روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی
  • روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی : در مورد سایتیشن یا شاخص استنادی چه می دانید؟ سایتیشن (Citation Index) یا شاخص استنادی از ارجاع و استناد به مقالات معتبر به دست می آید. هر چقدر در نگارش مقاله علمی پژوهشی خود به مقالات معتبر در آن زمینه ارجاع دهید به همان اندازه سایتیشن مقاله شما افزایش می یابد. از طریق ارجاعات مقالات، نویسندگان متوجه می شوند که کدام مقاله جدید است و کدام قدیمی تر. با وجود شاخص استنادی، نویسندگان ضعیف کناره گیری می کنند یا سعی می کنند سطح علمی خود را بالا ببرند. شاخص استنادی یا سایتیشن در بین محققان و نویسندگان ارزش بالایی دارد. هر چقدر که محتوا و درون مایه مقاله شما قوی باشد، باز هم نیاز به دیده شدن دارد که این کار با انجام روش های افزایش سایتیشن امکان پذیر است. در این مقاله با ما همراه باشید تا روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی به شما معرفی کنیم :

    چاپ مقاله علمی پژوهشی و افزایش سایتیشن

    هدف از انتشار و چاپ مقالات علمی پژوهشی از سوی محققان، به اشتراک گذاشتن یافته های خود از ازمایشات علمی است. برای اساتید و دانشجویان مهم است که مقاله شان در مجلات داخلی چاپ شود و قطعا چاپ مقاله علمی پژوهشی برای آن ها امتیازاتی خواهد داشت. قطعا محققی که مقاله ای با محتوای عالی و قوی ارائه می دهد علاقه دارد دیده شود و افراد بیشتری از یافته های او آگاه شوند. بنابراین باید راهی پیدا کنید تا سایتیشن یا شاخص استنادی مقاله تان افزایش پیدا کند

    روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    راه های افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    ۱٫ انتخاب کلمات کلیدی مناسب

    استفاده از کلمات کلیدی که در زمینه تحصیلی شما بیشتر از سوی دانشجویان و محققان استفاده می شود، می تواند در جهت افزایش سایتیشن موثر باشد. استفاده از کلمات کلیدی پر جست و جو و بدون محدودیت بسیار مهم است . برای مثال در عنوان یا کلمه کلیدی خود از نام منطقه یا ناحیه جغرافیایی نکنید، زیرا این به این معناست که تعداد مخاطبین خود را کاهش می دهید. هرچقدر کلمه کلیدی تان پرکاربرد تر باشد، به همان میزان سایتیشن مقاله علمی پژوهشی شما افزایش پیدا می کند.

    استفاده از کلمات کلیدی در چکیده و عنوان مقاله می تواند به افزایش سایتیشن مقاله علمی پژوهشی تان کمک کند، زیرا اولین  بخش های مقاله در دید دانشجو، اساتید و دیگر کاربران مقالات علمی قرار می گیرد. پس سعی کنید به دفعات مناسب از کلمات کلیدی در این دو بخش استفاده کنید.

    ۲٫ استفاده از ابزارهای یافتن کلمه کلیدی

    مقالات در اینترنت از طریق جست و جو در گوگل به مخاطبان نمایش داده می شود. پس بهتر است از ابزارهای یافتن کلمه کلیدی حوزه خود استفاده کنید.  گوگل ادز و گوگل ترندز از ابزارهای مناسب این کار هستند.

    روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    ۳٫ قبل از انتشار ، با بخشی از مقاله تبلیغ کنید

    زمانی که یک محقق ننتایج تحقیقات علمی خود را قبل از انتشار با دیگران به اشتراک می گذارد، بعد از چاپ مقاله با ااستقبال بهتری رو به رو می شود و درواقع سایتیشن بهتری نصیبش خواهد شد. شاید فکر کنید امکان سرقت علمی وجود دارد و انتشار بخشی از مقاله کار درستی نباشد اما تجربه ثابت  کرده از این راه می توان به افزایش سایتیشن مقالات علمی پژوهشی کمک کرد.

    این کار نوعی تبلیغ در دنیای پژوهش علمی محسوب می شود که نویسنده قبل از انتشار اثرش، بخش هایی از نتیجه را در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین، توییتر، صفحه سایت دانشگاهی اش ارائه می دهد. حتی می توان با ابزار ایمیل قسمتی از مقاله را برای افرادی که به این زمینه علاقه دارند ارسال کرد. ارائه بخشی از نتایج تحقیقات مقاله در وبلاک یا وب سایت شخصی هم راه موثری در افزایش سایتیشن خواهد بود. با این کارها نظر مخاطبان جلب می شود تا بعد از انتشار مقاله  افراد بیشتری میل و علاقه به خواندن تحقیقات و مقاله علمی پژوهشی شما خواهند  داشت. این تنها یک پیشنهاد است و امکان دارد در هر رشته با توجه به حساسیت نتایج تحقیقات، قابل اجرا نباشد.

    ۴٫ ارائه مقاله علمی پژوهشی در کنفرانس ها

    ارائه مقاله علمی پژوهشی در کنفرانس ها و جلسات یکی از راه های افزایش شاخص استنادی یا سایتیشن می باشد. معمولا در هر کنفرانس و جلسه ای افراد علاقه مند به آن حوزه با اشتیاق شرکت می کنند و آماده دریافت اطلاعات و مقالات جدید در حوزه کار خود هستند. بنابراین شما می توانید با ارائه در کنفرانس های حوزه خود، مقاله خود را به دیگران معرفی کنید.

    روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    ۵٫ ارجاع به مقالات قبلی خود در مقالات جدید

    ارجاعات به منابع قبلی و یاد کردن از تحقیقات قبلی در منابع و ارجاعات مقاله جدیدتان در افزایش سایتیشن موثر واقع خواهد شد. استفاده از این راه در صورتی امکان پذیر است که محتوای تحقیقات قبلی تان با مقاله جدیدی که نوشته اید تطابق داشته باشید. در غیراینصورت این کار غیر منطقی است و هیچ تاثیری در افزایش سایتیشن نخواهد داشت.

    ۶٫ نشر مقالات در مجلات معتبر

    برای جاپ مقالات علمی پژوهشی به مجلات معتبر که ضریب تاثیر بالایی دارند درخواست دهید. با چاپ مقاله در مجلات پرخواننده، مقاله شما در معرض دید طیف وسیعی از افراد قرار می گیرد، در نتیجه شاخص استنادی یا سایتیشن آن بالا خواهد رفت. مجلات معتبر به دیده شدن مقالات شما کمک زیادی می کنند.انتشار مقالات در مجلات اوپن اکسس هم به بهتر دیده شدن کارتان کمک می کند. اگر مقاله تان در نشریات open access چاپ نشده است، پیش نویس اکسپت شده مقاله تان را در صورت داشتن مجوزهای کپی رایت ناشر، منتشر کنید.

    ۷٫ عناوین و نگارش درست مقاله، راهی برای افزایش سایتیشن

    رعایت نکردن علائم نگارشی، املایی و دستور زبان فارسی در عنوان از اعتبار مقاله شما پیش خوانندگان می کاهد. همچنین عناوین طولانی و ردیف کردن نام چند نویسنده باعث عدم جلب توجه به مقاله شما می شود و ناخواسته باعث کاهش سایتیشن مقاله تان می شوید. تحقیقات نشان می دهد مخاطبان مقالات علمی پژوهشی تمایل به مطالعه مقالاتی دارند عناوین کوتاهی دارند. پس نگارش عنوان مقاله اهمیت  بالایی دارد.

    روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    روش هایی برای افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    ۸٫اطلاعات شخصی خود را به طور دقیق وارد کنید

    وارد کردن اطلاعات شخصی با دقت باعث می شود نام شما در ذهن مخاطب بماند و تکرار این کار باعث می شود مقالات شما را دنبال کنند و باعث افزایش سایتیشن مقاله تان شود.

    هم چنین می توانید یافته ها و نتایج تحقیق خود را در سایت های علمی پربازدید به اشتراک بگذارید. با ارتباط با محققان و نویسندگان دیگر جهت اشتراک دانش، می توانید کار خود را نیز تبلیغ کنید و به افزایش سایتیشن مقاله خود کمک کنید.

    هزینه افزایش سایتیشن در چاپ مقاله علمی پژوهشی

    برای  نویسندگان مهم است که مقاله شان که با زحمت و مشقت نوشته و چاپ شده است، با استقبال رو به رو شده و دیده شود. از این رو اهمیت سایتیشن در نگاه ان ها بالا می رود. در کنار سپری کردن چند ماه یا حتی چند سال برای نگارش مقاله علمی پژوهشی و چاپ در مجلات معتبر  انجام کارهایی که به دیده شدن آن کمک کند، عملی کاملا منطقی است و قطعا هزینه ای که در این راه پرداخت می شود در قبال نتیجه ای که دارد به چشم نمی آید. میزان هزینه افزایش سایتیشن تا حدی به توانایی هایی مثل دانش استفاده درست از علائم نگارشی، استفاده درست از دستورات زبان فارسی و… بستگی دارد. برای هر نوع مقاله ای هزینه افزایش سایتیشن برابر نیست و بهتر است از متخصصان آن حوزه درباره هزینه دقیق اطلاعات کسب کنید تا گیر سودجویان نیفتید.

    قطعا  متوجه شدید که در نگارش مقاله علمی پژوهشی علاوه بر مهم بودن کیفیت محتوا، باید به یک سری نکات ریز اما مهم دقت کنید. در دنیای پر از اطلاعات درست و غلط بهتر است برای مسائل مهمی مانند افزایش سایتیشن مقاله و راهنمای چاپ مقاله، از افراد و متخصصان آگاه این زمینه کمک بگیرید تا اثرتان به شکلی کاملا حرفه ای نوشته شده و استقبال خوبی از آن شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    5/5 (1 نظر)