چاپ مقاله مشترک استاد ایرانی با دانشگاه مونترال کانادا

چاپ مقاله مشترک استاد ایرانی با دانشگاه مونترال کانادا
  • چاپ مقاله مشترک استاد ایرانی با دانشگاه مونترال کانادا : پژوهش مشترک دکتر حمیدرضا عزت پور عضو هیأت علمی گروه علوم مهندسی دانشگاه فناوری های نوین سبزوار و محققانی از دانشگاه ETS در مونترال کانادا، منجر به چاپ مقاله ای در مجله معتبر Journal of Materials Science and Engineering A ‘ شد.

    چاپ مقاله مشترک استاد ایرانی با دانشگاه مونترال کانادا

    دکترعزت پور درخصوص این طرح پژوهشی گفت: در این پژوهش تاثیر مکانیزم های ترمیم دینامیکی با توجه به نقش دوقلویی ها روی رفتار تغییر شکل گرم دما بالای سوپرآلیاژ پایه نیکل مونل ۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.
    به گفته عضو هیات علمی دانشگاه فناوری های نوین سبزوار، خواص مکانیکی قابل توجه این آلیاژ و مقاومت به خوردگی بسیار خوب آن در محیط های نمکی و در برابر اسید سولفوریک و هیدروفلوئوریک باعث شده است تا این آلیاژ در صنایع دریایی، شیمایی، ساخت مخازن نفت و مبدل های حرارتی کاربرد فراوانی داشته باشد.

    در این زمینه، بررسی رفتار تغییر شکل گرم و تعیین محدوده دمایی مناسب کار گرم این آلیاژ از چالش های تحقیقاتی به شمار می رود که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.
    طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، ماحصل این پژوهش، پذیرش مقاله و چاپ مقاله با عنوان ذیل در ژورنال معتبر Journal of Materials Science and Engineering A (Q1) با ضریب تاثیر ۴.۶۵۲ که جزو ۱۰ درصد مجلات حوزه مهندسی مواد و متالورژی است، شده است.

    منبع : خبرگزاری ایسنا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *