تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی

تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی
  • تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی : مقالات علمی حاصل نتایج و تحقیقات گسترده محققان و نویسندگانی است که با بیان یک سوال اساسی به تحقیقات می پردازند. مقالات علمی پژوهشی بعد از اتمام نگارش، برای اشتراک گذاری با سایر نویسندگان در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ می شوند. درواقع برای چاپ مقاله علمی پژوهشی، داوران در مورد محتوای آن اظهار نظر می کنند که در پذیرش مقاله در آن ژورنال تاثیر دارد. تفاوت مقاله علمی پژوهشی و مقالات علمی در این است که مقالات علمی در مجلات به چاپ نمی رسند و برای ارائه در کنفرانس های علمی از آن ها استفاده می شود در صورتیکه یک مقاله علمی پژوهشی برای بهتر دیده شدن، در مجلات به چاپ می رسند.

    تعریف مقاله علمی پژوهشی

    یک مقاله علمی پژوهشی یعنی گزارش روش ها و نتایج یک مطالعه اصلی که توسط نویسندگان انجام شده است. نوع مطالعه ممکن است متفاوت باشد (ممکن است یک آزمایش ، نظرسنجی ، مصاحبه و غیره باشد) ، اما در همه موارد ، داده های خام توسط نویسندگان جمع آوری و تجزیه و تحلیل شده و نتیجه گیری از نتایج آن تجزیه و تحلیل انجام شده است. مقالات علمی پژوهشی از قالب خاصی پیروی می کنند.

    یک مقدمه کوتاه اغلب شامل مروری بر ادبیات موجود در مورد موضوع مورد مطالعه و توضیح منطق مطالعه نویسنده است. این قسمت مهم است زیرا نشان می دهد كه نویسندگان از مطالعات موجود آگاه هستند و قصد دارند به طور معناداری در این مجموعه تحقیقاتی فعلی مشاركت داشته باشند (یعنی آنها فقط كارهایی را كه دیگران انجام داده اند انجام نمی دهند).

    بخش روش ها ، جایی است که نویسندگان نحوه جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را توصیف می کنند. تجزیه و تحلیل آماری گنجانده شده است. این بخش کاملاً مفصل است ، زیرا مهم است که محققان دیگر بتوانند چنین کاری کنند. در بخش نتایج ، نتایج تجزیه و تحلیل داده ها را توصیف می کنند. نمودارهای نشان دهنده نتایج به طور معمول در این قسمت گنجانده شده است. در بحث ، نویسندگان تفسیر خود را از نتایج خود توضیح می دهند و در مورد اهمیت آنها برای تحقیقات موجود و آینده نظریه پردازی می کنند. منابع یا آثار ذکر شده همیشه در انتها گنجانده می شود. منابع، مقالات و کتابهایی است که نویسندگان برای برنامه ریزی، مطالعه و حمایت از بحث و گفتگو خود از آنها استفاده کردند. برای چاپ مقاله علمی پژوهشی در ژورنال های معتبر، داوران در مورد مقاله ارسالی اظهار نظر می کنند و در نهایت با نظر ادیتور مجله، مقاله برای چاپ ارسال می شود. فرآیند نگارش و چاپ مقاله علمی پژوهشی نیاز به حمایت و پشتیبانی افراد متخصص و اساتید حوزه مربوطه دارد. ما در موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ در چاپ مقاله فوری علمی پژوهشی در کنار شما هستیم.

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی

    مقاله علمی، نشریه ای است که هر تحقیقی ارائه شود در این زمینه جای می گیرد. تحقیق درباره بهترین ماده اولیه ساخت تشک یا بزرگترین پل آهنی دنیا. همه این ها پژوهش یا مقاله ای علمی هستند. اما مقاله علمی پژوهشی، مقاله ای است که تا به حال کسی به ان موضوع نپرداخته است و قطعا نتایج جدیدی به دنبال دارد. حاصل تحقیقات علمی پژوهشی به رشد و پیشرفت تکنولوژی و پیشبرد اهداف علمی کمک می کند. مقالات علمی پژوهشی برای اشتراک بین محققان و نویسندگان در تمام دنیا، در ژونال های داخلی و خارجی به چاپ می رسند. در فرآیند چاپ مقالات علمی پژوهشی داوران متخصص همان حوزه تخصصی، نتایج خود را به سردبیر مجله اعلام می کند و در نهایت برای چاپ مقاله علمی پژوهشی در آن مجله نوبت تعیین می شود. اما همه مقالات علمی امکان چاپ در مجلات معتبر را ندارند. مقالات علمی پژوهشی چاپ شده در هر حوزه ای، حرف جدیدی برای گفتن دارد و مطلبی را بیان می کند که تا قبل از این در هیچ مجله ای بیان نشده بود. در مقابل در مقالات علمی ما مطالب جدیدی را ارائه نمی دهیم. در نهایت هم مقالات علمی در مجلات به چاپ نخواهند رسید و تنها برای ارائه در یک کنفرانس علمی و به صورت شفاهی با پوستر ارائه می شود.

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی ترویجی

    موضوعات مقالات علمی پژوهشی نو و جدی هستند و سوالی که براساس با آن به نگارش مقاله می پردازیم، تا به حال روی آن کاری انجام نشده است. به عبارتی موضوع، محتوا و نتایج مقالات علمی پژوهشی جدید هستند و از روی هیچ مقاله ای نوشته نشده است. مقاله علمی پزوهشی بر اساس تحلیل و تفسیر داده ها و انالیز نتایج حاصل می شود. اما مقالات علمی ترویجی محتوای جدیدی ندارد و براساس مقالات چاپ شده نوشته می شود. نتایج حاصل از مقاله علمی ترویجی حاصل پرسش یا جمع اوری داده از نتایج تحقیقات نیست. مقاله علمی ترویجی ادبیات پژوهشی موجود را بررسی می کند و یک خلاصه ای ارائه می دهد.

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی مروری

    مقاله علم مروری همان طوری که از نامش پیداست، مروری برمقاله های گذشته است که نوشته هایی که قبلا منتشر شده است را ارزیابی می کند. مقالات علمی مروری توسط کسانی که به موضوع مقاله تسلط دارند ارزیابی و تفسیر می شود. در مقاله علمی ترویجی، نویسنده منابع موجود را بررسی می کند، نقاط قوت یا نقاط ضعف پژوهش، دیدگاه ها و نقاط اشتراک را مشخص می کند و در آخر پیشنهاد های خود را ارائه می کند.

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در ژورنال های معتبر هزینه های متفاوتی دارد. هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی بسته به مجله ای که قصد چاپ مقاله را دارید متغییر است. هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی هزینه کمتری نسبت به مقالات بین المللی دارد. برخلاف باور عده ای چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی اعتبار پایین تری به نسبت مجلات بین المللی ندارد. بالعکس اعتبار و امتیاز بالاتری برای محقق محسوب می شود.

    مقالات علمی پژوهشی بعد از نگارش برای چاپ در مجلات معتبر ارائه می شوند. از مهم ترین تفاوت های مقالت علمی پژوهشی با مقاله علمی هم در این موضوع است. چاپ مقاله علمی پزوهشی در ژورنال های داخلی و خارجی امکان اشتراک نتایج و تحقیقات را با دیگر محققان فراهم می کند. هم چنین به دیده شدن موضوع مورد بررسی کمک می کند.  برای چاپ مقاله علمی پژوهشی حتما با افراد متخصص مشورت کنید و با اگاهی اقدام نمایید.

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی

    تفاوت مقاله علمی پژوهشی با مقاله علمی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    0/5 (0 نظر)