نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس

نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس
  • نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس : بسیاری از محققان دانشگاهی به دنبال انتشار تحقیقات اصلی خود در مجلات معتبر هستند. همزمان با رشد فناوری و توسعه دانش ، تعداد انتشارات علمی همچنان افزایش یافته و به سمت توزیع دیجیتال سوق می یابد. ژورنال علمی یکی از مکانهای مناسب برای انتشار دانش برای مخاطبان گسترده تر در تمام نقاط جهان است. محققان می توانند بر اساس زمینه تحقیق،  کیفیت تحقیق ، سرعت انتشار و هزینه انتشار مقاله علمی پژوهشی خود را در مجلات داخلی و خارجی چاپ کنند. چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات کلوز اکسس دسترسی برای عموم را می بنددو تنها کسانی که اشتراک مجله را داشته باشند قادر خواهند بود مقالات کلوز اکسس را مطالعه کنند. برای چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات کلوز اکسس نکاتی را باید بدانید که در ادامه به آن می پردازیم.

    به چه مجلاتی کلوز اکسس می گویند؟

    در دنیای دانشگاهی امروز ، دو نوع نشریه مجله وجود دارد که  به طور گسترده ای شناخته می شوند: ۱) دسترسی آزاد(Open acces ) و ۲) دسترسی بسته ( Close acces). هر نوع ژورنال دارای مزایا و معایبی است. مقالاتی که به صورت رایگان در دسترس عموم قرار ندارند به دسترسی بسته شناخته می شوند. برای دسترسی به مجلات دسترسی بسته به اشتراک شخصی یا سازمانی نیاز است.

    مجلات اپن اکسس به چه مجلاتی می گویند؟

    دسترسی آزاد  به دسترسی آنلاین رایگان و بدون محدودیت به خروجی های تحقیقاتی مانند مقالات، کتاب و مجله اشاره دارد. محتوای OA برای همه بدون هزینه دسترسی باز است. مجله Open Access می تواند قابلیت بازدید از مقاله علمی پژوهشی شما را افزایش داده و گسترش دانش را عملی تر کند. قابلیت مشاهده می تواند منجر به مزیت تأثیر استناد شود و محققان دیگر در زمینه کاری شما، از نتایج تحقیقات شما بهره مند شوند. در مجلات اپن اکسس داده های شما در دسترس مربیان و عموم مردم خواهد بود ، که بیشتر آنها به اشتراک های گران قیمت ژورنال دسترسی ندارند.

    نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس

    نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس

    نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس به چه صورت است؟

    چه  یک نویسنده مستقل تمام وقت باشید و یا یک مقاله نویس مشتاق که امیدوارید برای اولین بار مقاله تان در مجلات کلوز اکسس منتشر شود ، روند انتشار مقالات می تواند دشوار و پرمشغله باشد. برای چاپ مقاله شما بیش از یک داستان عالی و سبک نوشتاری مجزا لازم است. به محض پایان نوشتن ، کار تازه شروع خواهد شد.

    برای بسیاری از فریلنسرها ، روند انتشار مقاله ممکن است گیج کننده و پیچیده به نظر برسد. در اینجا چند نکته برای افزایش شانس انتشار کار شما در مجلات کلوز اکسس آورده شده است:

    ۱٫ پیشنهاد خود را به مجلات کلوز اکسس ارسال کنید

    فرم پیشنهاد انتشار را تکمیل کنید. فرم تکمیل شده باید به عنوان یک نمای کلی از آینده موضوعی که به آن علاقه دارید ، مقاله یا کتاب ویرایش شده شما باشد. پس از ارسال ، پیشنهاد انتشار شما برای ارزیابی ارسال می شود ، و اخطار پذیرش یا رد ظرف ۱۰ تا ۳۰ روز کاری از تاریخ ارسال ارسال می شود.

    ۲٫ دست نویس خود را ارسال کنید

    پس از تأیید فرم پیشنهاد، به ارسال نسخه خطی مقاله علمی پژوهشی خود اقدام کنید. دست نویس های ارسالی بهتراست بین ۵۰تا ۱۳۰ صفحه برای مقالات باشد. نسخه خطی کامل شما باید از دستورالعمل های نویسنده پیروی کند و با قوانین انتشار مقاله مطابقت داشته باشد. پس از ارسال نسخه خطی ، متون از  ،نظر سرقت ادبی غربال می شود.

    نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس

    نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس

    ۳٫ نتایج بررسی نسخه دست نویس به شما اعلام می شود

    بازرسان نسخه خطی شما را ارزیابی می کنند و نظرات خود را به شما ارائه می دهند. ممکن است از شما خواسته شود که پیش نویس یا بخشهایی از پیش نویس خود را اصلاح کنید ، اطلاعات اضافی را ارائه دهید و با توجه به نظرات و پیشنهادات آنها ، تغییرات لازم دیگر را اعمال کنید.

    ۴٫ پذیرش مقاله و اعلام  قیمت از سوی مجله انجام می شود

    اگر نسخه خطی پس از بررسی بازرس به طور رسمی پذیرفته شود ، شما یک اعلان رسمی پذیرش و یک پیشنهاد قیمت دریافت خواهید کرد.هزینه انتشار برای کتاب ویرایش شده به میزان انتشار بستگی دارد و این هزینه ها شامل: مدیریت پروژه ، خدمات تحریریه و بررسی بازرس ، ویرایش فنی ، طراحی جلد و طرح کتاب ، تبلیغ کتاب و اختصاص ISBN .این  هزینه ها به شما ارسال می شود و پس از پذیرش آن (توسط نویسنده و ناشر) ، هر دو طرف بیانیه ای را امضا می کنند که آنها را ملزم به رعایت شرایط توافق شده می کند.در این مرحله از شما خواسته می شود توافقنامه حق چاپ را نیز بپذیرید.

    ۵٫ مرحله بعدی ویرایش فنی مقاله علمی پژوهشی یا کتاب است

    نسخه خطی شما برای ویرایش دستوری به SPi Global ، رهبر خدمات حل محتوا ، ارسال می شود. سپس برای تصحیح و بررسی کامل بودن ، یک نسخه اثبات شده با قالب XML و بصورت آنلاین در HTML و PDF دریافت خواهید کرد. اولین اثبات حروف خطی شما معمولاً ۱۰ روز پس از ارسال اصلی در دسترس است. بعد از اینکه تصحیحات اثبات شده دریافت کردید و نوع نهایی نسخه خطی تأیید شد ، نسخه شما برای قالب بندی فنی و آماده سازی انتشار آنلاین ارسال می شود. علاوه بر این ، از شما خواسته می شود که یک عکس پروفایل (عکس عمودی یا  پرسنلی) و خلاصه ای از کتاب را که برای طراحی جلد کتاب لازم است ، ارائه دهید.

    ۶٫ پرداخت فاکتور

    فاکتور به طور کلی توسط نویسنده ، موسسه نویسنده یا سرمایه گذار پرداخت می شود. پرداخت را می توان از طریق کارت اعتباری از طرف هیئت نویسنده خود انجام داد. در اینجا مقاله شما آماده چاپ است.

    نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس

    نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجله کلوز اکسس

    ۴ تفاوت مجلات اپن اکسس و  کلوز اکسس را بخوانید !

    ۱٫ بازدید از مجلات کلوز اکسس و اپن اکسس

    مقالات ژورنالی که دسترسی آزاد دارند به طور آزاد در اینترنت در دسترس هستند و به طور آشکار برای همه قابل دسترسی هستند. این باعث می شود که این مقالات بیشتر مورد استفاده و استناد قرار گیرند. در مقابل ، مقالاتی که در مجلات دسترسی بسته وجود دارد ، در ابتدا فقط برای افرادی در موسساتی که مجوز این مجلات خاص را دارند مجاز هستند.از آنجا که مجلات دسترسی آزاد بر بهبود بازدید از مقاله و دسترسی همه دانشمندان تأکید دارند ، منحصراً در قالب الکترونیکی منتشر می شوند. در مقابل ، ژورنالهای کلوز اکسس اغلب علاوه بر نسخه الکترونیکی ، نسخه چاپی ژورنال را نیز ارائه می دهند.

    ۲٫ اعتبار مجلات کلوز اکسس بیشتر است یا اپن اکسس؟

    یک تعصب سرسختانه همچنان ادامه دارد که وقتی صحبت از انتشارات مجلات می شود مجلات اپن اکسس ، اعتبار پایین تری از ژورنال های کلوز اکسس هستند. البته شاید در واقع این مسئله صدق نکند.. در دسترس بودن مقاله علمی پژوهشی شما در  ژورنال اپن اکسس به این معنی است که افراد بیشتری ممکن است آن را ببینند ، فقط به این دلیل که افراد بیشتری می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. مطالعات نشان داده است که بارگیری متن کامل مقاله های اپن اکسس  ۸۹٪ بیشتر از مقاله های کلوز اکسس است. بعلاوه ، یک نظرسنجی از نویسندگان و محققان  نشان داد که رقابت به مطالعه بیشتر انتشارات اپن اکسس دومین دلیل رایج در تصمیم گیری برای چاپ در یک ژورنال اپن اکسس است. اگرچه هنوز مطمئن نیستیم که آیا این افزایش بارگیری و بازدیدکننده به افزایش اعتبار  اپن اکسس منجر می شود یا خیر.

    ۳٫ هزینه انتشار مجلات کلوز اکسس بیشتر از اپن اکسس است؟

    هزینه انتشار در مجلات دسترسی آزاد معمولاً گران تر از مجلات دسترسی بسته است. با این حال ، مقالات در مجلات با دسترسی بسته در ابتدا فقط برای افراد در موسساتی که مجوز این مجلات خاص را دارند ، قابل مشاهده هستند. محققان در کشورهای در حال توسعه دسترسی کمتری به تحقیقات دارند ، بنابراین از مجلات دسترسی آزاد سود بیشتری کسب می کنند. اگرچه هر دو ژورنال نسخه  چاپ الکترونیکی را تولید می کنند ، اما نسخه چاپی هر ژورنال را نیز ارائه می دهد.

    ۴٫ سرعت بررسی مقالات کلوز اکسس در مقابل مقالات اپن اکسس به چه صورت است؟

    مطمئناً ، انتشار مقاله علمی پژوهشی  در هر مجله معتبر همیشه دارای تأخیری از ارسال تا پذیرش و سرانجام برای انتشار است. این امر به ویژه در علوم بالینی مشکل ساز است ، زیرا انتشار نتایج با میانگین ۲۱ ماه از تکمیل آزمایش عقب است. چنین تأخیرهایی در انتشار داده های جدید می تواند پیامدهای منفی زیادی برای بیمارانی که در انتظار درمان های جدید هستند داشته باشد.به طور خاص، انتشار مقاله در مجلات کلوز اکسس تأخیرهای قابل توجهی ایجاد می کند. در مقابل  مجلات  اپن اکسس روند انتشار بسیار سریع تری را برای مقالات خود دارد. در واقع ، یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ ، ۱۳۵ مجله ذکر شده در فهرست استنادی Scopus را بررسی کرد و نشان داد که زمان پذیرش تا انتشار برای مجلات اپن اکسس به طور قابل توجهی کوتاه تر از ژورنال های کلوز اکسس است. بنابراین ، اگر سرعت در تصمیم گیری شما در مورد محل انتشار مقاله علمی پژوهشی تان مهم باشد ، بهترین انتخاب یک مجله اپن اکسس  است.

    برای چاپ مقاله در ژورنال های اپن اکسس و کلوز اکسس به مزایا و معایب هر ژونال دقت کنید. مقالات اپن اکسس در دسترس عموم قرار می گیرد مخصوصا در کشورهای جهان سوم هزینه زیادی برای خربد مقاله پرداخت نمی شود. از طرفی چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات کلوزاکسس در اعتبار آن بی تاثیر نیست. قبل از اقدام به انتخاب بین این دو گزینه، راه و روش چاپ مقاله که در بالا گفته شد را مطالعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)