چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران

چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران
  • برای چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران ، همانند چاپ مقاله علمی پژوهشی باید اصول نگارش مقاله و بخش های مختلف مقاله را بشناسید. همچنین درج مقاله در سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران با فرمت خاصی امکان پذیر است. درواقع مقالاتی که خارج از این فرمت ارائه شوند، بررسی نخواهند شد. برای چاپ مقاله در نشریه دانشگاه تهران، پس از بازبینی مقاله توسط کارشناس، مقاله برای سردبیر نشریه ارسال می شود. در ادامه با راهنمای نگارش مقاله طبق اصول دانشگاه تهران، اصولی که برای نگارش مقاله را رعایت کنید، آورده شده است. با مطالعه این قسمت، به نوشتن مقاله اقدام کنید.

    راهنمای نگارش مقاله دانشگاه تهران

    بخش های مختلف یک مقاله طبق اصولی که دانشگاه تهران ارائه داشته است، به ترتیب روبرو است: برگه شناسه و و تعهدنامه، عنوان، چکیده، کلمات کلیدی، مقدمه، متن مقاله، نتیجه، منابع، عنوان انگلیسی، چکیده انگلیسی و کلمات کلیدی انگلیسی.

    1. شناسه و تعهدنامه مقاله

    با مقاله ای که برای دانشگاه تهران ارسال می کنید، باید یک صفحه تحت عنوان شناسه نیز وجود داشته باشد که در آن اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، مرتبه علمی نویسنده، عنوان مقاله، نام موسسه ای که نویسنده در آن مشغول است، شماره تلفن همراه، شماره تلفن محل کار نویسنده و پست الکترونیکی نویسنده  نوشته شده باشد. فرم تعهد نامه نیز در سایت (http://JLQ.ut.ac.ir) قابل مشاهده است. نویسنده باید در فرم تعهدنامه امضا خود را قرار دهد.

    1. عنوان، چکیده و کلمات کلیدی

    عنوان، چکیده و کلمات کلیدی باید در صفحه اول آورده شوند. عنوان مقاله در عین کوتاه بودن، باید از محتوای مقاله الهام گرفته باشد. در چکیده و عنوان مقاله نباید از کلمات اختصاری استفاده شود. چکیده باید حداکثر ۱۵۰ کلمه باشد. درواقع چکیده دربردارنده هدف پژوهش، مسئله مورد آزمایش، روش انجام آزمایش و نتایج تحقیقات باشد. در ادامه چکیده نیز باید حداکثر ۹ کلمه کلیدی به ترتیب حروف الفبا درج شود. دقت کنید که کلماتی که در عنوان مقاله امده است، در کلمات کلیدی نباید ذکر شود.

    چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران

    چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران

    1. مقدمه مقاله

    طبق اثول دانشگاه تهران، مقدمه مقاله باید در صفحه دوم درج شود. در مقدمه پژوهش، ضمن صحبت از تحقیقات قبلی، از هدف پژوهش خود نیز توضیح دهید.

    1. متن مقاله

    در این قسمت محتوای مقاله و روش انجام آزمایش را کامل شرح دهید.

    1. نتیجه گیری

    نتیجه گیری کلی از انجام تحقیقات و آزمایشات را در این قسمت ارائه دهید.

    1. منابع و مآخذ

    تمام منابعی که در متن از آن ها بهره بردید را باید در این قسمت ذکر کنید. منابع فارسی و سپس منابع انگلیسی را به ترتیب حروف الفبا شماره گذاری کنید.

    1. عنوان و چکیده انگلیسی

    طبق اصول دانشگاه تهران برای چاپ مقاله، عنوان و چکیده انگلیسی باید در صفحه اخر مقاله درج شود. چکیده انگلیسی حداکثر ۱۰ سطر است. چکیده انگلیسی درواقع ترجمه چکیده فارسی است. لذا هیچ تغییری نباید در آن رخ دهد.

    تاریخ های درون چکیده باید به میلادی مبدل گردد. کلمات کلیدی ترجمه شده نیز باید طبق ترتیب حروف الفبای انگلیسی مرتب شوند و حرف اول کلمات هم حتما از حروف بزرگ باشد.

    چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران

    چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران

    نحوه ارسال مقاله به دانشگاه تهران

    نحوه ارسال مقاله جهت داوری از سال ۹۱ به صورت آنلاین انجام می شود. مقالات ارسالی باید طبق راهنمای سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران تهیه شده و به همراه فرم تعهد در سایت بارگذاری شود. توجه داشته باشید که مقالاتی که خارج از فرمت ذکر شده باشد، داوری نخواهد شد.

    جهت ارسال مقاله برای داوری به نکات زیر دقت فرمائید:

    • ثبت نام کاربر

    در سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران و سمت راست، روی گزینه “ثبت نام نویسنده” کلیک کنید. بعد از تکمیل فرم اطلاعات نویسنده و دریافت شناسه کاربری و رمز عبور، مقاله را می توانید ارسال کنید. توجه داشته باشید که اگر از هیئت علمی دانشگاه ها هستید، درج رتبه علمی الزامی است و تنها درج عضو هیئت علمی کفایت نمی کند. هم چنین اعضای هیئت علمی که قصد داوری را ندارند، از قسمت تنظیمات، گزینه “تمایل به داوری ندارم” را بزنند و درغیر این صورت “تمایل به داوری دارم” را انتخاب کنند.

    • شناسه کاربری و کلمه عبور

    برای ارسال مقاله به شناسه کاربری و رمز عبور نیاز دارید، بنابراین از  ایمیلی که این اطلاعات را در بردارد را مراقبت کنید. در صورتی که کلمه عبور خود را فراموش کرده اید، از گزینه “ارسال مقاله/ ورود اعضا” عمل کرده و بر روی گزینه “نمی توانم وارد سامانه شوم” کلیک کنید. سپس با وارد کردن ایمیل بر روی گزینه “تغییر کلمه عبور” بروید. حال ایمیلی برایتان ارسال خواهد شد که حاوی لینک فعال سازی است. با کلیک روی لینک فعال سازی، کلمه عبور جدید برایتان ارسال خواهد شد. سپس با ورود به حساب کاربری خود کلمه عبور جدید  خود را بسازید.

    • نحوه بارگذاری مقاله در سامانه

    برای بارگذاری مقاله در سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران توجه داشته باشید که مقاله را به صورت یک فایل ورد به همراه فایل مشخصات نویسنده و در کنار فرم تعهد درج کنید. درواقع ۳ فایل را باید در سامانه درج کنید.

    اگر بارگذاری کامل انجام شود، مقاله در قسمت “مقالات در دست بررسی” قرار می گیرد. در غیر این حالت، مقاله در بخش “مقالات ناتمام” درج می شود.  قرارگیری مقاله در بخش مقالات ناتمام به این معناست که مقاله جهت داوری ارسال نمی شود.

    نکته قابل توجه این است که در فایل مقاله، نام و مشخصات نویسنده را درج نکنید و یک فایل با عنوان ” مشخصات نویسنده”  به صورت مجزا به اطلاعات نویسنده اختصاص دهید.

    • بازبینی اولیه کارشناس

    بعد از ارسال مقاله، ابتدا کارشناس نشریه بازبینی اولیه را انجام می دهد. سردبیر نشریه تذکری به نویسنده نمی دهد. لذا نویسنده باید فرمت ارسال مقاله را به خوبی بخواند و مقاله را در قالب درستی برای مجله ارسال کند.

    • نحوه پی گیری مقاله

    مقاله های ارسالی پس از بازبینی اولیه توسط کارشناس و تایید وی، برای سردبیر نشریه ارسال می گردد. اگر از تخصیص عنوان مقاله در مجله مورد نظر اطمینان ندارید، ابتدا عنوان مقاله را برای کارشناس ارسال کرد، پس از تایید او، مقاله را در سایت درج کنید.

    عده ای از دانشجویان و اساتید علاوه بر ارسال مقاله به دانشگاه تهران، علاقه مند هستند که برای چاپ مقاله علمی پژوهشی اقدام کنند.

    چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران

    چاپ مقاله طبق اصول دانشگاه تهران

    چاپ مقاله علمی پژوهشی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی اصولی دارد. برای نگارش مقاله علمی پژوهشی اولین قدم انتخاب یک موضوع و ایده جدید است. هم چنین باید بدانید که مقاله علمی پژوهشی، محتوای جدیدی دارد که حاصل نتایج و آزمایشات محقق است و هرگز متن مقاله کپی نشده است.

    در صورت استفاده از مقالات و تحقیقات پیشین، حتما باید منابع مورد استفاده را ذکر کنید. برای ارسال مقاله به مجلات برای چاپ مقاله نیز باید ژورنالی را انتخاب کنید که موضوع شما در چارچوب آن مجله بگنجد. در نهایت برای راهنمایی های بیشتر و استفاده از مشاوره چاپ مقاله علمی پژوهشی، با ما در موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ ارتباط بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    5/5 (1 نظر)