برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟
  • برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟ واقعیت قضیه این است که برای چاپ مقاله نقطه شروع متفاوت است. گاهی با سوالی در ذهن و ایده در دست به تحقیق می پردازیم و مراحل نوشتن مقاله را طی می کنیم. اما در بعضی موارد برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر یا گرفتن اپلای در دانشگاه های معتبر زمان زیادی نداریم و در اینجا به تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی اقدام می کنیم که استخراج مقاله از پایان نامه اصولی دارد که قبلا بررسی کردیم. چاپ مقاله علمی پژوهشی با نوشتن مقاله ISI تفاوت زیادی ندارد و تقریبا مراحل مشابهی را با توجه به دستورالعمل های نوع مجله باید طی کنید. اما برای نوشتن مقاله آی اس آی باید بدانید که مرحله مهمی به نام ترجمه مقاله به انگلیسی وجود دارد که باید به صورت نیتیو ترجمه شود.

    اگر سوال تان این است که اصلا برای نوشتن مقاله isi از کجا شروع کنیم؟ پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

    برای چاپ مقاله از کجا شروع کنیم؟

    برای چاپ مقاله در ژورنال های معتبر ابتدا باید با انواع مقاله آشنایی داشته باشید. مقالات از منظرهای مختلف قابل دسته بندی هستند. از نظر ساختاری مقالات به مقالات علمی پژوهشی، ترویجی، مروری و … دسته بندی می شوند. قصد چاپ مقاله علمی پژوهشی را دارید یا ترویجی و یا مروری؟

    دسته بندی دیگر از نظر محلی که مقاله منتشر می شود است که چه ژورنالی مقاله شما را چاپ خواهد کرد؟ شما می توانید برای چاپ مقاله در مجله isi ، isc و یا چاپ مقاله اسکوپوس اقدام کنید. بنابراین به عنوان یک محقق باید بدانید که قصد نگارش چه نوع مقاله ای دارید و قرار است در چه نشریه ای چاپ شود.

    زیرا نحوه نگارش مقاله های مختلف متفاوت است. هم چنین فرمت ارسال مقاله به هر ژورنالی باید مطابق دستورالعمل های آن مجله باشد. برای مثال برای نوشتن مقاله isi باید اصولی را رعایت کنید و نحوه نگارش مقاله isi را بدانید. بنابراین اولین سوالی که وجود دارد این است که برای نوشتن مقاله isi از کجا شروع کنیم؟ در ادامه مطلب با این سوال  در خدمت شما خواهیم بود.

    برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

    برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

    برای نوشتن مقاله isi از کجا شروع کنیم؟

    در مراحل نوشتن مقاله مهم ترین مسئله ای که مطرح است، موضوع مقاله است. پیش از شروع نوشتن مقاله باید به این فکر کنید که موضوع شما جدید است یا قبلا تحقیقاتی روی آن اجام شده است؟ موضوع شما اهمیت دارد و نوشتن مقاله در این باب به پیشرفت علم و دانش کمک خواهد کرد؟

    برای نوشتن مقاله isi باید بدانید که مقاله با موضوع تکراری یا محتوای کپی شده شانس انتشار نخواهد داشت. اگر در این موضوع با ما هم نظر هستید، در ادامه به مراحل نگارش مقاله خواهیم پرداخت.

    گام اول: هدف از نگارش مقاله isi  را روشن کنید

    در ابتدا باید هدف از نگارش مقاله isi  را روشن کنیم. صرفا نوشتن یک مقاله برای چاپ در مجله آی اس آی نمی تواند به عنوان هدف شما باشد زیرا نوآوری و به روز بودن محتوای مقاله حرف اول را می زند و داوران به مقاله ای که ویژه نباشد بها نمی دهند. برای انتشار مقاله در مجلات آی اس آی باید پژوهش فوق العاده ای انجام دهید که قابل چاپ در ژورنال های معتبر باشد.

    گام دوم: قواعد مقاله‌نویسی را رعایت کنید

    قطعا بعد از مشخص کردن هدف خود از نوشتن مقاله باید با قواعد نوشتن مقاله ISI آشنا شوید و در نگارش مقاله آی اس آی آن ها را رعایت کنید. همه ی مقالات علمی از سه بخش شروع، بدنه اصلی و قسمت پایانی تشکیل شده اند. در اصول مقاله نویسی باید به چارچوب نوشتاری، تایپ صحیح کلمات، رعایت نکات دستوری و صفحه بندی درست توجه کنید.

    برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

    برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

    گام سوم: چارچوب مقاله isi را پیاده کنید

    انتخاب عنوانی صحیح و به روز از ابتدایی ترین کارهاست. عنوان مقاله ابزار جذب مخاطب برای مطالعه مقاله ماست. عنوان باید جذاب، کوتاه و شامل کلمات کلیدی باشد. موضوع مورد بحث را در قدم بعدی تشریح می کنیم. محتوای مورد بررسی را باید صحیح، کامل و یکدست بیان کنید.

    روش تحقیق از مهم ترین قسمت های مقاله است. هم چنین روش تحقیق مورد توجه داوران برای چاپ مقاله نیز است. اگر روش تحقیق مناسبی نداشته باشید زحمات شما به باد خواهد رفت. در مراحل بعدی نوشتن مقاله یافته های پژوهش، نتیجه گیری و بحث آورده می شود.  در نهایت با ارائه راه حل و پیشنهادات برای تحقیقات بعدی، منابع تحقیقتان را درج کنید.

    گام چهارم: زمانبندی درستی برای نگارش مقاله isi تعیین کنید

    مرحله چهارم انجام زمانبندی درست برای نگارش مقاله isi است.  برای نگارش و چاپ مقاله ISI  باید زمان زیادی را صرف کنید. در کل برای تحقیقات علمی به زمان زیادی احتیاج دارید و ممکن است مدت ها باید زمان خود را صرف این کار کنید. بنابراین یک برنامه زمانبندی درست و مناسب به شما در جهت دست یابی به اهداف تان کمک خواهد کرد.

    گام پنجم: چکیده نویسی را درست انجام دهید

    چکیده مقاله بخش مهمی از مقاله است. چکیده مقاله همانطور که از نامش پیداست باید یک جمع بنید کوتاه از کل محتوای مقاله باشد. برای نوشتن بهترین چکیده از مقاله خود ابتدا باید کل متن مقاله خود را مطالعه کنید. سپس مطابق با طرح اولیه ای که برای مقاله خود در نظر گرفته اید چکیده خود را بنویسید.

    برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

    برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

    گام  ششم: یک مجله معتبر برای چاپ مقاله انتخاب کنید

    در گام ششم باید یک مجله معتبر برای منتشر کردن مقاله خود در نظر بگیرید. برای اپلای بهتر است مجله ای با بالاترین سطح کیفیت را در نظر بگیرید زیرا امتیاز بالایی در پذیرش در دانشگاه های معتبر خارجی دارد. مجلات معتبر و با امتیاز بالا مجلاتی هستند که تعداد ارجاعات بالایی دارند و محققان و اساتید بزرگ از مقالات آن مطالعه می کنند. البته توجه داشته باششید که نمی توانید مقاله خود را همزمان به بیشتر از یک مجله بفرستید زیرا ممکن است در بلک لیست نشریات قرار گیرید.

    گام هفتم:  مقاله خود را تخصصی ترجمه کنید

    ترجمه تخصصی از فارسی به انگلیسی مرحله مهمی در مراحل نوشتن مقاله isi  است. زیرا اگر بهترین موضوع را داشته باشید و علمی ترین مقاله را نوشته باشید اما نتوانید مقاله خود را مطابق با استاندارد مجلات آی اس آی به انگلیسی ترجمه کنید، تلاش شما پوچ خواهد شد.

    در فرآیند ترجمه مقاله به انگلیسی باید فرمت مجله ای که می خواهید مقاله خود را برای انتشار به آن ارسال کنید را در نظر بگیرید. از این رو توصیه می کنیم برای ترجمه مقاله، به مترجمان نیتیو که به اصول و قواهد زبان انگلیسی مسلط هستند و با رعایت تمام اصول مقاله را ترجمه می کنند مراجعه کنید.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی

    اگر قصد چاپ مقاله علمی پژوهشی را دارید باید بدانید که همه مراحل قبل برای شما صدق می کند و باید تمام مراحل نوشتن مقاله را مطابق با قواعد مجلات علمی پژوهشی رعایت کنید. فقط مرحله آخر از مراحل نگارش مقاله علمی پژوهشی نیست.

    گاهی برای چاپ مقاله علمی به دلایل مختلف عجله داریم و به دنبال چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان هستیم. برای نگارش مقاله در کمترین زمان، باید عواملی که به طولانی شدن نوشتن مقاله موجب می شوند را بشناسید و در جهت رفع آن ها تلاش کنید.

    برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

    برای چاپ مقاله باید از کجا شروع کنیم؟

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان

    جست و جو می کنیم که چه عواملی باعث می شود که نتوانیم مقاله علمی پژوهشی را در سریعترین زمان چاپ کنیم. عوامل مختلفی می توانند جلوی چاپ مقاله در کمترین زمان سد شوند. در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

    • پیدا نکردن ژورنال مناسب برای چاپ مقاله
    • هم سو نبودن موضوع مقاله با اهداف مجله
    • عدم پیگیری با سردبیر نشریه و محتوای ضعیف نگارش نامه
    • فرمت بندی نکردن مقاله طبق دستورات مجله
    • پیاده نکردن صحیح اصلاحیه های اعلامی از سوی نشریه

    نویسندگان مقاله باید توجه کنند که در صورتی که یکی از اشتباهات بالا را داشته باشند ممکن است تا حداقل یک ماه از زمان شان هدر رود. بنابراین بهتر است با موسسه های چاپ مقاله برای راهنمایی چاپ مقاله کمک بگیرید.

    مزایای چاپ مقاله علمی پژوهشی چیست؟

    مزیت هایی که پذیرش مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی برای دانشجویان، اساتید و در کل پژوهشگران دارد به شرح زیر است.

    با اخذ پذیرش چاپ مقاله علمی پژوهشی  در مجلات علمی پژوهشی داخلی که تحت نظر وزارت علوم هستند می توانید در رشته های زیادی از جمله تمام رشته های علوم انسانی، هنر و رشته های مهندسی بدون کنکور و انجام مصاحبه دکترا در دانشگاه های دولتی وارد شوید.

    مزیت دیگر چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی می توان به وارد شدن به لیست نخبگان اشاره کرد. جالب توجه است که نخبگان از سربازی معاف هستند و یا در بدترین حالت به جای رفتن به سربازی باید روی یک پروژه در منزل خود کار کنند.

    یکی دیگر از مزیت های چاپ مقاله علمی پژوهشی که بسیار مورد توجه پژوهشگران است این است که چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی تنها شرط پذیرش برای هیئت علمی دانشگاه های معتبر در شهرهای بزرگ و دانشگاه های آزاد در مراکز تمام استان ها است.

    برای ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی، نوشتن و چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات علمی پژوهشی داخلی به عنوان یک نرده بان ترقی است.

    در نهایت باید بدانید که نگارش مقاله قواعدی دارد و برای چاپ فوری مقاله علمی پژوهشی در نشریات داخلی  بهتر است با کسانی که تجربه نگارش مقاله علمی پژوهشی دارد مشورت کنید و اگر چنین کسی در اطرافتان نیست، توصیه می کنیم با متخصصان در موسسه های چاپ مقاله مشورت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)