چاپ مقاله برای بورسیه

چاپ مقاله برای بورسیه
  • نوشتن مقاله برای بورسیه یکی از عناوین پر جستجو در دنیای وب است. همواره کسانی که رویای خروج از کشور به‌واسطه تحصیلات آکادمیک را در سر می‌پرورانند به دنبال انجام این پروسه و دریافت این کمک‌ هزینه یا فاند هستند. البته بورسیه به اشکال مختلفی توسط دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی به دانشجویان پرداخت می‌شود.

    برخی از آن‌ها صرفاً هزینه تحصیل را می‌پردازند و در برخی کشورها و دانشگاه‌های سطح بالاتر این هزینه شامل طیف وسیع‌تری یعنی هزینه خوابگاه، زندگی معمولی دانشجویی و… نیز خواهد شد. به طبع مثل هر آزمون و ورودی دیگری شما برای دریافت بورسیه نیز باید تمامی پیش‌نیازها را لیست کرده و تک‌تک به سراغ آن‌ها بروید.

    منظور این است که در مسئله اپلای یا پذیرش مقاله برای بورسیه در یک دانشگاه صرفاً داشتن رزومه قوی و یا نمره خوب ملاک نیست.

    بلکه بسیاری از دانشگاه‌ها در مقاطع تکمیلی تحصیلی از شما مقاله می‌خواهند. در ایران نیز مراکز زیادی به دلیل داغ بودن تب درخواست دریافت بورسیه اقدام به ارائه خدمات در این حیطه و زمینه موضوعی می‌کنند.

    نمونه چاپ مقاله برای بورسیه

    در واقع نوشتن مقاله برای بورسیه یک روش مکمل است که شانس شما را بالاتر می‌برد. این مورد در کنار پروپوزال، نمرات و همین‌طور رشته تحصیلی و خواستگاه کشور مقصد می‌تواند از جمله تأثیرگذارترین روش‌ها برای رسیدن به این مسئله باشد.

    اما چگونه می‌توانیم ازروی نمونه مقاله‌های یک مرکز علمی و یا وب‌سایت در مورد انتخاب آن تصمیم بگیریم و عملیات نوشتن مقاله برای بورسیه را به آن‌ها بسپاریم. در این مورد نکات ریزودرشت زیادی در سطح اینترنت موجود است.

    یکی از آن‌ها بر پایه نیازهای یک کشور از نظر ادبیات پژوهشی، اجتماعی، منطقه‌ای، تجاری و صنعتی خواهد بود. مثلاً کشور آلمان در ابعاد صنعتی و توسعه پلتفرم‌های هوش مصنوعی نیاز به مقالات گسترده و متنوعی خواهد داشت. دانشگاه‌های این کشور نیز از مقاله‌هایی با این موضوع استقبال می‌کنند. مثلاً در کشورهای دیگر شما می‌توانید با ارائه مقاله‌ای جامع در خصوص مهندسی صنایع و معادن، پزشکی و… به‌راحتی اپلای شده و بورسیه آن کشور و یا دانشگاهی مطلوب دریافت کنید.

     

    چاپ مقاله برای بورسیه

    چاپ مقاله برای بورسیه

    چرا نوشتن مقاله اپلای مهم است؟

    برای این که بتوانید سریع‌تر و راحت‌تر اپلای دریافت کنید نیاز به نوشتن مقاله خواهید داشت. حتی اگر فارغ‌التحصیل شده‌اید می‌توانید در مقابل شرط معدل اگر پایین است به سراغ مقاله بروید. سعی شما باید بر نیازها و تمرکزهای دانشگاه موردنظر در مورد موضوعاتی باشد که همواره در هیئت‌علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    institute for Scientific Information یا به‌اختصار ISI یک مؤسسه اطلاعات علمی است که به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کند و در طول تاریخ کاری و سابقه فعالیت خود در زمینه علوم مختلف به بخش‌ها و دپارتمان‌های مختلفی تقسیم شد، به دیگر مراکز علمی ادغام گردید.

    در حال حاضر به شما این امکان را می‌دهد که مقالات را در قالب آن جستجو کنید و مواردی که مورد تأیید مراکز و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها باشد توسط این مؤسسه تأیید و در دسترس قرار می‌گیرد. متأسفانه در ایران سیستمی برای جستجو در بین این مقالات به‌صورت مستقل و یا داوری و بررسی مقالات بر حسب ISI وجود ندارد.

    اما مقاله‌ ISI روی نمره نهایی و همین‌طور شانس شما برای دریافت اپلای و اقامت کشورها به‌واسطه تحصیل تأثیر بسزایی می‌گذارند نوشتن مقاله ISI چهارچوب‌های خاص خود را دارد. اگر قصد دریافت خدمات نوشتن مقاله برای بورسیه از یک مرکز علمی را دارید. نمونه مقاله ISI را از آن‌ها طلب کنید.

    مقاله‌نویسی برای بورسیه

    در چند مرحله باید به سراغ شروع نوشتن مقاله برای بورسیه بروید. اول این که لازم است در مورد مقاله موردنظر خود تحقیقات لازم را انجام دهید. در تعدادی از دانشگاه‌های دنیا به‌صورت مستقیم به شما در مورد رشته تحقیق توضیحاتی داده شده و یا این که مستقیم به شما رشته اعلام می‌شود. همین‌طور در تعدادی دیگر از دانشگاه‌ها لازم است که شما زمینه تحقیقاتی خود را در بین سوابق استادان دانشگاه بیابید.

    مثلاً دانشگاه برلین در رشته مهندسی نفت و پتروشیمی به شما یک زمینه تحقیقاتی می‌دهد.

    یا این که دانشگاهی دیگر در انگلستان استادانی دارد که در مباحث هوش مصنوعی فعالیت گسترده‌ای دارند. در نتیجه می‌خواهید از سابقه فعالیت آن‌ها در وب‌سایت‌های جامع علمی و مقالاتی که منتشر کرده‌اند کمک بگیرید.

    چرا نوشتن مقالات بورسیه را برون‌سپاری کنیم؟

    در نهایت احتمالاً شما برای نوشتن مقاله برای بورسیه فرصت، تجربه و یا بودجه زیادی نخواهید داشت. معمولاً در این شرایط به شما پیشنهاد می‌شود که برون‌سپاری کنید. اما برون‌سپاری و یا مواردی مثل سفارش نوشتن مقاله ISI آی اس آی از یک مرجع معتبر برای شما چه مزایایی خواهد داشت؟

    در واقع با برون‌سپاری نوشتن مقاله برای بورسیه شانس پذیرش شما چندبرابر افزایش می‌یابد.

    این مراکز تجربه و توانایی بیشتری در ویراست، قالب‌بندی، ساختاربندی و نوشتن این‌گونه مقالات را دارند.

    شما برای نوشتن مقاله نیاز به مبانی حرفه‌ای، روش ویراستاری، زبان و همین‌طور رفرنس‌دهی خواهید داشت که این کار توسط مؤسسات انجام می‌شود

    به‌راحتی می‌توانید فهرست مقالات آکادمیک باارزش علمی بالا را به رزومه کاری، تجربی و دانشگاهی خود اضافه کنید.

    می‌توانید با خواندن این مقالات فرم دهی به این‌گونه متون را بیاموزید و همین‌طور نحوه استدلال منطقی در آزمون را نیز بهتر کنید.

    در نهایت نوشتن مقاله برای بورسیه یک برگ برنده برای کسانی است که می‌خواهند بی‌دردسرتر اقامت تحصیلی یک کشور را دریافت کنند و از امتیازات بی‌نظیر مهاجرت و حضور در دانشگاه‌های کشور مقصد استفاده کنند. در این روش شما نیازی به‌صرف وقت و آزمون‌ و خطا برای نوشتن مقالات آکادمیک نخواهید داشت.

    معمولاً دانشجویان وقتی برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر آماده می‌شوند با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند که یکی از آن‌ها سختی شرایط پذیرش توسط دانشگاه‌های خارج از کشور است.

    چاپ مقاله برای بورسیه

    چاپ مقاله برای بورسیه

    تأثیر مقاله isi در مهاجرت

    پرسش کلیدی دیگر: چرا نوشتن مقاله برای بورسیه مهم است و چه تأثیری روی روند پذیرش خواهد داشت؟ مهاجرت تحصیلی یکی از رایج‌ترین روش‌های ورود به کشورهای پیشرفته و صنعتی در دنیا و ارتقاء سطح زندگی است. درصورتی‌ که قصد مهاجرت داشته باشید ضروری است که زبانتان را قوی کنید، رزومه خوبی بنویسید و همین‌طور سابقه فعالی در زمینه‌های علمی، تخصصی و تجربی برای خودتان دست‌وپا کنید.

    از طرفی هر چه تعداد مقالات، رفرنس‌ها، منابع و همین‌طور تحقیقات و پژوهش‌های شما بیشتر باشد از طریق مهاجرت تحصلی کارتان آسان‌تر می‌شود. فراموش نکنید که داوران قاضی مقالات شما فوق‌العاده سخت‌گیر هستند و معمولاً روی نحوه نوشتار، حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. به‌هرحال هر دوره مقالات زیادی از سوی دانشجویان در سراسر دنیا برای این مراکز ارسال می‌شود و صرفاً مقالاتی که بار علمی مناسب را داشته باشند و تقریباً بی‌نقص باشند تأیید خواهند شد.

    آیا چاپ مقاله برای بورسیه اجباری است؟

    سؤال مهم دیگری که در مورد مبحث نوشتن مقاله برای بورسیه مطرح می‌شود این است که نمی‌توانیم بدون این که نسبت به نوشتن مقاله اقدام کنیم بورسیه کشور ثانویه را دریافت کنیم؟ در این مورد لازم دانستیم اشاره‌ای داشته باشیم به شرایطی که بر اساس فراهم‌سازی آن‌ها شما می‌توانید درخواست بورس تحصیلی بدهید. دربندهای مذکور در بیشتر کشورهای سطح اول و تراز یک دنیا آورده شده است که شما برای دریافت بورسیه نیاز به:

    داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر، معدل خوب، مدرک زبان خوب، داشتن مقاله ISI و طرح‌های ویژه پژوهشی (حداقل میزان موردنیاز دو مقاله است)، ثبت و اختراع، توصیه‌نامه، ارتباط و تعامل با اساتید دانشگاه و شرکت در دوره‌های آموزشی خواهید داشت. معمولاً فاکتور سن نیز مطرح می‌شود که ما در مورد آن صحبت نخواهیم کرد.

    اما مسئله این است که یکی از کلیدی‌ترین روش‌های مذکور ایجاد ارتباط مؤثر علمی بر پایه مشورت و تبادل با استادان است. قطعاً این استادان وقت خود را صرف پاسخگویی به‌تمامی درخواست‌های تعامل دانشجویان و طالبان دریافت بورسیه نمی‌کنند. اما اگر بتوانید یک مقاله قدرتمند در زمینه‌های فعالیتی استادان و محورهای تخصصی رشته خود ارائه دهید چطور؟

    مثلاً گر در زمینه مهندسی مکانیک تحصیل می‌کنید، ممکن است استاد دانشگاهی که قصد دریافت بورسیه آن را دارید رفرنس‌ها و منابع فراوانی را در حیطه خودروهای الکتریکی و برقی منتشر کرده است. می‌توانید با چک کردن پروفایل استاد در وب‌سایت‌ها و پورتال آموزشی دانشگاه به این مسئله واقف شوید. در نهایت تولید یک مقاله قدرتمند، جامع و بدون ایراد در این حیطه که واقعاً مفید باشد می‌تواند برای شما یک راهگشا باشد.

    گام‌های اصلی نوشتن مقاله‌های تحقیقاتی

    درصورتی‌که قصد دارید نوشتن این مقاله را برون‌سپاری کنید لازم است که چند نکته را به شما گوشزد کنیم تا شما هم مشابه همین فرمول از مؤسسه‌ای که قصد انجام این کار را برای شما دارد بخواهید. اولین موضوع این است که تحقیق و پژوهشی که شما انجام می‌دهید باید توان رقابتی خوبی داشته باشد. همین‌طور می‌بایست شایستگی لازم برای چاپ در مجلات معتبر را نیز به دست آورد. معمولاً نویسندگان این مقاله‌ها باید دقت کنند که محتوا به‌هیچ‌عنوان کپی و حتی رونوشت و بازنویسی از مقالات مرجع نباشد.

    چون کسب اطلاع در این مورد به‌راحتی انجام می‌شود. ضمن اینکه لازم است در هنگام نوشتن مقاله برای بورسیه تمامی قواعد نوشتاری و دستوری رعایت شود. چهارچوبی برای نوشتار، صفحه‌بندی، تایپ عبارات و فرمول‌ها و همین‌طور تصویر گذاری وجود دارد که اگر بادقت انجام نشود، مقاله شما به‌راحتی و در همان مرحله اول رد خواهد شد.

    چاپ مقاله برای بورسیه

    چاپ مقاله برای بورسیه

    چهارچوب کلی مقالات بورسیه

    ضمن این که مقاله‌های ISI برای خودشان یک چهارچوب و یا در اصطلاح دنیای توزیع نوشتاری فونداسیون خواهند داشت. نباید در مقاله از اضافه و کم‌گویی استفاده کنید. اصطلاحات کلیدی در عناوین مقاله‌ها می‌تواند به‌مراتب تأثیرگذار باشد. ضمن این که مقاله یافته‌های پژوهشی طلب می‌کند. یعنی لازم است که در زمینه مرتبط تحقیقات شده و چکیده‌های مفید تحقیقات در دسترس مخاطب و خواننده محتوا قرار بگیرد.

    گام بعدی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید زمان‌بندی درست برای نوشتن مقاله است. تحقیقات در این حوزه زمان زیادی را طلب می‌کند. اما مؤسسات این کار را قبلاً انجام داده و یا بهتر است بگوییم راه در روی نوشتار و ویراست این مقالات را به‌خوبی بلدند. همین‌طور این زمان‌بندی نباید به دیگر اهداف شما لطمه بزند.

    به‌هرحال هرکدام از ما برای دریافت ویزا و یا اخذ اقامت تحصیلی آمال و آرزوهایی در ذهن خود داریم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که معمولاً در هنگام چاپ مقاله علمی پژوهشی با آن روبرو می‌شوید مربوط به انتخاب زمان برای شروع کار است.

    چکیده‌نویسی اصلی کلیدی

    در نهایت یکی از سخت‌ترین بخش‌های هر مقاله مربوط به نتیجه‌گیری و چکیده‌نویسی است. بخشی که می‌تواند روی تا شدن یا نشدن مقاله شما تأثیرگذار باشد. حتی اگر بالاترین نمره در تحصیلات خود و معدل را دریافت کرده باشید اما با اصول نوشتن مقاله برای بورسیه آشنایی نباشد قطعاً برای شما نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و حداقل یک‌بار این شکست تلخ پیش از مهاجرت را تجربه می‌کنید. در این صورت بهتر است که چکیده مقاله شما واقعاً خلاصه‌وار نوشته شده باشد. از نوشتن بی‌مورد، داستان‌سرایی و همین‌طور توضیحات اضافه و یا خارج از بحث اصلی مقاله پرهیز کنید.

    معیارهای کلیدی برای تأیید مقاله پژوهشی

    پرسش مهم، چه عواملی می‌تواند سبب شود که مقاله پژوهشی شما به تأیید استادی و محققین برسد؟ اصلاً مقاله کامل چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ این بخش معمولاً به درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند نوشتن مقاله خود را به یکی از مؤسسات تحقیقاتی بسپارید. در این مورد لازم است که در مورد معیارهایی که کمیته بورسیه که قصد ارزیابی مقاله شما را دارد بدانید. به تجربه ما شما باید یک موضوع تحقیقاتی را از تمامی جهات بررسی کنید و سعی کنید که هیچ جای سؤالی باقی نگذارید. مقالاتی که راه در رو داشته باشند معمولاً دچار نقص هستند و نتیجه خوبی نمی‌گیرند. همین‌طور شروع جذاب یکی از اصول پایه برای مقاله‌نویسی برای بورسیه است.

    لازم است که کلمه‌های کلیدی و موضوعات مهم را خودتان درک کنید. البته در این مورد برخی از این مؤسسات نیز می‌توانند به شما کمک کنند. اما در نهایت انتخاب موضوع مقاله چیزی شبیه به بازار عرضه و تقاضا است. باید به دنبال مفاهیم و موضوعاتی باشید که اساتید به دنبال آن هستند. در واقع این کلمات کلیدی و موضوعات را همان شاه راه و مسیر تأثیرپذیری می‌دانند.

    چاپ مقاله برای بورسیه

    چاپ مقاله برای بورسیه

    دستور و معیار مقاله برای بورسیه و مهاجرت

    انواع مقاله یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین شتاب‌دهنده‌هایی است که می‌تواند موجب نتیجه‌گیری سریع‌تر شما برای درخواست دریافت اقامت باشد. باید اطمینان حاصل کنید که مقاله شما کاملاً خوانا است. اجازه بدهید ما همین مقاله را مثال بزنیم. اگر آن را خودمان بازخوانی نکنیم ممکن است خواننده با مشکل مواجه شود. زیرا به‌ظاهر برخی از تراوش‌های ذهن ما واضح به نظر می‌رسد و می‌توان به‌راحتی آن را درک کرد. اما وقتی قواعد دستوری و نوشتاری و ساختاربندی در یک مقاله رعایت نشود قطعاً نمی‌توان انتظار داشت همگان به‌راحتی بتوانند آن را درک و مطالعه کنند.

    همین‌طور قبل از این که طرح کلی مقاله شروع شود لازم است که افکار و ایده‌های خود را یکپارچه روی کاغذ بنویسید و آن‌هایی که واقعاً مفید هستند را در نوشتار به کار ببرید. مختصرنویسی، ساده‌نویسی و مفید نویسی از جمله مهم‌ترین اصول در چاپ مقاله برای بورسیه است. بهتر است اصالت خود را حفظ کنید. چیزی که نیستید را در مقاله خود نشان ندهید. مقاله‌نویسی و چاپ آن برای اپلای همواره یکی از دغدغه‌های مهم است که باعث می‌شود بسیاری حتی نسبت به مهاجرت یک ترس بزرگ داشته باشند. درصورتی‌که مشکل معدل دارید و یا این که سطح علمی مدرک تحصیلی شما آن‌طور که بایدوشاید بالا نیست معمولاً با مشکل مواجه می‌شوید. ضمن این که در پذیرش مقاطع بعد از دکتری در بسیاری از کشورهای سطح اول علمی داشتن حداقل ۵ مقاله جزء واجبات است. در این حین نوشتن یک کتاب و تألیف یک دانشنامه نیز کمک شایانی به شما خواهد کرد.

    اما واقعیتش را بخواهید حساسیت روی مقاله‌های ارائه شده زیاد است و هرکسی نمی‌تواند از این فیلتر همین راحتی عبور کند.

    چرا مقاله بورسیه من رد شده است؟

    جالب است بدانید که در هفتاد درصد مواقع وقتی یک مقاله علمی رد می‌شود مربوط به عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها و همین‌طور اصول نگارشی و ویرایشی است. کاری که قریب به‌اتفاق همه در مورد آن تجربه کافی را ندارند و حتی نمی‌توانند با وجود بررسی یک مقاله ثانویه در مورد آن اطلاعات کافی را به دست آورند. این موضوع صرفاً بر اساس تجربه به دست می‌آید.

    درصورتی‌که مقاله شما در تأیید رد شده است لازم است این موارد را بررسی کنید: ممکن است مقاله شما ارتباط محتوایی درستی نداشته باشد. مثلاً فرض کنید که هر بند از مقاله‌ای که در حال حاضر آن را می‌خوانید شخص دیگری نوشته باشد.

    در این صورت دچار ناهمگونی می‌شود. چکیده‌های کوتاه و زیاد می‌تواند موجب نقص در مقاله شما شود. در هنگام نوشتن مقاله برای بورسیه ارقام آماری به‌صورت ویژه‌ای مورد کنکاش قرار می‌گیرند؛ اگر آن‌ها را به‌درستی درج نکنید خیلی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید متوجه می‌شوند.

    همین‌طور گاهی نمونه‌برداری و الگوسازی نامناسب نیز می‌تواند موجب رد شدن مقاله شما شود. حتماً باید مقاله خود را مطابق اصول نشریه‌ها بنویسید. یکی دیگر از وسیع‌ترین طیف‌های نقص مقاله‌ای که معمولاً با آن برخورد داشتیم مربوط به عدم تایپ صحیح عبارات، پاک‌نویسی و اشتباهات فاحش در متن است. اگر در این مورد تخصص و تجربه ندارید. حتی اگر یک مقاله کامل و کم غلط را پیش و روی شما قرار دهند. به همین راحتی نمی‌توانید غلط‌های املایی آن را چک کنید.

    در نهایت مؤسساتی که این کار را برای شما انجام می‌دهند به‌صورت چندمرحله‌ای مقالات را بررسی کرده، از ابزارهای هوشمند و دیجیتال برای غلط‌گیری استفاده می‌کنند. اصطلاحاً این کار را پاک‌نویس ساختاری و لغوی مقاله می‌گویند که اهمیت زیادی نیز دارد.

    کدام نوع مقاله برای اپلای مؤثرتر است؟

    ممکن است این پرسش هم ایجاد شود که کدام نوع مقاله از نظر موضوعی و محوریت ترویجی و پژوهشی می‌تواند برای من مفید باشد؟ اصلاً قصد برون‌سپاری مقاله را دارم، کدام مورد می‌تواند هوشمندانه‌تر به نظر برسد؟ غیرممکن است بخواهیم به یک موضوع خاص اشاره کنیم. اما به‌طورکلی چهار نوع مقاله در دنیای تولید محتوا برای دریافت اقامت تحصیلی وجود دارد. یکی از آن‌ها مقاله‌های تحقیقاتی و یا قالب‌های پژوهشی است.

    مقاله‌های تحقیقاتی

    در واقع این مقاله از پژوهش به دست می‌آید و گزارش‌ها و تحقیقاتی انجام می‌شود که باعث خواهد شد این‌گونه مقالات تکمیل گردد. همین‌طور مقاله‌های پژوهشی یک ایده و موضوع نوع هستند و همه چیز در آن به‌تازگی به‌دست‌آمده و لازم است که قبل از آن کسی به آن نپرداخته باشد.

    مقاله تألیف شده

    مورد بعدی مقاله‌های مروری هستند که به آن‌ها تألیف شده نیز می‌گویند. این مقاله‌ها ایده و ساختار جدیدی ندارند و معمولاً پرورش ایده‌ای را طی می‌کنند که قبلاً مطرح شده و کمی ناقص است. از طرفی می‌توان گفت که این‌گونه مقالات به بررسی، تحقیق در مورد یک موضوع از پیش تعیین شد و ارزشیابی می‌پردازند. علاوه‌برآن لازم است که نظارت بیشتری روی نحوه نوشتن آن‌ها شود. درصورتی‌که به‌خوبی انتقاد وارد نکنند قطعاً قابل‌پذیرش نخواهند بود. همین طور این مقالات معمولاً برای اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها می‌توانند جالب باشند. زیرا آن‌ها روحیه چالش‌پذیر را بهتر از روحیه محافظه‌کار می‌دانند. به‌طورکلی حفظ این خصوصیت در کل دوران مهاجرت و نوشتن مقاله برای بورسیه می‌تواند به شما کمک شایانی داشته باشد.

    چاپ مقاله برای بورسیه

    چاپ مقاله برای بورسیه

    چاپ مقاله برای بورسیه از نوع مقاله‌های تحلیلی

    این مقاله‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است به تحلیل می‌پردازند و به آن‌ها مقاله‌های تحقیقاتی نظیر نیز می‌گویند. تحقیقات این مقالات بر اساس استفاده از منابع پژوهشی پیشین به دست می‌آید. نویسنده در قالب این مقاله‌ها می‌تواند نظریه‌ها و موضوعات قبلی را گسترش بدهد.

    اما کار شما کمی سخت است. این که خودتان یک اختراع داشته باشید تا بخواهید اختراع دیگری را تکمیل کنید، دقیقاً همین مفهوم است. معمولاً این‌گونه مقاله‌ها ایده‌ها را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی، تجزیه‌وتحلیل قرار داده و در نهایت خروجی محتوای آن‌ها ضروری است که نتایج مفید و تازه‌ای داشته باشد که تاکنون ارائه نشده است.

    مقاله‌های گردآوری

    این مقاله تازه نویسی انجام نمی‌دهد. بلکه صرفاً گزارش‌های نشریات، منابع معتبر، آزمایشگاه‌ها و مطالعات آماری را بازتاب می‌دهد. از طرفی لازم است که به این مسئله اشاره کنیم که در نوشتن مقاله برای بورسیه اصل راست‌گویی را فراموش نکنید. تحریف و همین‌طور اضافه‌گویی در این‌گونه مقاله‌ها جایی ندارد. معمولاً اساتید در صورت مفید واقع‌شدن نگاه ویژه‌ای به این مقالات دارند و درصورتی‌که بتونید از منابع علمی آمارهای دقیق و معتبری را به آن اضافه کنید حتی حالتی تحلیلی به خود می‌گیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    5/5 (1 نظر)