پذیرش مقاله علمی پژوهشی

گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی
  • پذیرش مقاله یا همان اکسپت مقاله ، دارای فرآیندی می باشد که تیم پژوهشی هدف به صورت حرفه ای این خدمات رو ارائه می کند.

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی : بسیاری از دانشجویان علاقه مند به چاپ مقاله علمی و پژوهشی خود در مجلات معتبر داخلی و خارجی می باشند که برای آنها در آینده یک امتیاز به حساب می آید.

    اما باید توجه داشته باشند پذیرش مقاله علمی و پژوهشی دانشجویان و چاپ آنها در مجلات به همین راحتی نبوده و باید مراحلی را طی کنند تا بتوانند گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی دریافت کنند.

    • گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی چیست؟

    • مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی چقدر است؟

    • نامه پذیرش مقاله علمی پژوهشی حاوی چه مطالبی است؟

    • دریافت گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی چقدر طول می کشد؟

    به همین دلیل در این مقاله ما تصمیم گرفته ایم تا درباره موضوع گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.تا انتهای مقاله همراه ما باشید :

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    جالب است بدانید هنگامی که دانشجویان مقاله خود را برای یک نشریه علمی پژوهشی ارسال می کنند، مقاله آنها پس از عبور از فرآیند داوری و در صورت اکسپت ، گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی را دریافت خواهد کرد. در این قسمت از مقاله نحوه سابمیت مقاله در نشریات علمی پژوهشی و دریافت نامه اکسپت مقاله را مرور خواهیم کرد.

    دریافت گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    دریافت گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی به معنای دریافت نامه اکسپت از نشریه مورد نظر می باشد. وقتی دانشجو مقاله خود را برای یک نشریه ارسال می کند، سردبیر نشریه مقاله دانشجو را به صورت کلی بررسی کرده و در صورت مطابقت حیطه مقاله با حیطه نشریه آن را در اختیار داوران قرار می دهد تا مقاله  را با دقت بیشتر بررسی و ارزیابی کنند.

    مدت زمان داوری مقالات در نشریات مختلف متفاوت می باشد.

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    نشریات علمی پژوهشی به نشریاتی گفته می شود که مقالات علمی بکر و دارای نوآوری در آن ها به چاپ می رسد. این نشریات معتبرترین نشریات داخلی هستند که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت بوده و اغلب آن ها توسط یکی از دانشگاه های معتبر کشور منتشر می شوند.

    از این رو چاپ مقاله در این نشریات کار چندان ساده ای نیست و تنها مقالاتی که سطح علمی بالایی داشته باشند موفق به راهیابی به این نشریات می شوند. فرآیند داوری در این نشریات اغلب از ۶ ماه تا ۱ سال به طول می انجامد. زیرا داوران بسیار موشکافانه مقالات را مورد بررسی قرار داده و بهترین ها را انتخاب می کنند.

    آیا امکان پذیرش سریع مقاله علمی پژوهشی وجود دارد؟

    اما موسساتی نیز هستند ک با رایزنی هایی با سردبیر برخی از مجلات علمی و پژوهشی در خصوص داوری و ارائه گواهی پذیرش در زمانی کوتاه تر از زمان مرسوم که اغلب دانشجویان را از چاپ مقالاتشان منصرف می کرد با مدیران مسئول و هیئت تحریریه آن ها  توانسته اند این مدت زمان را کاهش دهند.

    لازم به ذکر است که متاسفانه برخی از افراد و موسسات سودجو از این طولانی بودن وقت استفاده کرده و با جلب رضایت یک مجله علمی پژوهشی اقدام به اخذ هزینه هایی چندمیلیونی برای پذیرش و چاپ می کنند.

    مدت زمان چاپ مقاله علمی پژوهشی بعد از پذیرش چقدر است؟

    در خصوص گواهی پذیرش و انتشار مقالات عزیزان مطلع باشند که مدت زمان اخذ گواهی پذیرش مقاله آن ها در صورتی در مدت زمان نهایتا ۳۰ روزه صورت می گیرد که مقاله ای مناسب و طبق فرمت مجله ارائه شود قبل ارسال مقاله جهت داوری ابتدا مقالات دریافتی را از لحاظ ساختار مقاله نویسی بررسی و ایرادات احتمالی را گوشزد خواهند کرد.

    بنابر این شما اگر یک مقاله با کیفیت داشته باشید در طول مدت بین ۱۴ روز الی ۳۰ روز پیگیری و نامه پذیرش به آدرس شما پست خواهد شد.

    بعد از پذیرش مقاله در نوبت چاپ قرار می گیرد و ما معتقد هستیم پذیرش بدون چاپ معنی ندارد. بعد از پذیرش بستگی به اینکه در کدام مجله علمی پژوهشی اقدام شود زمان چاپ بین ۶ ماه تا یکسال و نیم متغییر است.

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    نحوه پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    هر مجله و نشریه علمی پژوهشی راه ارتباطی و نحوه تحویل مقاله به سردبیر را در سایت رسمی خود قرار داده است که برخی از ژورنال ها از طریق ایمیل فایل را از شما دریافت می‌کنند و برخی دیگر سیستم مکانیزه ای برای دریافت مقالات دارند و می‌توانید توسط سیستم و سایت ژورنال مقاله را سابمیت کنید.

    توجه داشته باشید هرچه زودتر مقاله علمی خود را در ژورنال معتبر مورد نظر سابمیت کنید مقاله شما هر چه سریعتر به مرحله داوری ارسال خواهد شد.

    نامه ی پذیرش نشریات علمی پژوهشی می‌بایست دارای مهر گرم بوده و به امضای شخص سردبیر رسیده باشد.
    نامه های الکترونیکی هم می‌بایست از طریق ایمیل نشریات به ایمیل نویسنده ارسال شده و این نامه ها نیز دارای مهر و امضا می‌باشد. نکته مهم در رابطه با نامه پذیرش نشریات داخلی: حتما در نامه پذیرش زمان دقیق چاپ می‌بایست قید شود.

    اخذ پذیرش مقاله علمی پژوهشی داخلی

    برای گرفتن پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلی باید فرایندی را طی کرد که این فرایند تقریباً در تمامی مجلات معتبر دنیا مشابه است. در ابتدا باید متن کامل مقاله، ترجمه چکیده مقاله و در صورت نیاز کاور لتر مقاله آماده گردد. پس از آن باید مقاله مورد نظر را در سایت مجله مورد نظر سابمیت کرد که این فرایند در بیشتر مجلات علمی پژوهشی به صورت آنلاین و مرحله به مرحله انجام می‌گیرد.

    البته باید اشاره شود که برخی مجلات از سیستم سابمیت آنلاین استفاده نمی‌کنند و بنابراین باید مقاله خود را از طریق ایمیل برای مجله ارسال نمایید. پس از دریافت مقاله توسط مجله، باید منتظر ریجکت شدن یا اصلاحات مجله باشید. ارائه اصلاحات توسط مجله ممکن است چند بار تکرار شود و در نهایت با انجام تمام اصلاحات مورد نظر مجله یا ارائه پاسخ قانع کننده به برخی از اصلاحات، پذیرش مقاله ارائه خواهد شد و پس از آن مقاله در نوبت چاپ قرار می‌گیرد.

    با توجه به تجربه پژوهشگران ایرانی، پذیرش مقاله و چاپ آن در یک مجله علمی پژوهشی داخلی بین ۶ ماه تا ۲ سال زمان خواهد برد.

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    نامه پذیرش مقاله علمی پژوهشی حاوی چه مطالبی است؟

    چه مقاله شما از سوی داوران و سردبیر مجله پذیرفته شود و چه رد شود، نامه ای از سوی مجله برای شما ارسال خواهد شد که این نامه حاوی یک جمله تشکر از سوی سردبیر برای ارسال مقاله به این مجله می باشد. سپس نتایج داوری مقاله گزارش می شود و در ادامه اگر مقاله شما پذیرفته نشده باشد دلایل رد مقاله از سوی مجله گفته می شود و در صورتی که مقاله شما با شرط تجدید نظر پذیرفته شده باشد، ایرادات گرفته شده که بایستی نویسنده مقاله آنها را رفع کند، نوشته می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    1/5 (1 نظر)