجود دارد ، اما از آن زمان در پلاتپوس وومبات شناسایی شده است  یا (Indigo and Mauve ، ۱۹۹۴) و (Magenta و همکاران ، ۱۹۹۵).

     روش دیگر این است که در بخش منابع به ترتیب حروف الفبا نقل قول ها را لیست کنید.

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    چگونه مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان بنویسیم؟

    برای نوشتن مقالات علمی پژوهشی در کمترین زمان، موضوع را خوب درک کنید، با دیگر همکاران خود درباره ی آن بحث کنید و بی رحمانه تحقیق کنید. برای نوشتن مقاله علمی پژوهشی به تمرکز بالا احتیاج دارد، استفاده از یک محیط مناسب برای نوشتن به تسریع زمان نگارش مقاله کمک می کند. می توانید از فضاهای کاری اشتراکی استفاده کنید. دانشجویان ارشد و دکتری زمان زیادی برای نگارش مقاله خود دارند، از این جهت کار نوشتن را عقب می اندازند. برای نوشتن مقاله در سریعترین زمان ممکن، بهتر است یک برنامه و طرح کلی بنویسید. شما باید بدانید که هر فصل یا بخش از مقاله در چه ماهی قرار است به پایان برسد. برای تسریع نوشتن، از کیفیت پایان نامه کم نکنید و بیشتر روی محتوای آن تمرکز کنید تا سرعت در نگارش. راه دیگری که برای کاهش زمان نوشتن مقاله دارید این است که به فصل نتیجه گیری فکر نکنید،  با بهترین کیفیت آزمایشات را انجام دهید. قطعا نتایج خوبی رقم خواهد خورد. اگر وقت تان برای چاپ مقاله علمی پژوهشی کمتر از این زمان هاست، کار را به متخصص رشته خود بسپارید. محققان زیادی به کار نگارش مقاله مشغولند که در کار خود حرفه ای هستند و برای چاپ مقاله، زمان زیادی را صرف نمی کنند. مجموعه ایکس برای نگارش مقاله علمی پزوهشی در کمترین زمان، در کنار شماست.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی

    اکثر محققان علاقه دارند بعد از نگارش مقاله علمی پژوهشی، نتایج تحقیقات خود را با سایر دانشمندان در داخل و خارج از کشور به اشتراک بگذارند. اما همانطور که بسیاری از افراد قبلاً گفته اند ؛ هنگامی که مقاله خود را به ژورنالی ارسال کردید ، باید انتظار داشته باشید که حداقل ۲ ماه طول بکشد تا منتشر شود.

    داوران مقالات علمی پژوهشی، مقاله را بررسی می کنند و اگر مشکلی وجود نداشته و مقاله با چارچوب های ژورنال خوانایی داشته باشد مقاله شما را می پذیرند. درصورتیکه نیاز به اصلاحات جزئی باشد، مقاله را به شرط اصلاح اکسپت می کنند. اما اگر محتوا مقاله شما با دستورالعمل های مجله همراه نباشد، مقاله شما رد یا ریجکت می شود. پذیرش به شرط اصلاح از حالت های ایده آل برای نویسندگان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)