نحوه نگارش مقدمه موثر برای مقالات علمی پژوهشی

نحوه نگارش مقدمه موثر برای مقالات علمی پژوهشی
  • نحوه نگارش مقدمه موثر برای مقالات علمی پژوهشی : چگونه می توان یک مقدمه موثر بر مقالات علمی پژوهشی نوشت؟ هدف اصلی از معرفی در آثار علمی این است که به خوانندگان تصویری واضح از موضوع اصلی مقاله شما بدهد و آن ها را متقاعد کند که بقیه آثار را بخوانند و تأثیر مثبتی بر جای بگذارند . از این نظر ، این شامل زمینه اصلی مقاله شما و طرح کلی بحث شما است . در این مطالعه ، ما سعی می کنیم عناصر اصلی نگارش مقدمه  موثر برای مقالات علمی را شامل شود . برای اینکه در چاپ مقاله علمی پژوهشی و همینطور چاپ مقاله isi موفق باشید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید :

    چگونه می توان یک مقدمه موثر بر مقالات علمی نوشت ؟

    مقدمه یکی از مهمترین بخش های مطالعات علمی محسوب می شود ، زیرا لحن و سبک کلی مقاله را تعیین می کند . نوشتن یک مقدمه موثر ، فراتر از پیروی از قوانین نگارش علمی است . وقتی در اینترنت جستجو می کنید ، می توانید قوانین و مقررات کلیشه ای را بیابید . با این حال ، نباید فراموش کرد که خلاقیت نویسنده و توانایی درک موضوع در نوشتن یک مقدمه موثر بسیار مهم است .

    هدف اصلی از معرفی در آثار علمی این است که به خوانندگان خود ایده روشنی از موضوع اصلی مقاله شما بدهد و آنها را متقاعد کند که بقیه آثار را بخوانند و تأثیر مثبتی از خود برجای بگذارند . از این نظر ، این شامل زمینه اصلی مقاله شما و طرح کلی بحث شما است . در این مطالعه ، ما سعی می کنیم عناصر اصلی نگارش مقدمه موثر برای مقالات علمی را شامل شود .

    همانطور که در بالا اشاره کردیم ، نوشتن یک مقدمه موثر فقط پیروی از قوانین نگارش علمی نیست . علاوه بر این ، خلاقیت نویسنده و توانایی درک موضوع نیز در نوشتن یک مقدمه موثر بسیار مهم است . در اینجا چند نکته مفید برای نوشتن یک مقدمه موثر وجود دارد .

    نحوه نگارش مقدمه موثر برای مقالات علمی پژوهشی

    نحوه نگارش مقدمه موثر برای مقالات علمی پژوهشی

    ۱ – با تأکید بر هدف و محدوده مطالعه شروع کنید .

    با توجه به این واقعیت که نمی توان همه چیز را در مقاله خود در مقدمه گنجاند ، تأکید بر مهمترین بخشهای مطالعه کافی است . بدون شک مهمترین آنها ارائه روشنی از هدف و محدوده کاری شماست .

    ۲ – اطلاعات پیش زمینه و زمینه مطالعه را در مقدمه لحاظ کنید .

    یک فصل مقدماتی خوب با معرفی ایده پیش زمینه موضوع شما آغاز می شود . این به مخاطبان شما کمک می کند تا تصور روشنی از موضوع اصلی مورد بحث داشته باشند . با این حال ، شما باید از طولانی کردن این قسمت با احتیاط اجتناب کنید و بعداً در مورد جزئیات صحبت کنید .

    ۳ – مقاله را به صورت کلی بیان کنید .

    در مقدمه ، شما باید ساختار کلی مقاله را به وضوح بیان کنید . به طور کلی ، از شما انتظار می رود که بحث کوچکی در مورد مقاله خود – در صورت وجود موارد موردی – و اینکه مطالعه عمدتاً از چه بخشهایی تشکیل شده است و چه نوع چارچوبی ارائه می شود ، توضیح  دهید .

    ۴ – گروه هدف خوانندگان خود را بشناسید و انتظارات احتمالی آنها را در نظر بگیرید .

    هنگام نوشتن ، به یاد داشته باشید که شما فقط برای خودتان نمی نویسید . بنابراین ، بدون شک یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که در نظر بگیرید مخاطبین مورد نظر شما از مقاله شما چه انتظاری دارند . سعی کنید تا جای ممکن واضح باشید ، به جای استفاده از اصطلاحات و مفاهیم پیچیده سادگی را انتخاب کنید که مخاطب راحت تر جلب مقاله ی شما شود .

    نحوه نگارش مقدمه موثر برای مقالات علمی پژوهشی

    نحوه نگارش مقدمه موثر برای مقالات علمی پژوهشی

    ۵ – فراموش نکنید که یک گشایش موثر داشته باشید .

    همانطور که در بالا اشاره کردیم ، هدف اصلی از معرفی مطالعات علمی این است که خوانندگان در مورد موضوع اصلی مقاله شما تصور روشنی داشته باشند و با ایجاد تأثیر مثبت آنها را ترغیب به خواندن بقیه آثار کنند . در این زمینه ، توجه به این نکته ضروری است که شامل زمینه اصلی مقاله شما و طرح کلی بحث شما و همچنین یک معرفی موثر  و تأثیر مثبت بر خوانندگان است تا اطمینان حاصل شود که آنها بقیه مطالعه را می خوانند .

    ۶ – از زمینه اصلی دور نشوید .

    در مقدمه ، ما بیان کردیم که شما باید هدف و پیشینه اصلی مطالعه را فاش کنید . با این حال ، دیده می شود که گاهی اوقات محققان یا دانشجویان هنگام بحث در مورد این مسائل از زمینه اصلی فاصله می گیرند . نوشتن مقدمه آموزنده و جامع بسیار مهم است ، اما از اغراق بپرهیزید . به یاد داشته باشید که هدف اصلی مقدمه معرفی و ارائه موضوع اصلی است .

    ۷ – مقاله خود را توسط زبان شناس یا ویراستار مجرب بررسی کنید .

    سرانجام ، بازرسی و بازبینی شخص  سوم همیشه راهی بسیار مفید برای انجام آخرین بررسی ها پس از اتمام نگارش مقاله شما است . ممکن است به این فکر کنید که چرا به تعمیرات و باز بینی  نیاز دارم ؟ دلایل زیادی برای این امر وجود دارد . با این حال ، کار با یک تصحیح کننده مجرب اطمینان می دهد که مقاله شما از نظر گرامر و محتوای دانشگاهی کامل است .

    علاوه بر این ، نویسندگان و دانشگاهیان هنگام مطالعه بر روی هر موضوعی عمدتا بر موضوعاتی که محتوا را تشکیل می دهند تمرکز می کنند ، اما ممکن است هر از گاهی برخی اشتباهات دستوری و دیگر املایی را نادیده بگیرند . اهمیت ویرایش (املا و بررسی محتوا) و خدمات تصحیح (املا) در این مرحله اهمیت پیدا می کند . پس از دریافت چنین سرویسی ، شگفت زده خواهید شد که خواهید دید پس از دریافت اصلاحات در نسخه بازنگری شده کار خود ، چقدر خطاها را نادیده گرفته بودید .

    منبع :

    https://besteditproof.com/tr/academy/bilimsel-makaleler-icin-etkili-bir-giris-nasil-yazilir

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)