تاثیر چاپ مقاله در قبولی دکتری

تاثیر چاپ مقاله در قبولی دکتری
  • تاثیر چاپ مقاله در قبولی دکتری : اگر شما بتوانید مقاله ای خوب در یک ژورنال مناسب قبل از قبولی در مقطع دکتری چاپ کنید می توانید سهمی ۵۰ درصدی برای قبولی داشته باشید. برای همین موضوع می توانید دریابید که چقدر دارای اهمیت است و می تواند برای شما موقعیت خوبی را به ارمغان بیاورد.
    مواردی را در ادامه ذکر خواهیم کرد که می تواند در مصاحبه دکتری شما بسیار تاثیرگذار باشد. اگر بتوانید در ژورنال های معتبر به چاپ مقاله خود بپردازید قطعا امتیازات مصاحبه را از آن خود خواهید کرد. در جلسه مصاحبه دکتری مواردی از پژوهش شما را مورد ارزیابی قرار می دهند. بنابراین قبل از آزمون شما باید توانسته باشید امتیازات پژوهشی خوبی را به دست بیاورید.

    تاثیر چاپ مقاله در قبولی دکتری

    • مقالات علمی و پژوهشی داخلی یا خارجی باید به رشته شما مرتبط باشد. هر مقاله ای که نوشته باشید طبیعتا ۷ امتیاز برای شما محاسبه خواهد شد.
    • اگر توانسته باشید اختراعی را به ثبت برسانید می توانید گواهی مورد نظر را دریافت کنید. این گواهی باید زیر نظر و مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران باشد که تقریبا هر گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ امتیاز و داخلی ۵ امتیاز در نظر گرفته می شود.
    • مقالات علمی ترویجی را باید در ارتباط با رشته مورد نظر خود ارائه کنید که هر مقاله ۲ امتیاز را برای شما در بر خواهد داشت.
    • اگر توانسته باشید مقالات خود را در کنفرانس های معتبر داخلی و یا خارجی چاپ کنید می توانید برای چاپ مقاله خارجی ۲ امتیاز و برای چاپ مقاله داخلی ۱ امتیاز را از آن خود کنید.
    • در صورت تالیف و یا ترجمه کتابی در ارتباط با رشته تحصیلی خود می توانید ۴ امتیاز را از آن خود کنید.
    • مورد آخر هم که بسیار مهم است و می تواند بر سرنوشت شما تاثیر بگذارد، کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد شما است. که تقریبا ۴ امتیاز را در بر می گیرد.

    فرایند چاپ مقاله در مجلات علمی برای مقطع دکتری چگونه باید باشد؟

    برای اینکه تاثیر چاپ مقاله در قبولی دکتری کامل شود باید شرایط آن به صورت کامل رعایت شود. فرایند چاپ مقاله شامل مواردی است که در صورت نوشتن مقاله باید به درستی رعایت شود. مقاله مورد نظر شما برای اکسپت شدن نیاز دارد که طبق یک چهارچوب درست تعریف شده باشد. شما باید قالب نوشتن یک مقاله را بشناسید. در غیر این صورت مقاله شما اکسپت نمی شود.

    نگارش مقاله

    نگارش یک مقاله باید به صورتی باشد که در چهارچوب استاندارد نوشته شده باشد. مقالات باید دارای موضوعی به روز شده باشند. عنوان مقاله باید به صورتی باشد که در برگیرنده مفاهیم کلی متن باشند. عنوان مقاله حداقل ۱۵ واژه را در بر می گیرد. بخش بعدی چکیده مقاله است که باید پیشینه و نوآوری و هدف در آن به خوبی رعایت شده باشد. شما باید یک چکیده مناسب و قابل فهم را ارائه کنید. بخش مقدمه هم باید پیشینه و نوآوری و هدف در آن قرار گرفته باشد. ساختار بدنه مقاله باید متدولوژی هم قرار گیرد. در نهایت هم باید بتوانید نتیجه گیری درستی از ساختار مقاله را ارائه کنید.

    ترجمه مقاله

    مقاله علمی و پژوهشی باید به صورتی باشد که اگر می خواهید آن را در ژورنال های خارجی چاپ کنید باید بتوانید ترجمه خوب و دقیقی را ارائه کنید.

    انتخاب مجله

    انتخاب مقاله هم بسیار دارای اهمیت است به طوری که باید بتوانید موضوع مقاله خود را با ژورنال مورد نظر خود مچ کنید.

    فرمت بندی مقاله

    ژورنال ها فرمت بندی مقاله ها را به صورتی ارائه می کنند که شخص نویسنده باید طبق همان مقاله خود ارائه کند. اگر برای نوشتن مقاله این فرمت بندی را به درستی رعایت نکرده باشید مقاله شما اکسپت نمی شود. برای پذیرش مقاله المان های بسیاری است باید رعایت کنید. این کار نیاز به تمرین بسیاری دارد.

    اهمیت مصاحبه دکتری

    پس از قبولی در کنکور دکتری باید دانشگاه‌های مورد علاقه را متناسب با رتبه کنکور انتخاب کرد که در صورت پذیرش، شما به مصاحبه فراخوانده خواهید شد. مصاحبه دکتری در بیشتر مواقع از قبولی در آزمون تئوری مهم‌تر می‌باشد. این اهمیت به این دلیل می‌باشد که شما با استاد آینده خود مصاحبه خواهید کرد و ظرفیت و توانایی شما توسط وی سنجیده می‌شود.

    پارامترهای مهم در مصاحبه دکتری

    در مصاحبه دکتری شما با داشتن مقالات و کتاب و نیز زمینه کاری جدید و خوب در مقطع ارشد و پایان‌نامه با کیفیت، شانس قبولی بالایی دارید. توجه نمایید که مقالات دارای رتبه‌بندی خاصی می‌باشد که از بهترین نمونه یعنی مقاله ISI یا ایمپکت فکتور مورد تأیید وزارت علوم (قابل مشاهده در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) تا مقالات علمی پژوهشی و کنفرانسی می‌باشند.

    توجه نمایید که مقالات ISI به صورت open access و بدون ایمپکت فکتور معمولاً مشمول امتیاز در مصاحبه دکتری نمی‌باشند.

    کتاب ارائه شده نیز باید در راستای رشته تحصیلی شما باشد. نیازی نیست شما حتماً تعداد جلد زیادی از کتاب خود را چاپ کنید و تنها اخذ مجوز و تعداد محدود چاپ نیز کفایت می‌کند.

    امتیازات انواع مقالات در مصاحبه دکتری

    امتیاز مقالات مختلف از این قبیل است که هر مقاله علمی پژوهشی و ISI و اسکوپوس مطابق آئین نامه ارتقاء حداکثر تا ۴ نمره دارند. مقالات در کنفرانس های بین المللی ۲ امتیاز و داخلی ۱ امتیاز دارند.

    منبع: journalyab

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)