پنج عادت اشتباه در نوشتن مقالات دانشگاهی

پنج عادت اشتباه در نوشتن مقالات دانشگاهی
  • پنج عادت اشتباه در نوشتن مقالات دانشگاهی : عادت های  بد که در نگارش مقالات آکادمیک  باید از آن ها اجتناب کرد : نوشتن یک مقاله دانشگاهی  همیشه دشوار تر از سایر انواع نوشتن است. به صبر ، دانش و تلاش شدید نیاز دارد . به عنوان شرکتی که خدمات ویرایش و تصحیح ارائه می دهد ، می بینیم که بسیاری از محققان و دانشجویان در نوشتن مقاله های تحقیقی بدون رعایت دستورالعمل های دانشگاهی دچار اشتباهات چشمگیر می شوند . یک مقاله دانشگاهی ؛ باید آموزنده ، منظم و دارای الگوی زبانی بی عیب و نقص باشد. به عنوان یک دانشجو یا محقق ، باید چنین اشتباهات چشمگیری را شناسایی کرده و مراقب باشید که در مطالعات جدید مرتکب آن نشوید . در این مطالعه ، ما ۵ عادت بد و اشتباهات رایج را که باید در نوشتن مقالات دانشگاهی ، اجتناب شود ، مورد بحث قرار می دهیم . در نظر داشته باشید این اشتباهات در چاپ مقاله علمی پژوهشی و چاپ مقاله isi بسیار تکرار می شود و باعث ریجکت مقالات می شود، پس در نگارش مقاله بسیار دقت کنید.

    ۱ ) استفاده از جملات بیهوده طولانی و پیچیده .

    مقالات دانشگاهی  نیاز به وضوح در ساخت جمله دارند. با این حال ، بسیاری از دانشجویان و محققان ترجیح می دهند از جملات طولانی و پیچیده در نوشته های خود استفاده کنند. بنابراین ، آنها فکر می کنند که متن جذابیت بیشتری دارد . آن ها از جملات طولانی و پیچیده با حروف ربط زیاد برای جذابیت  بیش تر  جمله استفاده می کنند . فراموش نکنید که چنین شرایطی خواندن و درک جملات را دشوار می کند . وقتی نویسندگان از جملات طولانی و پیچیده استفاده می کنند ، می توانند از موضوع اصلی و استدلال ها دور شوند ، بنابراین پیگیری استدلال های اصلی را برای خواننده دشوار می کند . برای نوشتن آکادمیک بی عیب و نقص ، می توانید قوانین اساسی زیر را دنبال کنید :

    قانون ۱ ) سعی کنید میانگین جملاتی را که استفاده می کنید در حدود ۱۵-۲۰ کلمه نگه دارید .

    قانون ۲ ) در حالی که طول جمله می تواند از موضوعی به موضوع دیگر متفاوت باشد ، می توانید متن خود را ترکیبی از جملات بلند و متوسط ​​برای نوشتن موثر تر  کنید. با این حال ، همانطور که در بالا اشاره کردیم ، باید سعی کنید از استفاده از جملات بسیار طولانی خودداری کنید .

    قانون ۳ ) سعی کنید از جملات ساده برای سهولت خواندن متن خود استفاده کنید . با توجه به احتمال زیاد اشتباه در مواردی مانند دانش دستور زبان ، برای نویسندگانی که زبان مادری آن ها انگلیسی نیست ، مفید خواهد بود که در این زمینه دقت بیش تری داشته باشند .

    قانون ۴ ) به جای استفاده از پاراگراف های طولانی ، پاراگراف ها را به زیربخش های کوچک تقسیم کنید و سعی کنید تا حد امکان از زیرعنوان کوچک استفاده کنید . بنابراین ، متن منظم و دسته بندی شده تری خواهد داشت و دنبال کردن آن را برای مخاطبان شما آسان می کند .

    ۲ ) استفاده بیش از حد از عبارات منفعل

    استفاده مبالغه آمیز از عبارات منفعل در نوشتن مقالات آدانشگاهی یکی دیگر از عواملی است که نوشتار شما را پیچیده  تر می کند . نوشتن آکادمیک مستلزم عینیت و جهانی بودن و همچنین وضوح در لحن دانشگاهی است . با این حال ، استفاده مکرر از ساختار منفعل می تواند پیگیری مقاله شما را دشوار کند یا باعث شود که به مقاله ای صرفا  برای خواندن تبدیل شود و هیچ توجهی به آن نشود.

    ۳ ) جمع آوری اطلاعات از منابع غیر علمی مانند ویکی پدیا.

    یکی دیگر از اشتباهات رایج در نگارش مقالات آکادمیک ، جمع آوری اطلاعات از ویکیپدیا هنگام نوشتن یک مقاله  است . شاید متوجه شده باشید که وقتی چیزی را در گوگل جستجو می کنید ، نتایج مرتبط با ویکی پدیا معمولاً در بالای صفحه ظاهر می شوند . با این حال ، حتی اگر بار ها به اطلاعات دقیق و کوتاه مدت دسترسی داشته باشید ، نمی توانید منابعی مانند ویکی پدیا را یک منبع معتبر و علمی در نظر بگیرید . زیرا چنین سایت هایی برای دسترسی و ویرایش همه به عنوان سایت های منبع باز هستند و شخصی در هر کجای دنیا می تواند به راحتی هرگونه اطلاعاتی را در این سایت ویرایش کند . به جای انتخاب منابعی مانند ویکی پدیا ، می توانید از منابع آنلاین و پایگاه های داده ای مانند:

    Google

    Corem

    Scholar

    ScienceOpen

    که منابع علمی و معتبر تری هستند استفاده کنید . شما می توانید مقالات زیر را برای پایگاه های داده اصلی که در این زمینه می توانید از آن ها استفاده کنید ، مرور کنید.

    ۴ ) سرقت ادبی و علمی .

    سرقت علمی به معنای نقض حقوق مالکیت معنوی افراد از طریق سرقت کار  دیگران است . محتوای سرقت شده نه تنها بر منحصر به فرد بودن نوشته شما تأثیر می گذارد ، بلکه اخلاق دانشگاهی  را نیز نقض می کند . اگر مقاله شما به دلیل سرقت ادبی گرفتار شود ، قطعاً حتی قبل از انتشار نیز رد می شود . علاوه بر این ، اقدامی است که مستلزم تحریم های جدی است که می تواند بر حرفه تحصیلی شما تأثیر منفی بگذارد و باید از آن اجتناب شود .

    برای تشخیص سرقت علمی ، محققان می توانند از ابزار های آنلاین سرقت ادبی استفاده کنند . با این حال ، برای حل مشکل سرقت ادبی ، محققان می توانند از ارائه دهندگان خدمات ویرایش و تصحیح ، که خدمات حل تشابه را نیز ارائه می دهند ، پشتیبانی کنند .

    ۵ ) غفلت از مرحله ویرایش و تصحیح .

    هرگز نباید اهمیت ویرایش متن و کار بازبینی را نادیده بگیرید ، به ویژه در مطالعات آکادمیک که به زبان انگلیسی نوشته شده است . بهره مندی از خدمات حرفه ای ویرایش و تصحیح آخرین مرحله از کار شما قبل از انتشار یا ارسال است .

    هنگام نوشتن یک متن آکادمیک  ، همیشه این امکان برای محقق وجود ندارد که همه کار ها را منظم و کامل انجام دهد . همیشه ممکن است اشتباهاتی در مورد ساختار ، سبک ، دستور زبان ، استفاده از جملات و سایر جنبه های ذکر شده در بالا داشته باشند .

    به ویژه ، دانش آموزان و محققانی که زبان مادری آن ها انگلیسی نیست ممکن است در انتخاب واژگان و دستور زبان در مقالات خود اشتباهات بیش تری انجام دهند . نویسنده عمدتا بر چارچوب و موضوع اصلی مقاله ، داستان ، رمان ، پایان نامه یا هر اثر ادبی تمرکز می کند . با این حال ، در این فرآیند تمرکز شدید ، آن ها می توانند اشتباهات زیادی در گرامر یا املا در طول مرحله نوشتن داشته باشند . این اشتباهات ممکن است یکی از دلایل اصلی عدم پذیرش مقاله شما در مرحله انتشار یا عدم پذیرش دفاع پایان نامه باشد .

    منبع :

    https://besteditproof.com/tr/academy/akademik-yazimda-kacinmaniz-gereken-5-kotu-aliskanlik

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)