چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی

چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی
  • چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی : بعد از نگارش مقاله علمی پژوهشی، بهترین راه برای اشتراک مقاله با دیگر محققان و دانشجویان در کل جهان، چاپ مقاله در مجلات معتبر است. هزینه نوشتن مقاله علمی پژوهشی متفاوت است. در بعضی از تحقیقات،  نیاز به مواد اولیه و آزمایشات مختلفی است که قطعا هزینه هایی را به همراه دارد. در کنار این ها باید به هزینه های چاپ مقاله نیز بپردازید. مجلات با ارائه دستورالعمل هایی، مقاله علمی پژوهشی را از  نویسندگان دریافت می کنند و طبق نظرات داوران به پذیرش یا عدم پذیرش اقدام می کنند.  هنگامی که می خواهید ژورنال مناسب برای چاپ مقاله علمی پژوهشی خود انتخاب کنید، بهتر است به هزینه های چاپ مقاله در مجلات نیز دقت کنید. مجلات برای هزینه های جاری خود، از نویسندگان یا خوانندگان، پولی دریافت می کنند. در این مقاله ، به مسئله چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی می پردازیم.

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات پولی

    چاپ مقالات علمی پژوهشی علاوه بر اشتراک گذاری دانش، تحقیقات و نتایج علمی برای دانشجویان، اساتید و نویسندگان امتیازاتی دارد. از سوی دیگر چاپ مقالات در برخی ژورنال ها با دریافت هزینه ای انجام می شود. به عبارتی پس از ارسال مقاله برای داوری، در سه حالت نتیجه به شما اعلام می شود. در حالت اول مقاله شما پذیرش می شود. در حالت دوم مقاله شما به شرط تغییرات جزئی قابل پذیرش است و حالت آخر این است که داروان ژورنال با محتوای مقاله شما موافق نیستند و کلا مقاله ریجکت می شود.

    در صورت پذیرش مقاله یا پذیرش به شرط اصلاح، پس از طی مراحلی و ارسال مشخصات و موارد مورد نیاز درج شده در دستورالعمل های مجله، هزینه نوشتن مقاله علمی پژوهشی را باید بپردازید. هزینه پذیرش و چاپ مقالات بستگی به هر مجله دارد و در کل با هم متفاوت است. مجلات براساس هزینه چاپ به دو دسته تقسیم می شوند:

    چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی

    انواع مجلات براساس هزینه پذیرش

    مجلات اپن اکسس (open access)

    برای چاپ مقالات علمی پژوهشی در مجلات اپن اکسس،  به عنوان یک نویسنده ، ممکن است مجبور باشید هزینه ارسال یا انتشار را بپردازید . به عبارتی مجلات اپن اکسس در وبسایت در دسترس همه قرار دارد و پژوهشگران و محققان می توانند به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشند. هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی از سوی نویسندگان پرداخت می شود. در کل هزینه های چاپ مجلات اپن اکسس برای مولفان پولی و برای کاربران رایگان است. هدف مجلات اپن اکسس، نشر علم، دانش و تکنولوژی است.

    دسته از مجلات که زیرمجموعه مجلات اپن اکسس محسوب می شوند، علاوه بر اینکه از خوانندگان برای دسترسی به مقاله هزینه ای نمی گیرند، هزینه چاپ مقاله هم در این ژورنال ها برای نویسندگان رایگان است.

    شاید برایتان سوال باشد که هزینه های مجلات اپن اکسس از کجا تامین می شود؟! در پاسخ باید گفت که مجلات اپن اکسس از نهاد های دانشگاهی، دولتی و خصوصی برای تامین هزینه های چاپ و انتشار کمک می گیرند.

    مجلات کلوز اکسس(close access)

    چاپ مقالات علمی پژوهشی در مجلات کلوز اکسس برای نویسنده هزینه ای نخواهد داشت، اما خوانندگان برای دسترسی به محتوای مقاله، باید هزینه آن را بپردازند. مجلات کلوز اکسس از فروش مقالات خود کسب درآمد می کنند. البته قابل ذکر است که مجلات کلوز اکسس با نویسندگان قرارداد کپی رایت امضا می کنند و حق اشتراک گذاری آن مقاله فقط با آن هاست. در کل این مجلات برای نویسندگان رایگان ولی برای خوانندگان همراه با هزینه است. البته نوعی از مجلات کلوز اکسس هستند که علاوه بر اینکه از خوانندگان، حق دسترسی دریافت می کنند، از نویسندگان نیز هزینه ای برای چاپ اخذ می کنند

    در نهایت بدانید که هنگام انتخاب ژورنال برای ارسال مقاله ، مجموعه ای از هزینه های قبل و بعد از پذیرش را باید در محاسبات خود دخیل کنید. برای چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی توجه کنید که برخی ژورنال ها هزینه ای از مولف دریافت نمی کنند اما برخی دیگر، هزینه چاپ مقاله را از مولف دریافت می کنند. برای چاپ مقاله علمی پژوهشی بهتر است با افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند و تجربه دارند مشورت کنید. مشاوران ما در مجموعه ایکس به صورت رایگان برای مشاوره در خدمت شما هستند.

    نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی

    تقریباً همه مقالات مجله به بخشهای اصلی زیر تقسیم می شوند: چکیده ، مقدمه ، روش ها ، نتایج ، بحث و منابع. معمولاً بخشها به این ترتیب برچسب گذاری می شوند. چکیده را گاهی “خلاصه” ، روشها را گاهی “مواد و روشها” و بحث را گاهی “نتیجه گیری” می نامند.  برخی از مجلات همچنین شامل بخشهای جزئی “کلمات کلیدی” به دنبال چکیده مقاله ، و “تقدیرنامه ها” پس از بحث هستند. در بعضی از مجلات ، بخشها ممکن است به بخشهایی تقسیم شوند که عناوین توصیفی به آنها داده می شود. با این حال ، تقسیم بندی کلی به شش بخش عمده تقریباً جهانی است.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی

    نحوه نوشتن چکیده مقاله علمی پژوهشی

    چکیده خلاصه ای کوتاه (۱۵۰-۲۰۰ کلمه یا کمتر) از نکات مهم مقاله است. چکیده شامل یک توضیح بسیار مختصر در مورد منطق انجام مطالعه است. آنچه انجام شده توصیف می شود ، اما بدون جزئیات. همچنین نتایج را به صورت خلاصه ای توصیف می کند. هنگام نوشتن مقاله علمی پژوهشی ، چکیده همیشه آخرین بخشی است که نوشته می شود. هدف از خلاصه مقاله این است که به خوانندگان بالقوه مقاله اجازه دهد نکات مهم مقاله را بدون نیاز به مطالعه واقعی مقاله ، دریابند. اگر جستجوگران به مجله ای که مقاله در آن چاپ شده دسترسی الکترونیکی ندارند ، چکیده تنها وسیله ای است که آنها باید تصمیم بگیرند که آیا تلاش خود را برای دستیابی به مقاله انجام دهند یا خیر. بنابراین مهم است که چکیده مهمترین اطلاعات مقاله را به طور دقیق و مختصر ارائه دهد.

    مقدمه مقاله علمی پژوهشی

    مقدمه اطلاعات پیش زمینه لازم را برای درک چرایی آزمایش توصیف شده فراهم می کند. مقدمه باید به صورت سازمان یافته اهداف تحقیق ، یعنی سوالات خاص و ویژه ای را که در آزمایش ها آزمایش می شود ، بیان کند. بین سوالات مطرح شده در مقدمه و نکاتی که در بخش نتیجه گیری مقاله بحث شده است باید تطابق وجود داشته باشد. به عبارت دیگر ، در مقدمه سوالاتی را مطرح نکنید ، مگر اینکه قصد داشته باشید به نوعی پاسخی آن را در نتایج بیاورید.

    به یاد داشته باشید که مقدمه به این منظور است که خواننده را با تحقیقات خود آشنا کنید ، نه اینکه خلاصه ای از فعالیت های خود را گزارش کنید.

    مراحل و روش ها در مقاله علمی پژوهشی

    وظیفه این بخش توصیف کلیه مراحل آزمایشی از جمله کنترل است. توضیحات باید به اندازه کافی کامل باشد تا شخص دیگری بتواند از کار شما کمک بگیرد. اگر بیش از یک قسمت از آزمایش وجود دارد ، بهتر است روش های خود را توصیف کرده و نتایج خود را با همان ترتیب در هر بخش ارائه دهید. این روش برای همه ی مقالات یکسان نیست. درواقع این شما هستید که تصمیم می گیرید ترتیب ارائه اطلاعات برای خواننده شما چطور باشد.

    نتایج

    عملکرد این بخش خلاصه کردن روندهای کلی داده ها بدون نظر ، تعصب یا تفسیر است. نتایج آزمون های آماری اعمال شده بر روی داده های شما در این بخش گزارش شده است اگرچه نتیجه گیری در مورد فرضیه های اصلی شما برای بخش بحث ذخیره می شود. جداول و شکل ها باید زمانی استفاده شوند که روش کارآمدتری برای انتقال اطلاعات باشند تا توصیف شفاهی. آنها باید واحدهای مستقلی باشند ، همراه با زیرنویس های توضیحی که با نخواندن متن توضیح هم بتوان به منظور آن پی برد.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی پولی

    جداول

    اطلاعات موجود در جدولی را که در نمودار یا هیستوگرام نشان می دهید تکرار نکنید. فقط در صورتی جدول ارائه کنید که اطلاعات جدیدی ارائه دهد.

    برای مقایسه اعداد، خواندن یک ستون آسانتر از یک ردیف است. بنابراین ، مجموعه داده هایی را که می خواهید خواننده شما آنها را به صورت مقایسه کند ، عمودی لیست کنید.

    هر جدول را با یک عدد (جدول ۱ ، جدول ۲ و غیره) و یک عنوان تهیه کنید. عنوان شماره گذاری شده در بالای جدول قرار دارد.

    بحث

    وظیفه این بخش تجزیه و تحلیل داده ها و ارتباط آنها با سایر مطالعات است. این بحث باید حداقل شامل موارد زیر باشد:

    رابطه بین نتایج و فرضیه اصلی ، یعنی اینکه آیا آنها از این فرضیه حمایت می کنند یا باعث رد یا اصلاح آن می شوند.

    ادغام نتایج شما با نتایج مطالعات قبلی به منظور دستیابی به توضیحاتی درباره پدیده های مشاهده شده.

    توضیحات احتمالی برای نتایج و مشاهدات غیر منتظره ، به صورت فرضیه هایی قابل آزمایش با روش های تجربی واقع بینانه ، که باید توصیف کنید.

    بحث را با خلاصه ای از نکات اصلی که می خواهید خواننده بخاطر بسپارد ، پایان دهید. این نیز مکان مناسبی برای پیشنهاد مطالعه خاص بعدی است که اگر هدف خاصی داشته باشد ، اما با این جمله که “این مشکل نیاز به مطالعه بیشتر دارد” خاتمه نیابد. همه مشکلات نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    4/5 (2 نظر)