اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر

اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر
  • اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر :  مقالات به زبان فارسی یا انگلیسی پذیرفته می شوند. مقالات را می توان به صورت رایگان در اولین ارائه تهیه کرد. با این حال ، مقالات پذیرفته شده برای چاپ باید توسط نویسندگان مطابقت کامل با قالب انتشار مجله ما تهیه شود. در زیر ، اصول لازم جهت تهیه مقاله در اولین ارائه و قالب آماده چاپ به تفصیل شرح داده شده است. می توانید صفر تا صد چاپ مقاله isi خود را به موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ بسپارید.

    اولین فرمت ها برای ارائه مقاله isi

    مقاله باید روی کاغذ A4 در یک طرح یک ستونی ، با فاصله ۱٫۵ خط و حاشیه ۳۰ میلی متر از حاشیه صفحه ، نوشته شود. اندازه قلم باید ۱۱ امتیاز باشد و از فونت تایمز نیوز رومان استفاده شود. شکل ها ، جداول و عکس ها باید در جایی که باید در مقاله باشد قرار داده شود. نسخه های خطی باید به صورت چاپی و به صورت الکترونیکی در سه نسخه ارسال شود. همه این مراحل در چاپ مقاله علمی و پژوهشی نیز باید رعایت شود.

    فرمت مقاله ISI برای چاپ

    پس از بررسی های مشابه ، مقالات پذیرفته شده برای چاپ باید توسط نویسندگان مطابقت کامل با قالب انتشار مجله مورد نظر تهیه شود. از آنجا که مقالات به شرح تهیه شده توسط نویسندگان منتشر می شوند ، برای نویسندگان بسیار مهم است که هنگام تهیه مقالات خود در قالب آماده چاپ ، دقیقاً از رهنمودهای ذکر شده در اینجا پیروی کنند. در زیر ، اصول لازم برای تهیه مقاله در قالب آماده چاپ به تفصیل شرح داده شده است.

    اصول کلی مقاله ISI

    مقاله باید تحت عنوان های زیر به طور کلی تنظیم شود: عنوان مقاله ، نام (های) نویسنده (ها) ، آدرس (های) نویسنده (ها) ، چکیده ، کلمات کلیدی ، نمادها ، مقدمه ، مواد و روش ها ، نتایج تحقیق ، بحث و نتیجه گیری ، تقدیرنامه ها ، منابع ، عکس ها و خلاصه شرح مختصر نویسندگان و پیوست ها. نسخه های خطی باید در وورد با استفاده از کاراکتر ۱۰ نقطه ای تایمز نیوز رمان، با یک فاصله ، در قالب دو ستون تایپ شوند. صفحات باید با حاشیه ۲۵ میلی متر از بالا ، ۲۳ میلی متر از راست و ۲۰ میلی متر از لبه های سمت چپ و پایین مرتب شوند. فاصله بین دو ستون باید ۷ میلی متر باشد. سر پاراگراف ها باید با لبه سمت چپ ستون هم تراز باشند و بین پاراگراف ها باید یک خط فاصله وجود داشته باشد. عناوین سطح اول با حروف بزرگ ، عناوین سطح دوم با حروف بزرگ و حرف اول کلمات با حروف بزرگ ، و عناوین سطح سوم فقط با حروف بزرگ نوشته می شوند. تمام عناوین باید با حاشیه سمت چپ ستون شروع به تراز شدن کنند و بین پاراگراف زیر و عنوان باید یک فاصله فاصله وجود داشته باشد. شکل ، جدول ، عکس و غیره باید بلافاصله پس از اولین مراجعه در متن به طور مناسب قرار گیرد. عنوان اولین بخش اصلی پس از خلاصه در ستون اول نوشته شده است ، و دو خط خالی باقی مانده است.

    اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر

    اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر

    عنوان ، آدرس نویسندگان ، چکیده ، چکیده و کلید واژه ها

    نسخه های خطی را می توان به زبان فارسی یا انگلیسی تهیه کرد. در هر دو مورد ، چکیده مقاله ، عنوان و کلمات کلیدی باید به هر دو زبان نوشته شوند. اگر مقاله به زبان فارسی نوشته شده باشد ، ابتدا عنوان ترکیبی و چکیده و عنوان انگلیسی و چکیده بعد از آن نوشته می شوند. اگر مقاله به زبان انگلیسی نوشته شده باشد ، ابتدا عنوان انگلیسی و چکیده آن ، سپس عنوان ترکیبی و چکیده آن نوشته می شود. عنوان از ۵۰ میلی متر زیر لبه بالایی صفحه شروع می شود و در ۱۲ نقطه با حروف بزرگ در مرکز کل صفحه نوشته شده است. نام ، آدرس و آدرس پست الکترونیکی نویسنده (نویسندگان) باید بعد از عنوان نوشته شود ، و یک خط خالی باقی مانده است. نام نویسندگان باید با حروف کوچک ، نام خانوادگی با حروف بزرگ و درشت نوشته شود البته در مقالات انگلیسی. چکیده و خلاصه باید در اندازه ۱۰ نقطه و عرض کل صفحه نوشته شوند ، و پس از آدرس نویسندگان سه فاصله باقی می ماند. کلمات کلیدی پس از چکیده نوشته می شوند.

    نحوه درج واحد های نوشتاری در مقالات ISI

    در نوشته ها باید واحد های نوشتاری آی اس آی رعایت شود.

    نحوه درج معادلات در مقاله ISI

    معادلات باید طوری تنظیم شوند که در یک ستون (۸ سانتی متر) با اندازه کاراکتر ۱۰ نقطه قرار بگیرند. آنها باید در پرانتز شماره گذاری شوند تا متناسب با ترتیب ترتیب داده شده در سمت راست ناحیه متن قرار گیرند. در متن ، معادلات معادلات (شماره) باید ذکر شود.

    نحوه رسم شکل ها در مقاله isi

    شکل ها شکل ها باید ۸ سانتی متر (یک ستون) یا ۱۶ سانتی متر (دو ستون) عرض داشته باشند و باید در جایی که  مقاله باشند ، در محیط کامپیوتر ، با مرکز ستون (یا کل عرض صفحه) قرار گیرند. اعداد شکل (به ترتیب) و نامها باید در زیر شکل در اندازه ۹ نقطه نوشته شوند.

    اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر

    اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر

    نحوه کشیدن جداول در مقاله isi

    جداول عرض میزها باید ۸ سانتی متر (یک ستون) یا ۱۶ سانتی متر (دو ستون) باشد. باید در جایی که باید در مقاله باشند ، در محیط کامپیوتر ، با مرکز ستون (یا کل صفحه) قرار گیرد. اعداد جدول (به ترتیب) و نام باید روی جدول در اندازه ۹ نقطه نوشته شود.

    نحوه درج عکس ها در مقالات بین المللی

    عکس ها باید سیاه و سفید و عرض ۸ سانتی متر (یک ستون) یا ۱۶ سانتی متر (دو ستون) عرض داشته باشند. عکس ها باید دیجیتالی شده و در محلی که قرار است در مقاله در یک محیط رایانه ای قرار بگیرند ، ستون را (یا کل صفحه) قرار دهند و شماره گذاری شوند و مانند شکل نامگذاری شوند.

    نحوه درج عکس ها و بیوگرافی های کوتاه نویسنده در چاپ مقاله isi

    عکس های نویسندگان باید دیجیتالی شده و در انتهای مقاله همراه با سی وی های آنها قرار بگیرد.

    نحوه استفاده از نماد ها در مقالات isi

    تمام نمادهای مورد استفاده در مقاله باید به ترتیب حروف الفبا ، به ترتیب یک ستون ، به عنوان یک لیست پس از چکیده نوشته شوند. مقادیر ابعادی باید با واحدهای آنها و اعداد بدون بعد با تعاریف داده شوند.

    اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر

    اصول نوشتن یک مقاله isi برای چاپ در مجلات معتبر

    نحوه نوشتن منابع در مقاله isi

    منابع با توجه به نام خانوادگی نویسنده اول باید به ترتیب حروف الفبا در انتهای متن ذکر شود. منابع باید در مقاله با ذکر نام (نام خانوادگی) نویسنده (ها) و سال انتشار ذکر شود.

    موارد دیگر که در مقاله isi باید رعایت شود

    پس از تنظیم و آماده سازی مقالات مورد بررسی برای چاپ به شرح فوق ، یک نسخه الکترونیکی و یک نسخه چاپی باید برای سردبیر ارسال شود. “فرم انتقال حق چاپ” باید به همراه نسخه آماده چاپ مقاله پر و ارسال شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)