نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی

نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی
  •  نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی : چرا باید مقالات را در مجلات چاپ کرد؟ اکسپت مقالات در مجلات داخلی یا خارجی چه مراحلی دارد؟ برای اکسپت مقاله در مجلات داخلی از کجا شروع کنیم؟در اینجا با پاسخ این سوالات در کنار شما هستیم. مقالات علمی پژوهشی برای به اشتراک گذاشتن کارهای تحقیقاتی با دانشمندان دیگر یا بررسی تحقیقات انجام شده توسط دیگران است. به همین ترتیب ، برای تکامل علم مدرن حیاتی هستند. مقالات برای رسیدن به هدف خود باید اطلاع رسانی شوند. پس از نگارش مقاله علمی پژوهشی قطعا اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، اکسپت مقاله در یکی از مجلات معتبر است تا هم نتایج مطالعات شما در سطح بزرگتری انتشار یافته و در دسترس سایر محققین قرار گیرد و هم از امتیازات چاپ مقاله خود در موارد مد نظرتان بهره مند شوید.

    برای چاپ مقاله باید مقاله به مجله ای که مرتبط با حوزه تخصصی مقاله است ارسال شود. مجله مورد نظر پس از بررسی مقاله شما نظر خود را اعلام می کند. بعضی مقالات در همان ابتدا پذیرش می شوند، برخی به شرط اصلاح اکسپت می شوند و تعدادی به طور کامل رد می شوند. اکسپت مقاله در همان قدم اول شانس بزرگی است و معمولا کمتر اتفاق می افتد. اکسپت به شرط اصلاح ایده آل ترین حالت از نظر نویسندگان است.

    منظور از اکسپت مقاله علمی پژوهشی چیست؟

    اکسپت کلمه ای انگلیسی و رایج در دنیای مقاله نویسی است. منظور از اکسپت، پذیرش مقاله برای چاپ و قبولی در پروسه داوری است. مقاله شما برای چاپ در مجلات باید از زیر ذره بین داوران بگذرد. اگر مجله شما فاکتورهای مدنظر داوران را رعایت کرده باشد، اکسپت می شود. در صورتیکه معیار های داروان رعایت نشده باشد، مقاله شما ریجکت (رد) می شود و مجله قادر به چاپ مقاله شما نخواهد بود. یک سری از مجلات هم به شرط اصلاح اکسپت می شوند که در این صورت مولف باید اصلاحات لازم را انجام دهد و سپس اقدام به بازارسال مقاله کند.

     نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی

    نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی

    راهنمای اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی

    مقالات علمی پژوهشی برای به اشتراک گذاری اطلاعات و نتایج کشف شده توسط محقق، در مجلات به چاپ می رسند. پس از چاپ مقاله علمی پژوهشی می توانید تصمیم بگیرید که مقاله خود را در مجلات داخلی یا خارجی منتشر کنید. اگر در مورد مراحل اکسپت مقاله اطلاعاتی ندارید. خواندن این مطلب واجب است.

    برای اکسپت به کدام مجله درخواست دهیم؟

    تعیین کنید که مقاله علمی پژوهشی شما به کدام نشریات ارسال شود. انتخاب صحیح مجلات یا نشریات آنلاین مناسب جهت ارسال می تواند در وقت و تلاش شما صرفه جویی کند. به عنوان مثال ارسال یک مقاله خبری سخت به ژورنالی که بیشتر داستان های کوتاه و مقالات شخصی را منتشر می کند ، از ارزش مقاله شما می کاهد. اگر می خواهید مقاله شما به صورت آنلاین منتشر شوید ، به وب سایت انتشارات بروید و به سیاست های تحریریه آنها و همچنین داستان هایی که آنها در سال گذشته منتشر کرده اند ، نگاه کنید. در مجلات چاپی اغلب اطلاعات تماس با ما در صفحات اول یا عقب ذکر شده است که ارائه آنها برای ارسال لازم است.

     نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی

    نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی

    دستورالعمل های مجله ای که برای اکسپت کردن مقاله تان انتخاب کردید را بخوانید

    اولین و مهم ترین قدم برای اکسپت مقاله فارسی، خواندن دستورالعمل های مجله ای که به آن درخواست می دهید است. معمولا دستورالعمل هایی برای چاپ مقاله در نظر گرفته شده است. این دستورالعمل ها در وب سایت مجله نیز وجود دارد. هرکدام از مجلات معتبر دستورالعمل های ارسال خاص خود را دارند ، بنابراین مطمئن شوید که قبل از ارسال دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. بعضي از نشريات به عنوان بخشي از فرآيند ارسال ، به نامه حمايتي يا پرس و جو نامه نياز دارند ، در حالي كه برخي ديگر از محدوديت هاي سخت شمارش كلمات برخوردارند. اگر از طریق ایمیل ارسال می کنید ، ممکن است مجله شرایط خاصی در مورد اینکه چه چیزی باید در عنوان قرار دهد و کدام ویرایشگر یا ویرایشگر همکار را ارسال کند ، داشته باشد. باید بدانید که همه ی دستورالعمل های آورده شده لازم الاجراست و در صورتیکه رعایت نکنید، مقاله شما رد می شود.

    پیگیر مقاله ارسالی خود به نشریات باشید

    یک مورد که در چاپ مقاله باید همیشه مدنظر داشته باشید این است که همیشه پیگیر فرآیند چاپ مقاله خود باشید.  اگر یکی دو هفته است که خبری از شما نگرفته شده ، پس از ارسال ، از پیگیری نترسید. این نشریات به احتمال زیاد مقالات ارسالی زیادی دریافت می کنند و ممکن است درخواست شما در بین هزاراین درخواست گم شود. به ویژه اگر این اولین مقاله ای باشد که برای آنها ارسال کرده اید.

     نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی

    نحوه اکسپت مقاله علمی پژوهشی فارسی

    مرحله داوری مقالات علمی پژوهشی

    درصورتی که مقاله شما تمام دستورالعمل های اولیه را رعایت کرده باشد، وارد مرحله داوری می شود. داوران متخصص و حرفه ای مقاله شما را از ابعاد مختلف بررسی می کنند. پس از بررسی داوران مقاله شما با  سه حالت رو به رو ست:

    حالت اول:اکسپت مقاله

    حالت دوم: اکسپت به شرط ویرایش

    حالت سوم:رد شدن مقاله

    مقالات پذیرش شده پس از ادیت از طرف مجله،  به چاپ می رسند. مقالاتی که نیاز به اصلاح دارند باید از سمت مولف اصلاحات لازم انجام شود و سپس از سمت مجلات بازبینی شود. بعد بررسی دوباره مجلات، مقاله برای چتپ ارسال می شود.

    دریافت نامه گواهی پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی

    بعد تایید داوران مجله و تایید سردبیر مجله، مقاله پذیرش می شود. بعد از واریز هزینه، اکسپت نهایی می شود و وارد پروسه چاپ مقاله می شویم. سردبیر مجله حق تغییرات کلی مانند حذف تصویر یا تغییر محتوای اصلی را ندارد و فقط تغییراتی بسیار کوچک را می تواند اعمال کند. در بعضی نشریات، نویسنده باید فرم کپی رایت را پر کند. با پر کردن این فرم شما اظهار می کنید که مقاله شما در هیچ نشریه دیگری به چاپ نرسیده و در حال طی مراحل اکسپت و چاپ در مقالات دیگر نیست.

    مراحل اکسپت مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی تقریبا یکسان است. اما برای چاپ مقاله در مجلات خارجی یک مرحله اضافه تر وجود دارد و آن هم ترجمه تخصصی مقاله است. پس از ترجمه مقاله، باید از لحاظ ساختاری و زبانی و فنی ویرایش شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)