چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان

چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان
  • چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان : بیشتر مجلات معتبر دنیا پولی هستند. یعنی با پرداخت هزینه‌ای، بعد از اکسپت‌شدن مقاله، امکان چاپ مقاله در آن ژورنال وجود خواهد داشت. نرخ هزینه چاپ مقاله در مجلات بین‌المللی و مطرح بسیار زیاد است و به بالای ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد. برخی از نشریات هم به طور رایگان مقالات مختلف را پذیرش و منتشر می‌کنند. این مجلات لزوما از کیفیت کاری پایینی برخوردار نیستند و نباید رایگان‌بودن چاپ اثر را به حساب معتبرنبودن آنها گذاشت.

    بسیاری از این مجلات در زمره مجلات JCR قرار می‌گیرند که بسیار معتبرند و به‌سادگی مقالات را برای انتشار پذیرش نمی‌کنند. اگر مقاله‌ای بدون نیاز به ویرایش و بدون پرداخت هزینه از سوی نشریات معتبر پذیرش شود، یعنی کیفیت بسیار خوبی داشته و البته نگارنده آن شانس خوبی هم داشته است. به این خاطر که توانسته مقاله خود را در نشریه‌ای معتبر و رایگان به چاپ برساند.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در کدام مجلات رایگان است؟

    مجلات ایمپکت دار به دو دسته پولی و رایگان تقسیم بندی می گردد. تمامی این مجلات در لیست مجلات مورد تایید وزرات علوم قرار دارند. مجلات مختلف ایمپکت فاکتور های مختلفی دارند. چاپ مقاله در مجلات ایمپکتدار که معتبرترین مجلات هستند رایگان بوده و امتیاز پژوهشی بیشتری را به خود اختصاص می دهند و به همین دلیل چاپ مقاله در این مجلات بسیار دشوار و سخت می باشد و مقاله شما باید از نظر محتوایی یک مقاله پربار و غنی باشد. داوری این مجلات بسیار سخت است و نسبت به مجلات بدون ایمپکت زمان بیشتری برای پروسه داوری لازم دارند. از آنجایی که چاپ مقاله در چنین مجلاتی معمولا هزینه های بالایی دارد و پرداخت آن از عهده برخی افراد خصوصا قشر دانشجو خارج است . میتوانید مجلاتی را که چاپ مقاله در آنها هزینه ای ندارد یا همان مجلات ایمپکتدار jcr را انتخاب کنید. هرچند پروسه چاپ مقاله در این مجلات بدلیل اعتبار بالای آن سخت و دشوار است.

    مدت زمان چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان

    مجلات JCR مثل مجلات علمی پژوهشی داخلی، مجلات غیر تضمینی هستند که معتبر و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند و به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای قرارداد نمی بندند و عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز میکنند. بطور معمول زمان داوری و پذیرش مقاله ISI در مجلات ایمپکت دار ۴ تا ۹ هفته می باشد ولی این زمان می تواند کوتاهتر و یا طولانی تر نیز بشود.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان

    چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان

    چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان در مجلات JCR

    مجلات JCR مثل مجلات علمی پژوهشی داخلی، مجلات غیر تضمینی هستند که معتبر و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند. زیرا این مجلات به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای قرارداد نمی بندند و عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز میکنند. این مجلات هزینه ای برای چاپ دریافت نمی کنند و در اصطلاح برای نویسندگان مقالات، رایگان هستند. مجلات ایمپکت دار مقاله ای با کیفیت بالا را طلب میکنند و هر مقاله ای را پذیرش نمی کنند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب مجله، آن را به طور کامل بررسی کنید. مقالات چاپ شده و موجود در ارشیو مجله را مطالعه کرده و با مقاله خود مقایسه کنید. توجه داشته باشید که مجلاتی وجود دارند که هر چند ایندکس ISI دارند ولی ارزش و اعتبار کافی ندارند و لذا در صورت عدم اطلاع از نحوه اعتبارسنجی مجله، ممکن است با انتخاب مجله بدون اعتبار، نتیجه زحمات یک محقق از بین برود.

    مجلات jcr چه مجلاتی هستند؟

    ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر معیاری است جهت سنجش اعتبار ژورنالها برخی از ژورنالها که از لحاظ اعتبار بسیار بالا هستند و مقالات این مجلات بیشتر مورد استناد قرار می‌گیرند مجلات JCR هستند هر نویسنده ای که انتظار چاپ مقاله در این ژورنالها را داشته باشد باید مقاله ای نگارش کند که از لحاظ سطح علمی رتبه بسیار بالایی داشته باشد و از طرفی کاملا ناب و جدید باشد مقالاتی که قدیمی یا تکراری هستند در ژورنالهای JCR قابل چاپ نمی‌باشند. علاوه بر محتوای مقاله باید از لحاظ استاندارد های نگارشی و قالب و فرمت نیز کاملا با کیفیت باشد. JCR علاوه بر اینکه یک منبع معتبر جهت پذیرش و چاپ مقاله محسوب می‌شود, یک منبع استنادی بسیار معتبر نیز به شمار می‌رود که تاکنون بیش از چندین هزار مقالات معتبر علمی در پایگاه به چاپ رسیده است.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان

    چاپ مقاله علمی پژوهشی رایگان

    چاپ مقاله بدون هزینه

    نشریات به طور کلی به دو دسته اوپن اکسس و کلوز اکسس تقسیم می شوند. نشریات اوپن اکسس یا دسترسی آزاد به نشریاتی گفته می شود که از نویسنده هزینه چاپ دریافت کرده و مقاله چاپ شده را به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. این نشریات با توجه به نوع و کیفیت خود دارای قیمت  های متفاوت هستند. اما نشریات کلوز اکسس کاملا برعکس این نشریات هستند. چاپ مقاله در نشریات کلوز اکسس هزینه ای برای نویسنده ندارد و به جای آن افرادی که می خواهند به مقاله دسترسی داشته باشند، ملزم به پرداخت هزینه هستند. این نشریات نیز در دسته بندی ها و سطوح مختلف قرار دارند.

    دلایل چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات

    نشر  دانش و یافته های محقق از یک پژوهش علمی

    تقویت رزومه  اساتید هیئت علمی، ارتقاء رتبه ی علمی و افزایش درآمد.

    تقویت رزومه برای کسب امتیاز برای مصاحبه دکتری دانشجویان

    کسب امتیاز برای مصاحبه شغلی

    کسب دو نمره پایان نامه در دفاعیه کارشناسی ارشد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)

    1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

    Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *