نحوه نوشتن بهترین عنوان برای مقاله علمی پژوهشی و مقاله ISI

نحوه نوشتن بهترین عنوان برای مقاله علمی پژوهشی و مقاله ISI
  • نحوه نوشتن بهترین عنوان برای مقاله علمی پژوهشی و مقاله ISI :  بهترین عنوان مقاله چگونه نوشته می شود ؟ اهمیت عنوان مقاله چقدر است؟ عنوان مهم است زیرا اولین چیزی است که به آن توجه می شود . حتی پس از چاپ مقاله شما ، عنوان مهم است زیرا موتورهای جستجو بر اساس عنوان مقاله به دنبال نتایج می روند . پس هر چه شما عنوانی روان تر و درست تری را انتخاب کنید مقاله ی شما بیش تر به دید می آید و مخاطبان زیادی را جذب می  کند و پس از این که مقاله ی شما در فضا های مجازی پخش شد این عنوان است که باعث بیش تر دیده شدن مقاله ی شما می شود . پس اصل اساسی در چاپ مقاله ISI و چاپ مقاله علمی پژوهشی و یا هر نوع دیگری دیده شدن و جذب مخاطب است اولین چیزی که به دید می آید عنوان است و پس از آن چکیده و مقدمه است این سه فاکتور باعث می شود که خوانندگان یک دلیلی برای ادامه ی خواندن مقاله ی شما پیدا کنند هرچه قوی تر آن قدر موقف تر هستید .

    بنابراین ، ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که عنوان تمام جنبه های مربوط به کار ما را در بر می گیرد ، اما به گونه ای که خوانندگان بتوانند به آن دسترسی داشته و آن را جذب کنند. برای ایجاد عنوان مناسب برای مقاله خود مراحل زیر را دنبال کنید . و حتما در پایان درج مقاله آن را اعمال کنید نوشتن عنوان در پایان تحقیقات و پایان نوشتن بدنه ی اصلی مقاله ی شما کاری درست تر است زیرا دست شما را بریا ایده های جدید تر باز می گذارد .

    چگونه می توانید عنوان درست پیدا کنید ؟

     این یک سوال اساسی است که پس از پایان مقاله باید از خودتان بپرسید هر چه جوانب این سوال را بسنجید و دقیق انتخاب کنید می توانید عنوان درست را پیدا کنید .

    پس برای یافتن عنوان درست به موارد زیر توجه کنید تا درست تر راهنمایی شوید و ذهنتان سازمان یابی شود .

    مرحله ۱ : در مورد مقاله ی علمی پژوهشی و آی اس آی یا هر مقاله ی دیگر  خود از خود سوالاتی بپرسید :

    مقاله شما سعی می کند به چه چیزی پاسخ دهد و چه کاری  را انجام می دهد ؟ سعی کنید تا حد امکان به این سوالات به طور مختصر و هر کدام با یک یا دو جمله پاسخ دهید . با بررسی هر بخش از مقاله و یافتن بهترین اطلاعات مربوطه می توانید این سوالات را ایجاد کنید .

    سوال  ) ” نوشته های من درباره چیست  ؟”

    “پاسخ ) مقاله من مطالعه می کند که چگونه حجم برنامه بر نتایج بیماران پیوند کبد در لیست انتظار تأثیر می گذارد .

    “سوال ) از  کدام روش / تکنیک ها برای نوشتن خود استفاده کردم ؟”

     پاسخ ) من از یک مطالعه موردی استفاده کردم . 

    سوال ) “موضوع کار من کیست یا چیست ؟”

    “پاسخ ) من  ۶۰ مورد از بیماران پیوند کبد را در حال انتظار در سراسر ایالات متحده در سن ۲۰-۵۰ سال مطالعه کردم .

    سوال ) “نتایج چه بود؟”

    “پاسخ ) مطالعه من رابطه مثبت بین حجم لیست انتظار و پیش آگهی منفی عمل پیوند را نشان داد .

    مرحله ۲ : کلمات کلیدی و عبارات این پاسخ ها را شناسایی و لیست کنید .

    program volume -60 cases

    outcomes -US / ages 20-50

    liver transplant patients -positive correlation

    waiting lists -negative outcome

    case study – transplant procedure

    ۶۰ cases

    مرحله ۳ : از این کلمات کلیدی برای ایجاد یک جمله طولانی استفاده کنید .

    “این مطالعه از یک مطالعه موردی روی ۶۰ بیمار پیوند کبد در ایالات متحده ۲۰ تا ۵۰ ساله استفاده کرد تا ارزیابی کند که چگونه حجم لیست انتظار بر پیوند کبد در بیماران تأثیر می گذارد . نتایج نشان دهنده همبستگی مثبت بین افزایش حجم لیست انتظار و پیش آگهی منفی پس از عمل پیوند است .

    این جمله بدیهی است که برای عنوان بسیار طولانی است ، بنابراین ما آن را برطرف کرده و عنوان را در دو مرحله بعدی ایجاد می کنیم .

    مرحله ۴ : یک تیتر درست کنید .

    برای ایجاد یک عنوان مفید ، همه کلمات اضافی غیر ضروری را مانند مثال زیر حذف کنید .

    “این مطالعه از یک مطالعه موردی روی ۶۰ بیمار پیوند کبد در ایالات متحده ۲۰ تا ۵۰ ساله استفاده کرد تا ارزیابی کند که چگونه حجم لیست انتظار بر پیوند کبد در بیماران تأثیر می گذارد . نتایج نشان دهنده همبستگی مثبت بین افزایش حجم لیست انتظار و پیش آگهی منفی پس از عمل پیوند است .

    اگر اضافات را حذف  کنیم ، چیزی شبیه به این به دست می آید :

    “یک مطالعه موردی بر روی ۶۰ بیمار پیوند کبد در ایالات متحده در سنین ۲۰ تا ۵۰ سال که تأثیر حجم لیست انتظار را در نتیجه پیوند ارزیابی می کردند و رابطه مثبت بین افزایش حجم لیست انتظار و پیش آگهی منفی را نشان داد .” ( تعداد کلمات  :۳۸   )

    این به چیزی که ما در عنوان می خواهیم نزدیک می شود ، که فقط مهم ترین اطلاعات است . اما به خاطر داشته باشید که تعداد کلمات برای این عنوان مطالعه هنوز ۳۸ کلمه است، در حالی که میانگین مقاله چاپ شده در مجله ۱۶ کلمه یا کم تر است . بنابراین ، ما باید برخی از کلمات و عبارات را که برای این عنوان ضروری نیست حذف کنیم .

    مرحله  ۵: کلمات یا عبارات اضافی را حذف کنید تا تعداد کلمات مناسب را ایجاد  کنید . کلمات کلیدی را در ابتدا و انتهای عنوان خود قرار دهید.

    از آن جا که تعداد بیماران مورد مطالعه و نتیجه نهایی مهم ترین بخش های این مقاله نیستند ، ابتدا این عناصر را حذف کنید :

    “یک مطالعه موردی بر روی ۶۰ بیمار پیوند کبد در ایالات متحده در سنین ۲۰ تا ۵۰ سال که تأثیر حجم لیست انتظار را در نتیجه پیوند ارزیابی می کردند و رابطه مثبت بین افزایش حجم لیست انتظار و پیش آگهی منفی را نشان داد .” ( تعداد کلمات : ۱۹ )

    همچنین ، روش های مورد استفاده در یک مطالعه اغلب بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده در پایگاه داده نیستند و جزئیات بیش تری را نشان می دهد که ممکن است بخواهید برای کاهش بیش تر عنوان خود حذف کنید . بنابراین آن چه باقی می ماند این است :

    “ارزیابی تأثیر حجم لیست انتظار بر نتیجه و پیش آگهی در بیماران پیوند کبد” ( تعداد کلمات :  ۱۵ )

    در این نسخه نهایی عنوان ، می توانید بلافاصله موضوع را درک کرده و اهدافی را که کار به آن ها می آید را ، مشخص کنید . توجه داشته باشید که اصطلاحات مهم در ابتدا و انتهای عنوان نوشته شده است : ” ارزیابی ” ، اقدام اصلی کار ، در ابتدا قرار داده شده است . و ” بیماران پیوند کبد ” ، که موضوع مطالعه است ، در پایان قرار داده شد . این به طور قابل توجهی در جستجوی موتور های جستجو و جستجوهای پایگاه داده کمک می کند . این بدان معناست که محققان بیشتری می توانند مقاله شما را پس از انتشار پیدا کنند .

    منبع :

    https://wordvice.com.tr/12795/

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)