چاپ مقاله دکتری

چاپ مقاله دکتری
  • چاپ مقاله دکتری : برای اینکه بتوانید مجوز دفاع از رساله دکتری خود را دریافت کنید ملزم به ارائه حداقل دو مقاله ، یکی بابت پیش دفاع و دیگری برای فارغ ‌التحصیلی هستید.  در واقع اگر موفق به چاپ مقاله دکتری حداقل دو عدد در این مجلات معتبر شوید می‌توانید دفاع کنید. درواقع یک مقاله برای کسب امتیاز در جلسه دفاع ضروری و دیگری برای فارغ ‌التحصیل شدن موردنیاز می‌باشد.

    چاپ مقاله دکتری برای دفاع دکتری یکی از ملزومات به پایان رساندن این مقطع تحصیلی می باشد.  دانشجویان برای اینکه بتوانند مجوز دفاع از رساله خود را دریافت کرده و برای فارغ التحصیلی اقدام کنند، باید دو مقاله علمی در نشریات معتبر به چاپ برسانند. یکی از مقالات برای پیش از دفاع و دیگری برای فارغ التحصیلی مورد استفاده قرار می گیرند. دانشگاه های ایرانی هر کدام نشریات خاصی را قبول دارند از این رو بهتر است پیش از چاپ مقاله دکتری حتما مجلات مورد نظر خود را به پژوهش دانشگاه ارائه دهید و پس از اطمینان از مورد تایید بودن نشریه، مقاله خود را برای چاپ به آن ارسال کنید.

    شروط مهم چاپ مقاله دکتری برای دفاع رساله

    قبل از اینکه قصد کنید مقاله ‌ای را برای جلسه دفاعیه دکتری خود چاپ نموده و نمرات لازم را دریافت کنید، باید به سراغ لیست ژورنال‌هایی بروید که دانشگاه شما آن‌ها را تأیید می‌کند. این‌طور نیست که یک فرمول خاص در این مورد وجود داشته باشد. متأسفانه دانشگاه‌های ایران در این وضعیت به‌صورت یک‌دست فعالیت نمی‌کنند. ممکن است نظرات آن‌ها در انتخاب مجله با هم متفاوت باشد. ضمن این که شما باید قبل از این که مقاله را ارائه دهید آن را به مرکز پژوهش دانشگاه برسانید تا چک شود که آیا مقاله شما مورد تأیید است یا خیر.

    همین‌طور این مجلات می‌توانند شامل موارد مجلات داخلی ، مجلات ISI، اسکوپوس و… باشد. این ژورنال‌ها عموماً مورد تأیید دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده ایران هستند. مثلاً اگر در دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه‌های صنعتی و همین‌طور مراکز علمی دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستید، می‌توانید به‌راحتی از مجلاتی که نامشان ذکر شد استفاده کنید. البته پروسه تأیید و چاپ مقاله دکتری توسط آن مرجع نیز خود یک مبحث پیچیده است. به‌طورکلی باید خاطرنشان شویم که چاپ مقاله شما در این منابع نیازمند به بررسی دقیق، نوشتار باکیفیت بالا، رعایت قالب‌بندی و همین‌طور فرمت کلی کار است.

    مراحل مهم در مورد چاپ مقاله دکتری

    اگر قصد چاپ مقاله را دارید باید براین‌اساس پیش بروید. چاپ مقاله دکتری شما باید بر اساس چهارچوب و استاندارد انجام شود. معمولاً هدف اصلی مقاله شما عنوانش خواهد بود. در نهایت باید در ۱۵ کلمه یا واژه خلاصه شود. البته پیشنهاد ما این است که تعداد کم‌تری از کلمات استفاده کنید و درست مانند یک کلمه کلیدی و تأثیرگذار سعی کنید که در همان ابتدا با عنوان خودتان را ثابت کنید. متن شما باید کاملاً روان و قابل‌فهم باشد. ضمن این که مقاله شما دارای بخش نتیجه‌گیری خواهد بود. به‌صورت غیرمستقیم باید اشاره‌ای داشته باشید به دلیل اصلی شما برای چاپ مقاله برای دفاع دکتری.

    همین‌طور سعی کنید که در بخش نتیجه‌گیری توضیح دهید که به چه نتایج جدیدی در باب همین موضوع و مفهوم رسیده‌اید. علاوه‌برآن لازم است که منابع خود را در انتهای مقاله معرفی کنید. ترجیح این است که به مقالات و کتاب‌هایی که در طول سه سال اخیر به چاپ رسیده‌اند لینک و منبع دهید تا نگارش مقاله شما حداقل در مرحله اول پذیرفته باشد.

    چاپ مقاله دکتری

    چاپ مقاله دکتری

    بهترین مجله برای چاپ مقاله دکتری

    بحث ترجمه مقاله نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است بیشتر دانشجویان دکتری با آن درگیر هستند. در این مورد باید مقاله خود را در وضعیتی که می‌خواهید در ژورنال‌های خارجی و غیرایرانی ثبت کنید ترجمه کنید. ترجمه تخصصی و حرفه ای و در نهایت چاپ مقاله برای دفاع دکتری اصول خاص خود را دارد. حتی اگر رشته مترجمی می خوانید به یاد داشته باشید که بحث ترجمه در این مقالات معمولا باید کاملا از دیگر موارد متفرقه جدا شود. به همنین منوال عموما ترجمه مقالات به مراکز و موسساتی سپرده می شود.

    شیوه ارزشیابی ۲ نمره مقاله پایان­ نامه دانشجویان مقطع دکتری

    پذیرش و چاپ مقاله در مجلات
    ردیف نوع مجله حداکثر امتیاز
    ۱ پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات ISI دارای ضریب تأثیر ۲
    ۲ پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات ISI فاقد ضریب تأثیر ۱٫۸
    ۳ پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات نمایه شده در پایگاه SCOPUS ۱٫۷
    ۴ پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی و وزارتین ۱٫۵
    ۵ پذیرش یا چاپ مقالات در مجلات انگلیسی زبان یا خارجی یا ISC انتشار یافته در ایران ۱
    ۶ پذیرش یا چاپ مجله علمی ترویجی مصوب* ۰٫۵
    ۷ اختراع، اکتشاف، نظریه علمی، مسابقات و جشنواره های ملی و بین المللی، چاپ کتب مرتبط ، اثر بدیع هنری ۲
    چاپ مقاله در مجموعه مقالات همایش ها
    ردیف نوع همایش حداکثر امتیاز
    ۱ چاپ مقاله کامل در مجموعه مقالات همایش بین المللی خارج از کشور ۱
    ۲ چاپ چکیده مقاله در مجموع مقالات همایش بین المللی خارج از کشور ۰٫۷۵
    ۳ چاپ مقاله در مجموع مقالات همایش بین المللی داخلی ۰٫۵
    ۴ چاپ مقاله در مجموع مقالات همایش ملی ۰

    فرایند اکسپت مقاله دکتری چقدر طول می کشد؟

    اگر به دنبال اطلاع دقیق از فرایند چاپ مقاله علمی پژوهشی و یا چاپ مقاله isi برای دکتری در ژورنال های مختلف هستید، به طور حتم در صورتی که تجربه کافی در این زمینه نداشته باشید بهتر است که از مشاوره افراد آگاه در این زمینه استفاده کنید. به طور معمول اولین قدم در فرایند چاپ مقاله دکتری را می توان نوشتن و آماده کردن مقاله متناسب با فرمت مورد نیاز می باشد.

    باید بدانید که هر یک از کنفرانس ها و یا مجلات علمی در داخل و خارج کشور ممکن است که مقالات را در قالب خاصی اکسپت کنند و برای همین شما باید متناسب با استانداردهای لازم مقاله خود را آماده و برای پذیرش در این مجلات ارسال کنید. پس از ارسال مقاله است که این ژورنال ها اقدام به بررسی فرمت ظاهری و رعایت قوانین نگارشی و ویراستاری خواهند نمود. در کنار آن استانداردهای علمی را در نگارش مقاله مد نظر قرار خواهند داد و در صورتی که مقاله شما معیارهای لازم را دارا بود آن را اکسپت خواهند نمود.

    چاپ مقاله دکتری

    چاپ مقاله دکتری

    نحوه فرمت ‌بندی برای چاپ مقاله دکتری

    چاپ مقاله دکتری یک مرحله مهم دارد که گاهی بسیاری به دلیل عدم دانایی کافی از آن عبور می‌کنند. درصورتی‌که مقاله شما خارج از چهارچوبی که ژورنال‌ها در نظر می‌گیرند چاپ شود خیلی راحت ریجکت خواهد شد. در این مرحله حتی مقاله شما از نظر محتوایی نیز مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. ضمن این که فرمت مقالات را می‌توانید از مقالات قبلی که برای دانشگاه چاپ شده است بررسی کرد. البته نوشتن بر اساس این فرمت نیز به‌خودی‌خود کار سختی است.

    موضوع ارسال مقاله به مجله‌های علمی و چاپ مقاله برای دفاع دکتری در یک مجله نیز سابمیت نام می‌گیرد. در برخی مجلات باید مقاله را ایمیل کنید. در برخی شرایط نیز مقاله شما در پورتال رسمی و وب‌سایت مجله و ژورنال آپلود می‌شود. در این صورت باید توجه کنید که مرج درستی را برای این کار انتخاب کنید و حتماً دانشگاه شما اصالت آن مجله را نیز تأیید کند.

    نکات مهم برای چاپ فوری مقاله دکتری

    انتخاب مجله ی مناسب در سرعت چاپ مقاله دکتری اهمیت بسیار دار­­د. مجلات علمی پژوهشی داخلی جز مجلات بسیار سخت گیر می باشند، که پروسه داوری ۳-۴ ماهه دارند. برخی مجلات معتبر isi بازه داوری کوتاهی داشته و در صورتی که مقاله خوبی نوشته باشید، در یک ماه نتیجه داوری خود را اعلام می کنند. بنابراین می توان گفت که مهم ترین عامل تعیین کننده زمان پذیرش و چاپ مقالات علمی نوع مجله است . یعنی باید در انتخاب مجله مورد نظر دقت لازم را بکار گیریم . هرچقدر انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشیم می توانیم سریع تر مقالات علمی خود را چاپ کنیم .

    همچنین اقدام از طریق موسسات معتبر که به تمامی مسائل و ارتباطات مابین نویسنده و مجله واقف هستند نیز می تواند راه حل مناسبی برای پذیرش مقاله باشد .

    رعایت نکات نگارشی و استانداردهای ارائه شده توسط مجله مهم است . هرچه نکات رعایت نشده بیشتر باشد تعداد دفعاتی که از سوی ناشر درخواست اصلاح می شود زیاد است و در نتیجه روند چاپ مقاله دکتری به تعویق می افتد.

    انتخاب نوع مقاله نیز در سرعت چاپ مقاله نقش بسزایی دارد مثلا مقاله شما علمی پژوهشی یا یک مقاله مروری می باشد.

    اگر مقاله ای محتوای قوی داشته باشد و از لحاظ ساختاری و گرامری خوب نوشته شده باشد، در همان ابتدای کار پذیرفته شده و نیازی به بررسی توسط داورهای مختلف نخواهد بود.

    داوری مجلات نیز در بازه زمانی چاپ مقاله دکتری تاثیر می گذارد. برخی مجلات و ژورنال ها داوری بسیار سختی برای مقالات دارند. ممکن است یک مقاله برای ۴ داور فرستاده شود.

    چاپ مقاله دکتری

    چاپ مقاله دکتری

    انجام مقاله دکتری در کدام دانشگاه ها سخت تر است؟

    شاید برای شما سوال باشد که آیا نوشتن مقاله برای شما در دانشگاه محل تحصیلتان سخت است، و یا این که همه دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی و یا دکترا در چاپ مقاله در مجلات علمی با مشکل روبرو بوده و نیازمند استفاده از خدمات موسسات علمی می باشند.

    بنا به اطلاعی که ما داریم دانشگاه های داخلی سخت گیری های خاص خود را برای انجام مقاله دکتری برای دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی دارند که گاهی برای این دانشجویان مشکلاتی را به همراه دارد.

    البته بیشتر این حساسیت ها در دانشگاه های برتر دیده می شود. زیرا که به طور معمول دانشگاه های برتر کشور حساسیت های بیشتری روی این موضوع از خود نشان می دهند. برای همین است که برای مثال در دانشگاه تهران و یا دانشگاه های قرار گرفته در رده اول ما شاهد سخت گیری های بیشتری از جانب دانشگده ها و یا بعضی از اساتید هستیم.

    چاپ مقاله دکتری دانشگاه آزاد

    الزام چاپ مقاله در مجلات دانشگاه آزاد یکی از شروط دفاع دانشجویان دکتری این دانشگاه اعلام شده است. با عنایت به بخشنامه صادر شده با شماره ۱۰/۷۹۵۳۴ در تاریخ ۹۸/۱۲/۰۷ ، هر دانشجو دکتری دریافت مجوز دفاع، نیاز به چاپ مقاله در مجلات دانشگاه آزاد اسلامی می باشدطبق بخشنامه که از ۱۵آبان ماه ۹۹ در حال اجرا می باشد، دانشجویان دکتری برای دفاع باید حداقل ۵ امتیاز پژوهشی خود را کسب کنند و سپس مقاله ی دوم خود را در مجلات دانشگاه آزاد اسلامی بصورت چاپ شده ارائه دهند. البته در مجلات معتبر علمی پژوهشی وزارتین نیز می توانند به چاپ برساند.

    چاپ مقاله دکتری

    چاپ مقاله دکتری

    برای دفاع دکتری چند مقاله لازم است؟

    چاپ حداقل یک مقاله پژوهشی در نشریه های دارای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی یا وزارتین برای کسب حداقل ۵ امتیاز پژوهشی جهت انجام دفاع الزامی است. منظور از نشریه علمی نشریه ای است که طبق آیین نامه جدید نشریه های علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۹۸ ابلاغ شده است؛ بدیهی است تا زمان تبدیل وضعیت نشریه های دانشگاه آزاد اسلامی و انطباق آن با شرایط مندرج در آیین نامه مذکور چاپ مقالات پژوهشی مستخرج از رساله های دکترای تخصصی فقط در آن دسته از نشریه های دانشگاه آزاد اسلامی که در حال حاضر دارای رتبه علمی پژوهشی از وزارت می باشند قابل قبول است.

    گواهی پذیرش با مقاله چاپ شده لازم از توسط استادان راهنما تایید شده و مسئولیت صحت گواهی پذیرش بر عهده استاد راهنما است.

    تعداد مقالات برای دفاع دکتری دانشگاه آزاد

    دفاع از پایان نامه مقطع دکتری تخصصی دانشگاه ازاد اسلامی ملزم به استخراج حد اقل ۲ مقاله علمی از رساله تدوین شده و پذیرش و چاپ آن ها در مجلات معتبر است . در این خصوص دانشگاه آزاد اسلامی لیستی را تحت عنوان مجلات مورد تایید دانشگاه آزاد اسلامی ارائه نموده است .

    مجلات مورد تایید دانشگاه آزاد برای دفاع دکتری

    در راستای کیفی‌سازی انتشار مقالات دارای اعتبار و موثر در رتبه‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح ملي و بين‌المللي، اداره کل امور پژوهشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه اقدام به تهيه فهرست مجلاتي تحت عنوان «فهرست مجلات داراي اعتبار» نموده است که در وب سايت اين اداره کل به نشاني http://rsh.rvp.iau.ir برای بهره‌برداری واحدهای دانشگاهی ارائه می‌شود.

    فهرست مذکور حاصل هم‌اندیشی و همکاری صاحب‌نظران دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون‌های تخصصي هيات مميزه و متخصصاني از دانشگاه‌هاي دولتي و با در نظر گرفتن بخشنامه‌هاي مرتبط مي‌باشد. اين فهرست شامل چهار مجموعه با تفکيک موضوعي و جمعا داراي ۲۰۹۷۹ عنوان مجله به شرح زير است:

    ۱.      Arts & Humanities Citation Index

    ۲.      Social Sciences Citation Index

    ۳.      Science Citation Index Expanded

    ۴.      Emerging Sources Citation Index

    چاپ مقاله دکتری

    چاپ مقاله دکتری

    بخشنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای دفاع دکتری با مجلات اسکوپوس

    جایگزینی مجلات اسکوپوس با مجلات علمی پژوهشی در بخشنامه جدید دانشگاه آزاد برای دانشجویان دانشگاه آزاد ابلاغ گردید. این بخشنامه در تاریخ ۹۶/۰۶/۲۷ برای دانشگاه‌های آزاد ابلاغ شده است که در آن شرایط جدید پذیرش مقالات مستخرج شده از پایان نامه برای دفاع از پایان نامه آمده است.

    جایگزینی مجلات اسکوپوس با مجلات علمی پژوهشی در بخشنامه جدید دانشگاه آزاد

    در این بخشنامه آمده است:

    ماده ۲۴) دانشجو پس از ندوین رساله و تایید استاد راهنما به شرط کفایت دستاوردهای علمی و پذیرش / چاپ مقالات مستخرج از رساله در حضور هیات داوران از رساله خود دفاع کند. تعداد مقالات لازم جهت انجام امو رفاع از رسال و فارغ التحصیلی عبارتند از:

    ۱- دانشجویان غیر علوم انسانی یکی از موارد ذیل را داشته باشند:

    الف) یک مقاله نمایه شده اسکوپوس بین المللی با رده Q1 و یک مقاله عملی پژوهشی (مستخرج از رساله) مورد تایید وزارتین.

    ب) دو مقاله نمایه شده بین المللی اسکوپوس با رده Q2

    ج) دو مقاله نمایه شده بین المللی اسکوپوس با رده Q3 و یک مقاله علمی پژوهشی مستخرج از رساله مورد تایید وزارتین.

    ۲- دانشجویان علوم انسانی و هنر: دو مقاله علمی پژوهشی  (مستخرج از رساله) مورد تایید وزارتین.

    تبصره۱: دانشجویان علوم انسانی و هنر در صورت ارایه مقالات خایز شرایط یکی از بندهای الف، ب، و ج نیز میتوانند از رساله خود دفاع کنند.

    تبصره ۲: جایگزنی هر مقاله با مقالات رده بالاتر مانعی ندارد.

    تبصره ۳: مقاله نمایه شده بین المللی اسکوپوس بار رده Q4 قابل جایگزنی با مقاله علمی پژوهشی مستخرج از رساله مورد تایید وزارتین می‌باشد.

    تبصره ۴: در صورت اراسه گواهی پذیرش / چاپ یک مقاله ISI یا علمی پژوهشی وزارتین دانشجو می‌تواند از رساله خود دفاع نمیاد. فارغ التحصیلی وی منوط به چاپ مقاله / مقالات دیکر براساس ضوابط یاد شده در این ماده می‌باشد.

    چاپ مقاله دکتری

    چاپ مقاله دکتری

    دفاع دکتری بدون مقاله

    طی آیین‌نامه‌ای جدید دانشجویان مقطع دکتری با محصول دانش‌بنیان خود اجازه دفاع می‌گیرند و دیگر نیاز به داشتن مقاله نیست.

    روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو بیان کرد: آیین‌نامه‌ای را تدوین و تصویب کرده‌ایم که دانشجویان مقطع دکتری با محصول دانش‌بنیان خود اجازه دفاع می‌گیرند و دیگری نیاز به داشتن مقاله نیست. البته محصول دانش‌بنیان این دسته از دانشجویان در کمیته‌ای ویژه بررسی و ارزیابی خواهد شد که حتما این محصول متعلق به دانشجو باشد.

    دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این آیین‌نامه تنها ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه است، عنوان کرد: اجبار دانشجویان به ارائه مقاله نتیجه‌ای جز ارائه یک مقاله بی‌کیفیت، تقلب یا کپی‌کاری نخواهد بود لذا بدین منظور نظامی را طراحی کردیم که یک دانشجوی دارای محصول دانش‌بنیان بتواند با همان دستاورد دوره دکتری خود دفاع کند.

    معاون تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: این آیین‌نامه تنها در دانشگاه آزاد طراحی، تدوین، تصویب و اجرایی می‌شود و دانشگاه‌های دیگر چنین موضوعی را ندارند.

    شرط مقاله برای دفاع دکتری

    اکسپت  و پذیرش مقاله سرجای خود باقی است ولی شرط چاپ مقاله برای جلسه دفاع دکترا حذف شده است. خبری که فقط تیتر گمراه کننده ای برای آن در خبرها انتخاب شد و دانشجویان عزیز دکترا را با اشتباه مواجه کرده است. در این نوشته آمده که شرط یک مقاله برای دفاع از دکترا همچنان پابرجاست، اما پذیرش هم کفایت می کند و لزوم ندارد تا مرحله چاپ صبر کرد. بنابراین لازم نیست که دانشجو مدت ها در انتظار چاپ  مقاله بماند و وقتشان تلف شود. در حالیکه قبل از این، اگر مقاله پذیرش میشد ، یک زمانی طول می کشید تا این مقاله چاپ گردد و به صورت منطقی این شرط حذف شده است.

    نحوه داوری در چاپ مقاله دکتری

    در داوری سخت‌گیری بستگی به کیفیت و محوریت مقاله شما دارد. اگر مقاله شما سراسر کپی بوده و کیفیت لازم را نداشته باشد قطعاً به دردسر زیادی دچار یک شوید. در این حالت مقاله شما باید در اختیار ادیتور قرار بگیرد. شخص ویرایشگر یا ادیتور از صفر تا صد مقاله شما را بررسی می‌کند. در نهایت اگر استانداردهای لازم را نداشته باشد رد می‌شود. در غیر این صورت اسکوپ مقاله بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد و همین‌طور تمامی چکیده‌ها، نتیجه‌گیری، نمودارها و تصاویر نیز به‌خوبی چک خواهد شد.

    چاپ مقاله دکتری

    چاپ مقاله دکتری

    پروسه چاپ مقاله دکتری برای دفاع از رساله

    ترجمه تخصصی: اگر قصد سابمیت مقاله خود به مجلات خارجی رادارید، باید مقاله را ترجمه کنید. ترجمه تخصصی مقالات در تمامی حوزه‌ها باید به متخصص همان رشته واگذار شود زیرا داوران حساسیت بسیار زیادی در کیفیت ترجمه تخصصی مقالات دارند. بهتر است مقاله ترجمه‌شده کیفیت بالایی داشته باشد تا در این ژورنال‌ها پذیرفته شود.

    رفع سرقت ادبی و پارافریز مقاله: بهتر است مقاله خود را قبل از ارسال به مجله ازنظر سرقت ادبی بررسی کنید. و نسبت به پارافریز کردن آن ها اقدام نمایید. مقالاتی که در آن‌ها به‌صورت عمدی یا سهوی سرقت ادبی مشاهده شود حتماً ریجکت خواهند شد.

    اعتبار سنجی و انتخاب ژورنال مناسب: مجلات فقط مقالاتی را پذیرش می‌کنند که در اسکوپ مجله باشد. همچنین هر مجله ازلحاظ سطح اعتبار با مجلات دیگر متفاوت است و باید مقاله را اعتبار سنجی کنید و مناسب‌ترین مقاله را معرفی کنید.

    فرمت بندی مقاله:ژورنال‌ها مقالات را فقط در فرمت مشخصی پذیرش می‌کنند و اگر مقاله‌ای خارج از این حوزه و چهارچوب نوشته شود حتماً ریجکت می‌شود. پس به‌دقت مقاله خود را طبق دستورالعمل مجله، فرمت بندی نمایید.

    سابمیت مقاله: مقاله باید بعد از طی مراحل فوق به ژورنال موردنظر سابمیت شود تا به بخش‌های داوری ارسال شود. نحوه سابمیت مقاله به مجلات متفاوت است و اصولاً در قسمت راهنمای هر مجله نوشته می‌شود. برای سابمیت مقالات به مجله موردنظرتان می‌توانید از مشاورین و کارشناسان متخصص کمک بگیرید.

    داوری مقاله: شدت سختگیری و مدت‌زمان داوری مجلات کاملاً بستگی به کیفیت مجله‌ای که انتخاب کرده‌اید دارد. برخی از ژورنال‌ها داوری بسیار سختگیرانه ای دارند؛ اما برخی دیگر از ژورنال‌ها هم داوری کوتاه تری دارند و هم شدت سختگیری داوران بسیار پایین است.

    هزینه چاپ مقاله دکتری

    وقتی صحبت از هزینه چاپ مقاله دکتری می‌شود نویسنده باید صراحتاً منظور خود را مشخص کند که هزینه چه خدماتی را می‌خواهد. اصلی‌ترین هزینه‌ای که برای چاپ مقاله پرداخت می‌شود هزینه‌ای است که ژورنال از نویسنده دریافت می‌کند این هزینه در تمامی ژورنال‌ها متفاوت می‌باشد و اغلب مجلات به‌صورت کاملاً رایگان مقاله پذیرش می‌کنند بنابراین هزینه داوری ندارند اما اگر مقاله شما خام است و هیچ‌گونه تغییراتی روی آن صورت نگرفته است و خودتان تخصص یا زمان کافی برای ویرایش آن‌ها ندارید باید برای خدمات آماده‌سازی مقاله نیز هزینه‌هایی بپردازید. با توجه به این هزینه چاپ مقاله در مجلات به دو قسم تقسیم می‌شود یکی هزینه واریز به ژورنال و دیگری هزینه خدمات آماده‌سازی مقاله که شما باید هزینه دقیق را از موسسه‌ای که برای سابمیت مقاله انتخاب کرده‌اید دریافت کنید.

    سخن پایانی

    همه دانشجویان دوره دکترا از لزوم انجام مقاله دکتری و چاپ مقاله دکتری در مجلات علمی آگاه هستند و به خصوص همان طور که گفته شد دانشگاه های معتبر در داخل کشور حساسیت بسیار بیشتری روی این موضوع نشان می دهند. ما در این متن سعی کردیم تا جواب چند سوال ساده را در مورد خدمات چاپ مقاله ذکر کنیم و به شما توصیه هایی برای استفاده از خدمات موسسات علمی در داخل کشور ارائه کنیم. موسسه چاپ مقاله هدف با توجه به تجربه ای که در ارائه خدمات انجام مقالات علمی در رشته های مختلف دارد آماده است تا خدمات خود را در این حوزه به سایر دانشجویان دوره دکتری در داخل کشور ارائه نماید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    0/5 (0 نظر)