هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی
  • هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی : یکی از راه های رساندن تجربیات و یافته های علمی محققان چاپ مقاله در نشریات داخلی و خارجی است. از این رو چاپ مقاله برای تولیدکنندگان محتوای علمی اهمیت زیادی دارد.  در دنیای آکادمیک چاپ مقاله از اهمیت زیادی برخوردار است. اساتید دانشگاهی با چاپ مقاله جایگاه علمی خود را بالا می برند و دانشجویان ارشد و دکتری با داشتن مقالات علمی پژوهی چاپ شده در نشریات  فرصت کسب امتیاز بالاتری دارند. برای نقد فرضیات، اعلام یافته های حاصل از پژوهش باید با فرآیند چاپ مقاله آشنا باشید. موضوع مهم این است که باید از روند و روش چاپ مقاله ، مجلات معتبر و هزینه های پیش رو در این مسیر  اطلاعات کافی داشته باشید. در این مطلب همراه ما باشید تا گوشه ای از دنیای چاپ مقاله در مجلات داخلی را به شما نشان دهیم.

    لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله

    اعتبار مجلات داخلی از طرف یکی از سه ارگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و حوزه علمیه تعیین می شود.

    مجلات علمی پژوهشی

    در نگارش مقالات علمی پژوهشی محقق، از نتایج تحقیق های پیشین استفاده نمی کند بلکه هرآنچه  از تحقیق و پژوهش های خود به آن دست پیدا کرده است را به نگارش در می آورد. مخاطب مجلات علمی پژوهشی اساتید دانشگاه ها، دانشجویان مقطع ارشد و دکتری و پژوهشگران هستند . برای نگارش مقاله علمی و پزوهشی باید با راه و روش های نگارش آن آشنا باشید.

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    مجلات علمی تخصصی

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید مقالات علمی تخصصی اعتباری برای وزارت علوم ندارد. این مقاله مباحث تخصصی را جهت بالا بردن آگاهی قشر خاصی از جامعه مورد مطالعه قرار می دهد.

    مجلات علمی ترویجی

     مقالات علمی ترویجی حاصل خلاصه کردن و دریافت نتایج از ایده های دیگران است و ایده ای نو و بدیع در این فرآیند متولید نمی شود. برای نگارش مقالات علمی ترویجی باید تجربه و تبحر کافی را داشته باشید.

    مزایای چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    چاپ مقاله در مجلات داخلی امتیاز بزرگی برای پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویا دارد. دانشجویانی که مقاله چاپ شده در نشریات داخلی دارند می توانند بدون کنکور و با عنوان نخبه وارد مقطع دکتری شوند.  هم چنین پذیرش و چاپ مقاله در مجلات داخلی به منزله نخبه بودن است.ارتقای علمی برای اعضا هیئت علمی دانشگاه ها تنها با داشتن مقاله در مجلات داخلی که از سوی وزارت علوم تایید شده است امکان پذیر است. مزیت دیگر داشتن مقاله چاپی در مجلات داخلی برای جذب هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور است که فردی که این امتیاز را داشته باشد اولویت بیشتری دارد.

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    روش های چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    برای چاپ مقاله باید راه و روش های آن را بدانید. گاهی می خواهید مقاله ای که نگارش کرده اید را چاپ کنید که کشخص است مقاله شما از چه نوعی است اما گاهی از میان انواع مقالات دسته ای را انتخاب می کنی و سپس اقدام به نگارش می کنید.

    در هر صورت باید با انواع مقالات و مجلات معتبر آشنایی داشته باشید. مقالات در دسته بندی های نظری، علمی پژوهشی، مطالعه موردی، گزارش های کوتاه، نقد کتاب و ….وجود دارد. با در نظر گرفتن نوع مقاله خود به بررسی بهترین و معتبرترین مجلات داخلی بپردازید.

    شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    برای اخذ پذیرش چاپ مقالات علمی پژوهشی در کجلات داخلی باید تلاش کنید تا مقاله شما کیفیت مورد قبول را داشته باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که باید موضوع مقالات شما با نیاز های مجبه ای که قصد دارید از ان پذیرش بگیرید هم خوانی داشته باشد.  در این صورت است که شانس شما برای دریافت پذیرش بالا می رود. اگر قصد چاپ مقاله برای مجلات داخلی را دارید بای بدانید که مقاله شما باید ویرایشات دقیقی داشته باشد. ما در مجموعه با تجربه و دانش کافی به تسریع فرآیند گرفتن پذیرش به شما کمک خواهیم کرد.

    راهنمای چاپ مقاله در مجلات داخلی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی امتیازات عالی و فوق العاده ای دارد اما باید به همه ابعاد توجه داشت. یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنید داوری در این مجلات بسیار دقیق و ریزبینانه عمل می کند بنبراین بهترین و با کیفیت ترین مقالات پذیرش دریافت می کنند.

    برای دریافت پذیرش چاپ مقاله توجه داشته باشید که قسمت های چکیده، مقدمه، روش ها و نتیجه گیری زیر ذره بین داروان قرار دارد. اما داوران کاملا بی طرفانه و براساس مقاله ارائه شده شما قضاوت خواهند کرد.

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    هزینه های چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی چقدر است؟

    عده ای فکر می کنند چاپ مقاله در مجلات داخلی نسبت به مجلات بین المللی اعتبار پایین تری دارد اما بدانید که در مواردی حتی مجلات داخلی اعتبار بیشتری نسبت به مجلات بین المللی  برای مقاله شما دارند. با این برخی اساتید مایلند مقالات خود را در مجلات بین المللی نیز چاپ کنند.

    برای چاپ مقاله علمی پژوهشی هزینه کمتری به نسبت مقالات بین المللی خواهید پرداخت. باید این را بدانید که هزینه چاپ مقاله در مجلات مختلف متفاوت است. اما به طور معمول هزینه چاپ مجلات علمی پژوهشی از ۸۰۰هزار تومان شروع می شود.

    هزينه هایی كه از محققان جهت چاپ مقالات در مجلات گرفته می شود به شرح زیر است:

    1. هزینه رسیدگی به مقالات یا هزینه انتشار هزینه ای است که معمولا از مقالات علمی پژوهی در محلات داخلی گرفته می شود تا مقاله آنان را در قالب مجلات داخلی قالب بندی کنند تا در نهایت برای چاپ آماده باشند. دقت کنید که پرداخت این هزینه به معنای پذیرش مقاله شما نیست.
    2. هزینه دسترسی رایگان، با پرداخت این هزینه مقاله شما از طرف مجلات در اختیار محققان دیگر قرار می گیرد اما از  طرف مجله از محققان هزینه ای دریافت نمی شود.
    3. هزینه داوری سریع، زمان رسیدگی به مقالات بین ۳تا ۶ ماه تخمین زده می شود و اگر شما عجله دارید، می توانید با پرداخت هزینه ای به داوران ، درخواست کنید تا مقاله شما را در مدت زمان کمتری بررسی کنند.با پرداخت این هزینه  باز هم داوران تعهدی ندارند که مقاله شما را پذیرش کنند.
    4. هزینه انتشار، هزینه ای است که بعضی مجلات مجددبرای انتشار مقاله شما دریافت می کنند.
    5. مجموعه با سابقه درخشان و تعهد کاری خود شما را در راه پذیرش چاپ مقالات علمی پژوهشی همراهی خواهد کرد.
    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی خود را به مجلات جعلی نپردازید!

    ✅ در راه چاپ مقالات علمی پژوهشی وب سایت های جعلی هم وجود دارند، با دانستن نکات زیر از این مجلات نامعتبر در امان بمانید.

    ✅ عنوان مجله را به صورت اسم ژورنال+ hijacked در گوگل سرچ کنید، اگر مجله جعلی باشد حتما مطالبی راجع به آن در سایت های دیگر آورده شده است.

    ✅ وب سایت این زورنال ها معمولا تازه تاسیس هستند و عمر دامنه شان کمتر از دو سال می باشد.

    ✅ معمولا این مجلات آرشیو قوی و معتبری از مقالات خود ندارند.

    ✅ حتما آرشیو مجلات را چک کنید و با سرچ نام مقالات چاپ شده در این ژورنال مطمئن شوید این مقالات در مجلات دیگری چاپ نشده باشند.

    ✅ یک مشخصه بسیار واضح این است که مجلات جعلی برای دریافت مقاله شما، ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهند اما باید آگاه باشید که مجلات معتبر با ایمیل کار نمی کنند.

    ✅ در وب سایت های جعلی زمان دریافت تا پذیرش مقاله به طور غیرعادی کوتاه است در صورتی که در واقعیت این طور نیست.

    ✅ چاپ مقالات علمی پژوهشی در مجلات داخلی ارزش و اعتبار زیادی برای شما می آورد و انجام آن به طور اصولی و با رعایت قوانین قطعا در موفقیتتان تاثیر زیادی خواهد داشت. آشنایی با فرآیند چاپ مقالات و شرایط پذیرش در مجلات داخلی از ابتدایی ترین نکاتی است که محققان باید بدانند و در نهایت مواظب باشید در دام ژورنال های جعلی گیر نکنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    5/5 (1 نظر)