چگونه میتوان یک مقدمه موفق برای مقاله خود آماده کرد ؟

چگونه میتوان یک مقدمه موفق برای مقاله خود آماده کرد ؟
  • چگونه میتوان یک مقدمه موفق برای مقاله خود آماده کرد ؟ پس از عنوان و چکیده ، اولین تعامل واقعی خواننده با مقاله ی علمی پژوهشی شما با مقدمه آغاز می شود. مقدمه پایه ای است که خوانندگان شما را با مقاله آشنا می کند و دلیل اصلی برای مطالعه ی ادامه ی مقاله را برای خواننده مشخص می کند . جهت جلب مخاطب و موفق شدن در درج مقاله حتما این مقاله ای که برای شما آماده شده را بخوانید و نکات ذکر شده را اعمال کنید .

    برای چاپ مقاله علمی پژوهشی و چاپ مقاله isi با مشاورین ما در موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ ۰۹۹۶۴۸۰۶۶۹۵ تماس حاصل نمایید.

    هدف از نوشتن مقدمه چیست ؟

    مقاله خود را به عنوان یک داستان در نظر بگیرید : این مقاله با نقطه  آ ( مقدمه ) شروع می شود و تا نقطه ب ( بحث / نتایج ) پیش می رود . مقدمه شما بخشی است که در آن خواننده اولین برداشت خود را از مقاله شما دریافت می کند ، زیرا حاوی محتوایی در ورود یک مسئله ی علمی است که تا به حال پیدا نشده است و یا کم تر به آن توجه شده است .

    در مقدمه ، شما باید به دو سوال اصلی پاسخ دهید :

    این که چرا مقاله ی شما برای تکمیل فضای خالی موجود در علم ضروری است ؟

    چرا باید این فضاها و کمبود های علمی  پر شوند ؟

    کل سطح دانش ما را به عنوان یک معمای ناتمام در نظر بگیرید . قطعاتی که در کنار هم جمع شده اند می گویند چه چیزی تنظیم شده یا چه چیزی شناخته شده است . قطعه مفقود شده ” خالی ” بودن دانش یا چیزی است که در حال حاضر ناشناخته است . این چیزی است که مقاله ی شما درباره ی آن صحبت می کند . .

    بنابراین ، زمینه ای که در مقدمه ارائه می دهید ابتدا باید نشان دهد که یک شکاف در دامنه ی دانش وجود دارد و مکان آن را مشخص کنید ، توضیح دهید که چرا باید پر شود ، و سپس به طور خلاصه ، خلاصه  کنید که چرا این مطالعه می خواهد این شکاف یا منفذ را پر کند .

    چه مواردی باید در مقدمه گنجانده شود ؟

    مقدمه شامل اطلاعات پیشین در مورد موضوع مورد مطالعه است . منطق انجام این کار ( برای پر کردن جاهای خالی ) ؛ مراجع کلیدی  ( کارهای مقدماتی یا اسناد مرتبط که در جاهای دیگر ظاهر می شود ) ؛ شفاف سازی اصطلاحات کلیدی ، تعاریف یا اختصارات مورد استفاده در مقاله ؛ و بخشی که در آن یک مطالعه کوتاه اما مختصر انجام می دهید و مربوط به کار شماست ، مقدمه است .

    چگونه میتوان یک مقدمه موفق برای مقاله خود آماده کرد ؟

    چگونه میتوان یک مقدمه موفق برای مقاله خود آماده کرد ؟

    نکاتی برای پیکربندی بخش مقدماتی خود

    مقدمه شما باید گسترده و باریک شروع شود تا به فرضیه خود برسید . اولین کاری که باید  انجام دهید این است که حوزه تحقیق خود را مشخص کنید و سپس بلافاصله آن چه را که شناخته شده است نشان دهید . این به عنوان ” اطلاعات پس زمینه ” نیز شناخته می شود .

    با بیانیه ای قوی که زمینه موضوع تحقیق شما را منعکس می کند ، شروع کنید و سوالات خود را مطرح کنید یا شفاف سازی کنید تا مشکلاتی را که تحقیق شما آن را  بررسی می کند ، بسازید . برای به چالش کشیدن خوانندگان خود و نشان دادن آن چه ما می دانیم ، می توانید سوالات عمومی را در اینجا بپرسید :  ” برای مثال ما از ظرفیت ریه دلفین های پهنک چه می دانیم ؟ ” از کلمات کلیدی در عنوان ها استفاده کنید .

     آغاز مقدمه شما : ” ما از قبل چه می دانیم ؟”

    از تعیین اطلاعات پس زمینه بسیار گسترده خودداری کنید . نیازی نیست که موقعیت های واضح زیادی را بیان کنید که خوانندگان شما  بدانند . به عنوان مثال ، اگر درباره دلفین های پهن می نویسید ، احتمالاً مجبور نیستید توضیح دهید که پستانداران اکسیژن تنفس می کنند .

    حتماً تمام منابعی را که استفاده می کنید ذکر کنید

    فقط اطلاعات لازم را در پیش زمینه ارائه دهید

     بخش دوم مقدمه شما :  ” شکاف دانش کجاست ؟”

    پس از ارائه اطلاعات پیشین ، شروع به برجسته سازی مناطقی می کنید که اطلاعات کمی در دسترس است .

    توضیح دهید که چگونه و چرا باید این فاصله را پر کنیم – این اطلاعات مفقود شده چه مانعی برای درک روند یا سیستم ایجاد می کند . مشخص کنید که کدام مراحل منطقی بعدی را می توان بر اساس تحقیقات موجود توسعه داد .

    ما باید چگونگی و چرایی آن را توضیح دهیم . بر اساس تحقیقات فعلی مشخص کنید که چه مراحل بعدی می تواند بهبود یابد .

    در اینجا نحوه بررسی داده های موجود و ارائه روشی برای یافتن برنامه های جدید و استنباط های جدید را نشان می دهید .

    قسمت پایانی مقدمه شما : ” چگونه کار شما شکاف موجود در علم را پر می کند ؟”

    اطلاعات مفقود شده را پیدا کرده اید ، اکنون باید هدف خود را بیان کرده و فرضیه یا هدف روشنی از مطالعه ارائه دهید .

     یک فرضیه عبارت بسیار کوتاه  یک الی دو جمله ای در مورد آن چه در مطالعه شما اتفاق می افتد است .

    سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید ” اگر این فاصله را پر کنیم ، خوانندگان چه اطلاعات مفیدی به دست خواهند آورد ؟

    چه زمانی باید مقدمه خود را بنویسید ؟

    بسیاری از محققان هنگام تصمیم گیری برای نوشتن مقدمه های  خود مشکل دارند . مهم است که طرح  تحقیق خود را در نظر بگیرید زیرا همه چیز در مقاله ی علمی پژوهشی  باید از مقدمه نشأت گیرد . بنابراین ، یکی از سخت ترین بخش ها برای ایجاد است و باید پس از مواد – روش ها ، نتایج نوشته شود . به این ترتیب ، برای بقیه مقاله خود مبنای موثری در اختیار شما قرار می گیرد

    منبع :

    https://wordvice.com.tr/video-how-to-write-a-compelling-research-paper-introduction/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)