چاپ مقاله وزارتين

چاپ مقاله وزارتين
  • چاپ مقاله وزارتين : دلایل مختلفی وجود دارد تا دانشجویان یا اساتیدی برای چاپ مقاله علمی پژوهشی اقدام نمایند. گاهی افراد برای کسب نمره در پایان نامه برای نگارش مقاله علمی پژوهشی ترغیب می شود و در بعضی موارد نیز برای تقویت رزومه تحصیلی خود پذیرش مقاله بهترین اقدام می باشد. به طور معمول اساتید برای ارتقا رتبه علمی خود برای چاپ این نوع مقالات در مجلات داخلی اقدام می نمایند. در صورتی که هدف شما از نوشتن مقاله علمی هر یک از موارد بالا باشد، باید مجلاتی را برگزینید که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و از سوی این وزارتخانه معتبر شمرده شوند. لیست مجلات وزارتین برای چاپ مقاله در داخل کشور هر ساله توسط وزارت علوم اعلام می شود. از این رو محققین و پژوهشگران برای برخورداری از امتیازات چاپ مقاله داخلی بهتر است به مقالاتی که از نظر وزارت علوم معتبر شناخته می شوند مراجعه کنند.

    آیا وزارت علوم فقط مجلات معتبر را معرفی می کند؟

    در کنار اعلام مقاله وزارتین، این وزارتخانه مجلاتی که نامعتبر هستند را نیز معرفی می نماید. نکته قابل توجه این است که علاوه بر اینکه معاونت پژوهشی وزارت علوم باید این مقالات را رتبه بندی نماید، باید از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز تاییدیه بگیرند. از این رو اگر قصد چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر را دارید در این مطلب همراه ما باشید.

    انتخاب مجلات معتبر برای چاپ مقاله وزارتین

    بعد از اتمام نوشتن پایان نامه باید برای درج آن در مجلات معتبر مرتبط با موضوع مقاله خود اقدام نماییم. برای شناسایی مقاله متناسب با کار شما می توانید از لیست مجلاتی که هر ساله از سوی وزارت علوم رتبه بندی می شوند کمک بگیرید.

    همینطور مقالات وزارتین برای پذیرش مقاله های ارسالی با دقت برخورد می کنند و تنها مقالاتی می توانند در این نشریات به چاپ برسند که سطح علمی بالایی داشته باشند. درواقع نشریات وزارتین استاندارد های  خاص خود را جهت به چاپ رساندن رساله های ارسالی دارند.

    چاپ مقاله وزارتين

    چاپ مقاله وزارتين

    چاپ مقاله در نشریات داخلی وزارتین

    برای چاپ مقاله در هر ژورنالی باید مقاله را به دست آن ها برسانید و پس از عبور از فیلتر سردبیر ژورنال به مرحله داوری می رسد. بعد از اعلام نظر داوران، مقاله شما ممکن است رد(ریجکت) یا پذیرفته شود. در مواردی نیز ممکن است مقاله نیاز به بررسی و تغییرات داشته باشد که در این صورت بعد از اعمال اصلاحاطی که صورت گرفت باید برای ارسال مجدد آن به ژورنال اقدام نمایید.

    مدت زمان چاپ مقاله وزارتین چقدر است؟

    به طور معمول مدت زمانی که طول می کشد تا مقاله تان چاپ شود از طرف نشریات تعیین می گردد و مولف نیز در جریان آن قرار خواهد گرفت. البته تاخیر در چاپ مقاله در مجلات داخلی طبیعی است. اما در دست داشتن نامه پذیرش مقاله به معنای اطمینان برای به چاپ رسیدن مقاله است. از این رو نباید نگران چاپ مقاله خود باشید و با همین تاییدیه می توانید در مصاحبه تحصیلی یا شغلی استفاده کنید. در صورتی که فکر می کنید زمان تاخیر غیر معمول است، می توانید به ادیتور مقاله مراجعه کنید.

    چاپ مقاله وزارتين

    چاپ مقاله وزارتين

    چاپ تضمینی مقاله وزارتین

    هر پژوهشگری می تواند حاصل تحقیقات خود را در مجلات مورد تایید وزارت علوم به انتشار برساند. اما نکته قابل توجه این بزرگواران این است که این نوع مجلات تنها مقالاتی را می پذیرند که ناب، درجه یک و بالاترین سطح اعتبار را داشته باشد. از این رو چاپ تضمینی مقاله شما زمانی اتفاق می افتد که از همه نظر بتوان به آن اطمینان کرد. لذا توصیه می کنیم از خدمات مشاوره رایگان چاپ مقاله در مجموعه هدف ریسرچ بهره گیرید.

    هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی

    هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی قیمت های مختلفی دارد. بعضی از ژورنال های داخلی و یا خارجی هزینه ای برای چاپ کردن تحقیقات شما دریافت نمی کنند. یعنی چاپ مقاله در این نوع ژورنال ها رایگان است. اما برخی دیگر از مجلات برای دریافت و به چاپ رساندن نتیجه تحقیقات ناب شما هزینه هایی را نیز دریافت می کنند که این هزینه به خود مجله و ماهیت آن بستگی دارد.

    اما معمولا هزینه زورنال های داخلی از ۵۰۰ هزارتومان آغاز و تا ۲ یا ۳ میلیون تومان می رسد. البته مبالغی که ذکر شد حدودی است و شاید مجلاتی باشند که در غیر از این بازه نیز فعالیت کنند. در کل برای اطلاع از قیمت چاپ مقاله در نشریات داخلی می توانید به وب سایت نشریه رجوع کنید.

    آیا چاپ رایگان مقاله در مجلات داخلی امکان دارد؟

    اگر فکر می کنید که امکان چاپ مقاله به صورت رایگان نباشد که باید بگوییم که سخت در اشتباهید! برخی از مجلات داخلی یا خارجی بدون دریافت هیچ هزینه ای اقدام به پذیرش مجلات شما خواهند کرد. البته نباید فکر کنید که این مجلات اعتبار پایینی دارند بلکه این مورد از سیاست ها و قوانین این نوع مجلات است.

    چاپ مقاله وزارتين

    چاپ مقاله وزارتين

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی معتبر

    همانطور که در بالا گفتیم گرفتن پذیرش مقاله در این نوع مجلات امتیازات زیادی دارد. اما باید توجه کنید که مطابق با اعتبار این مجلات، داوری های سخت و دقیق نیز در انتظار شما خواهند بود. در پذیرش مقاله وزارتین همه قسمت های چکیده مقاله، مقدمه، روش تحقیق و جمع آوری داده، نتیجه گیری و رفرنس دهی مورد توجه است که اگر تجربه این کار را نداشته باشید مسیر سختی پیش روی شماست. بنابراین بهتر است برای ارسال پایان نامه به این مجلات تصمیم نگیرید مگر اینکه همه ابعاد آن را بررسی کنید و با کمک موسسه های چاپ مقاله وارد عمل شوید تا مانند چراغی در مسیر نوشتن پایان نامه در کنار شما باشند.

    موسسه چاپ مقاله وزارتین

    برای چاپ کردن مقاله در مجلاتی که توسط وزارت علوم تایید شده اند باید محتوای خوبی داشته باشید، منابعی که استفاده می کنید از نشریات معتبر باشد، ترجمه مقاله به صورت تخصصی و نیتیو انجام شود و ویرایش مقاله توسط کارشناس صورت گیرد. همه این موارد از خدمات موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ می باشد. از این رو می توانید با خیال راحت برای پذیرش و چاپ مقاله خود به ما اعتماد کنید و در موعد مقرر کار خود را تحویل بگیرید. برای این کار کافی است با ما تماس بگیرید .

    چاپ مقاله وزارتين

    چاپ مقاله وزارتين

    ۷ نکته اساسی برای چاپ مقاله صد درصد در مجلات علمی

    ما به عنوان دانش پژوه تلاش می کنیم تا تحقیقاتی با کیفیت بالا انجام دهیم که باعث پیشرفت علم شود. ما با فرضیه‌های منحصربه‌فرد مواجه می‌شویم، کار خود را بر اساس داده‌های قوی استوار می‌کنیم و از روش تحقیق مناسب استفاده می‌کنیم. همانطور که ما یافته های خود را می نویسیم، هدف ما ارائه بینش نظری و به اشتراک گذاشتن مفاهیم نظری و عملی در مورد کارمان است. سپس دست‌نوشته خود را برای چاپ مقاله در یک مجله معتبر ارسال می‌کنیم.

    در این مقاله که برای دانشجویان دکترا و سایر دانش پژوهان جوان در نظر گرفته شده است، مشکلات رایج را شناسایی کرده و راه حل های مفیدی برای تهیه مقالات تاثیرگذارتر ارائه کرده ایم. در حالی که انواع مختلفی از مقالات تحقیقاتی مانند ارتباطات کوتاه، مقالات مروری و غیره وجود دارد، این دستورالعمل ها بر تهیه یک مقاله کامل (شامل مرور ادبیات)، چه بر اساس روش کیفی یا کمی، از دیدگاه مدیریت تمرکز دارند. آموزش، علوم اطلاعات و رشته های علوم اجتماعی.

    نوشتن برای مجلات آکادمیک یک فعالیت بسیار رقابتی است، و درک این موضوع مهم است که دلایل متعددی پشت رد شدن وجود دارد. بعلاوه، فرآیند بررسی همتایان مجله یک عنصر اساسی در انتشار است، زیرا هیچ نویسنده ای نمی تواند تمام مسائل بالقوه را با یک نسخه خطی شناسایی و به آن بپردازد.

    ۱٫ در ارسال مقاله خود برای چاپ عجله نکنید.

    محققان باید در مراحل اولیه کار تحقیقاتی یا دکتری شما شروع به نوشتن کنند. این راز مستلزم ارسال نسخه خطی شما برای انتشار در لحظه ای نیست که نتیجه گیری آن را انجام داده اید. نویسندگان گاهی اوقات بر این واقعیت تکیه می کنند که پس از شناسایی بازخوردهای دریافتی از سردبیر مجله و داوران، همیشه فرصتی برای رفع کاستی های کار خود خواهند داشت.

    رویکرد و نگرش فعالانه احتمال طرد شدن و ناامیدی را کاهش می دهد. به نظر من یک جریان منطقی از فعالیت ها بر هر فعالیت پژوهشی حاکم است و برای تهیه نسخه خطی نیز باید دنبال شود. چنین فعالیت هایی شامل بازخوانی دقیق نسخه خطی شما در زمان های مختلف و شاید در مکان های مختلف است. بازخوانی در زمینه تحقیق ضروری است و به شناسایی رایج ترین مشکلات و کاستی های نسخه کمک می کند که در غیر این صورت ممکن است نادیده گرفته شوند. دوم اینکه، به اشتراک گذاشتن دست نوشته ها با همکارانتان و سایر پژوهشگران و درخواست بازخورد آنها بسیار مفید است.

    ۲٫ یک نشریه مناسب را انتخاب کنید.

    همچنین از همکاران بپرسید که مناسب‌ترین مجله برای ارسال دست‌نوشته‌ ها را به شما معرفی کنند. پیدا کردن ژورنال مناسب برای مقاله شما می تواند به طور چشمگیری شانس پذیرش را افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که به مخاطبان هدف شما می رسد.

    Elsevier یک امکان جستجوی ابتکاری Journal Finder را در وب سایت خود فراهم می کند. نویسندگان عنوان مقاله، چکیده مختصر و زمینه تحقیق را وارد می کنند تا فهرستی از مناسب ترین مجلات برای مقاله خود را دریافت کنند.

    محققانی که تجربه کمتری دارند، گاهی اوقات تصمیم می‌گیرند کار تحقیقاتی خود را به دو یا چند مجله به طور همزمان ارسال کنند. اخلاق و سیاست‌های پژوهشی همه مجلات علمی نشان می‌دهد که نویسندگان باید یک مقاله را در یک زمان تنها به یک مجله ارسال کنند. در غیر این صورت می تواند باعث خجالت شود و منجر به مشکلات کپی رایت برای نویسنده، کارفرمای دانشگاه و مجلات درگیر شود.

    7 نکته اساسی برای چاپ مقاله

    7 نکته اساسی برای چاپ مقاله

    ۳٫ اهداف و دامنه و دستورالعمل های نویسنده مجله هدف خود را به دقت بخوانید.

    هنگامی که چندین بار مقاله خود را با دقت مطالعه و بازخوانی کردید، از همکاران خود بازخورد دریافت کردید، و مجله مورد نظر را شناسایی کردید، گام مهم بعدی این است که اهداف و دامنه مجلات را در منطقه مورد نظر خود بخوانید. انجام این کار شانس پذیرش نسخه خطی شما برای چاپ را افزایش می دهد. گام مهم دیگر دانلود و جذب دستورالعمل‌های نویسنده و اطمینان از مطابقت نسخه شما با آنها است. برخی از ناشران گزارش می دهند که از هر پنج مقاله، یک مقاله از سبک و قالب مورد نیاز مجله هدف پیروی نمی کند، که ممکن است الزامات شکل ها، جداول و مراجع را مشخص کند.

    رد مقاله می‌تواند در زمان‌های مختلف و در قالب‌های مختلف انجام شود. به عنوان مثال، اگر هدف تحقیق شما با اهداف و محدوده مجله مورد نظر مطابقت نداشته باشد، یا اگر مقاله شما ساختار و قالب بندی نشده باشد.

    با توجه به طرح مجله هدف، یا اگر نسخه خطی شما شانس معقولی برای برآورده کردن انتظارات نشریه مورد نظر نداشته باشد، نسخه خطی می تواند بدون ارسال برای بررسی همتایان، از سردبیر رد شود. رد مقاله می تواند برای نویسندگان دلسرد کننده باشد، و باعث می شود آنها احساس کنند که زمان ارزشمند خود را تلف کرده اند و حتی ممکن است باعث شود که اشتیاق آنها برای موضوع تحقیق خود را از دست بدهند

    ۴٫ با عنوان و چکیده خود تاثیر اولیه خوبی داشته باشید.

    عنوان و چکیده اجزای فوق‌العاده مهم یک دست‌نوشته هستند، زیرا اولین عناصری هستند که ویراستار مجله می‌بیند.

    عنوان باید موضوع اصلی مقاله را خلاصه کند و سهم شما را در نظریه منعکس کند.

    چکیده باید با دقت تدوین شود و هدف و دامنه مطالعه را در بر گیرد. مشکل کلیدی که باید به آن پرداخت و تئوری. روش استفاده شده؛ مجموعه داده ها؛ یافته های کلیدی؛ محدودیت ها؛ و مفاهیم برای تئوری و عمل.

    ۵٫ با یک موسسه چاپ مقاله ویرایش حرفه ای داشته باشید که نسخه خطی خود را کپی-ویرایش (نه فقط تصحیح) کند، شامل متن اصلی، فهرست منابع، جداول و شکل ها.

    ویژگی کلیدی نوشتار علمی، وضوح است. قبل از ارسال نسخه خطی برای انتشار، بسیار توصیه می شود که یک موسسه چاپ مقاله ویرایش حرفه ای نسخه خطی شما را کپی و ویرایش کند. مقاله ای که به یک مجله با داوری ارسال می شود قبل از اینکه برای بررسی همتا انتخاب شود توسط هیئت تحریریه مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. بر اساس آماری که توسط الزویر به اشتراک گذاشته شده است، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از مقالات ارسال شده به مجلات الزویر حتی قبل از رسیدن به مرحله داوری رد می شوند و یکی از دلایل اصلی رد، زبان ضعیف است. یک متن به درستی نوشته، ویرایش و ارائه شده بدون خطا و قابل درک خواهد بود و تصویری حرفه ای را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کار شما در دنیای نشر جدی گرفته می شود. در مواقعی، بازبینی‌های عمده‌ای که به درخواست داور انجام می‌شود، نیاز به دور دیگری از ویرایش دارد.

    نویسندگان می توانند ویرایش دست نوشته های خود را با رعایت نکات احتیاطی در پایان آنها تسهیل کنند. این موارد شامل تصحیح نسخه خطی خود برای صحت (پرهیز از توصیفات غیرضروری یا هنجاری مانند “در اینجا باید ذکر شود” و “نویسندگان معتقدند) و ارسال آن برای ویرایش تنها زمانی که از همه لحاظ کامل و آماده انتشار باشد. برنامه هایی مانند جستجوگر املا و دستور زبان در Microsoft Word یا Grammarly مطمئناً ارزش استفاده از مقاله شما را دارند، اما مزایای ویرایش صحیح غیرقابل انکار است.

    7 نکته اساسی برای چاپ مقاله

    7 نکته اساسی برای چاپ مقاله

    ۶٫ یک جلد نامه همراه با دست نوشته ارسال کنید.

    هرگز اهمیت نامه پوششی خطاب به سردبیر یا سردبیر مجله هدف را دست کم نگیرید. سال گذشته در کنفرانسی در بوستون جلسه «ملاقات با ویراستاران» نشان داد که بسیاری از مقالات ارسالی شامل نامه پوششی نیستند، اما سردبیران حاضر که مجلات تجدید شده و نمایه شده توسط ISI Elsevier را نمایندگی می کردند، استدلال کردند که این نامه به نویسندگان فرصت مهمی برای متقاعد کردن آنها می دهد. که کار تحقیقاتی آنها ارزش بررسی دارد.

    بر این اساس، محتوای جلد نامه نیز ارزش وقت گذاشتن را دارد. برخی از محققان بی‌تجربه چکیده مقاله را در نامه خود می‌چسبانند و فکر می‌کنند که برای انتشار مطلب کافی است. بهتر است از آن اجتناب شود. یک جلد نامه خوب ابتدا موضوع اصلی مقاله را مشخص می کند. دوم، به تازگی مقاله استدلال می کند. و سوم، مرتبط بودن نسخه خطی با مجله هدف را توجیه می کند. پیشنهاد می‌کنم جلد نامه را به نیم صفحه محدود کنید. مهمتر از آن، همتایان و همکارانی که مقاله را خوانده اند و قبل از ارسال مقاله بازخورد ارائه کرده اند، باید در جلد نامه تایید شوند.

    ۷٫ نظرات بازبین را با دقت نشان دهید.

    سردبیران معمولاً بر اساس توصیه‌های ارائه‌شده توسط داور یا داوران، پذیرش یک دست‌نوشته را مشروط به «بازبینی و ارسال مجدد» می‌کنند. این اصلاحات ممکن است نیاز به تغییرات عمده یا جزئی در نسخه خطی داشته باشد. محققان بی تجربه باید چند جنبه کلیدی فرآیند بازنگری را درک کنند. اول، مهم است که با دقت به تجدید نظرها رسیدگی شود. دوم، رسیدگی به تمام نظرات دریافت شده از بازبینان ضروری است

    نظارت بر شناسه؛ ثالثاً، ارسال مجدد نسخه خطی اصلاح شده باید در مهلت مقرر توسط مجله انجام شود. چهارم، فرآیند بازنگری ممکن است شامل چندین دور باشد.

    فرآیند بازنگری به دو سند اصلی نیاز دارد. اولین مورد، دست‌نوشته اصلاح‌شده‌ای است که تمام تغییرات انجام شده به دنبال توصیه‌های دریافت‌شده از داوران را برجسته می‌کند. دومی نامه‌ای است که پاسخ‌های نویسندگان را فهرست می‌کند و نشان می‌دهد که آنها به تمام نگرانی‌های داوران و ویراستاران پرداخته‌اند. این دو سند باید با دقت تدوین شوند. نویسندگان مقاله می‌توانند با نظرات داوران موافق یا مخالف باشند (معمولاً موافقت تشویق می‌شود) و همیشه موظف به اجرای توصیه‌های آنها نیستند، اما در همه موارد باید توجیهی مستدل برای اقدام خود ارائه دهند.

    نتیجه مهم در چاپ مقاله موفق

    با توجه به افزایش روزافزون تعداد نسخه های خطی ارسال شده برای چاپ، روند آماده سازی نسخه خطی به اندازه کافی برای پذیرش آن توسط یک مجله می تواند دلهره آور باشد. مجلات با تاثیر بالا کمتر از ۱۰ درصد از مقالات ارسال شده به آنها را می پذیرند، اگرچه نسبت پذیرش برای بخش های ویژه یا موضوعات خاص معمولاً بیش از ۴۰ درصد است. ممکن است محققان مجبور شوند از رد مقالاتشان صرف نظر کنند و سپس آنها را مجدداً کار کنند تا قبل از پذیرش مقاله، آنها را به مجله دیگری ارسال کنند.

    توصیه های ارائه شده در اینجا جامع نیستند، اما اجرای آن نیز دشوار نیست. این توصیه ها مستلزم توجه، برنامه ریزی و اجرای دقیق است. با این حال، پیروی از این توصیه می‌تواند به دانشجویان دکترا و سایر محققان کمک کند تا احتمال انتشار کار خود را افزایش دهند، و این برای داشتن یک حرفه علمی پربار، هیجان‌انگیز و با ارزش است.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    4/5 (1 نظر)