چگونه در الزویر مقاله چاپ کنیم ؟

چگونه در الزویر مقاله چاپ کنیم ؟
  • چگونه در الزویر مقاله چاپ کنیم ؟ چه قبلاً این کار را انجام داده باشید یا نه، ارسال مقاله برای چاپ در یک مجله، حداقل می‌توان گفت، فرآیندی است که اضطراب و استرس زیادی را به همراه دارد. پس از تمام تلاش های شما برای چندین ماه، یا حتی سال ها، در نهایت به رسمیت شناختن در اختیار شما قرار می گیرد. به همین دلیل است که جایی برای اشتباه نیست.

    از فرآیند چاپ مقاله علمی پژوهشی چه انتظاری داریم؟

    اگر مبتدی هستید، ممکن است در تلاش باشید که دقیقاً چه کاری انجام دهید. به هر حال، این یک فرآیند گام به گام است، گاهی اوقات با تعداد زیادی افراد و کاغذبازی درگیر می شود. همیشه مشخص نیست که بعد چه باید کرد. یک نسخه خطی عالی و باکیفیت بهترین راه برای ایجاد یک اثر خوب از همان ابتدا است و مقاله شما را در مسیر درست برای ارسال موفق قرار می دهد. در موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ ، با خدمات ویرایش زبان ما نه تنها نسخه خطی شما را اصلاح می کنیم، بلکه تضمین می کنیم که هیچ خطایی در متن وجود ندارد.

    از طرف دیگر، اگر قبلاً مقالاتی را منتشر کرده اید، ممکن است تجربه کافی برای دانستن اینکه هر مقاله ارسالی در یک مجله متفاوت است، داشته باشید. یا مجله متفاوت است، یا زمینه تغییر کرده است، یا همتایان جدید هستند. شما هرگز نمی دانید چه چیزی می تواند درست یا نادرست باشد، به جز متغیری که تحت کنترل شما قرار دارد – اینکه نسخه خطی بدون خطا و برای پذیرش موفقیت آمیز است. در این مورد، ممکن است خدمات حرفه‌ای ویرایش زبان هدف ریسرچ را برای اصلاح متن خود با الزامات مجله مورد نظر در نظر بگیرید و به شما کمک کند روی پروژه‌های دیگر تمرکز کنید.

    برای ارسال مقاله علمی آماده اید؟

    برای بسیاری از محققان، قرار دادن مقاله خود در فرآیند ارسال مجله حرفه ای استرس زا است. در اینجا یک لیست ساده از کارهایی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا با خیالی آسوده همه آنها را مرور کنید:

    ۱٫ مقاله خود را برای ارسال آماده کنید

    اجازه ندهید که ماه ها تحقیق صرفاً به دلیل خطاهای متنی یا مشکلات قالب بندی رد شود:

    اگر در زمینه زبان به کمک نیاز دارید، از یک سرویس ویرایش خارجی مانند Elsevier’s Author Services استفاده کنید. اما اگر به آن دسترسی ندارید می توانید ترجمه نیتیو خود را به موسسه هدف ریسرچ بسپارید

    ۲٫ در ارسال مقاله خود برای انتشار عجله نکنید

    دست نوشته خود را با دقت دوباره بخوانید و اصلاح کنید. بازخوانی در زمینه تحقیق ضروری است و به شناسایی رایج ترین مشکلات و کاستی های نسخه کمک می کند که در غیر این صورت ممکن است نادیده گرفته شوند. اغلب، خواندن متن خود با صدای بلند خطاهای بیشتری را نسبت به خواندن بی‌صدا برای خودتان نشان می‌دهد. اگر در مورد کیفیت متن خود شک دارید، خدمات ویرایش حرفه ای زبان Elsevier را در نظر بگیرید.

    ۳٫ یک نشریه مناسب را انتخاب کنید

    مجله مناسب برای مقاله شما می تواند به طور چشمگیری شانس پذیرش شما را افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که به مخاطبان هدف شما می رسد.

    یاد آوری:

    1. اهداف و دامنه مجله را بخوانید تا مطمئن شوید که با مقاله شما مطابقت دارند.
    2. بررسی کنید که آیا می توانید ارسال کنید – برخی از مجلات فقط دعوت نامه هستند.
    3. از معیارهای ژورنال برای اندازه گیری تأثیر آن استفاده کنید. در واقع، می‌توانید سایر اطلاعات اضافی را نیز بررسی کنید – مانند سرعت و دسترسی تا بفهمید که آیا این اطلاعات برای شما مناسب است یا خیر.
    4. اهداف و دامنه و دستورالعمل های نویسنده مجله هدف خود را به دقت بخوانید
    5. هنگامی که فکر می کنید دستنوشته شما برای ارسال آماده است، گام مهم بعدی این است که اهداف و محدوده مجلات را در منطقه مورد نظر خود مطالعه کنید. انجام این کار شانس پذیرش نسخه خطی شما برای چاپ را افزایش می دهد.
    6. یک کاورلتر همراه با دستنوشته ارسال کنید
    7. هرگز اهمیت نامه پوششی خطاب به سردبیر یا سردبیر مجله هدف را دست کم نگیرید. یک کاورلتر خوب باید بر ۳ جنبه اصلی تأکید کند: موضوع اصلی مقاله، اصالت/تازه بودن آن و ارتباط نسخه خطی با مجله مورد نظر.
    8. با عنوان و چکیده خود تاثیر اولیه خوبی داشته باشید
    9. عنوان و چکیده اجزای فوق‌العاده مهم یک دست‌نوشته هستند، زیرا اولین عناصری هستند که ویراستار مجله می‌بیند. آنها نسبت به کل کار علاقه و کنجکاوی ایجاد می کنند.

    حال، اگر مقاله شما توسط مجله رد شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ این به هیچ وجه پایان جهان نیست. مراحل بسیار واقعی وجود دارد که می توانید برای انتشار در یک مجله معتبر بردارید.

    علم چاپ مقاله

    انتشار مقاله هدف هر محققی است. برای کسانی که قصد دارند، دید و شناخت به ارمغان می آوردبرای ایجاد یک حرفه کامل در تحقیق. با این حال، بیشتر دانشمندان در انتقال یافته‌ها یا ایده‌های خود به دیگران احساس ناتوانی یا گمراهی می‌کنند. برای بسیاری، قالب‌بندی مجدد نوع خاصی از متن به متن دیگر، آگاهی از الزامات قالب‌بندی و ترجمه آثارشان به نتایج بصری جذاب می‌تواند دشوار باشد. علاوه بر این، پیگیری تمام مراحل مورد نیاز برای ارسال مقاله برای انتشار ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد و زمان زیادی را صرف انجام تحقیقات جدید کند.

    هزینه چاپ مقاله اسکوپوس در الزویر

    هزينه سابمیت مقاله مجلات elsevier به دو شکل محاسبه می شود. با توجه به سیاست های مجله‌ای که شما انتخاب می کنید هزینه چاپ مقاله در الزویر تعیین می شود. بهتر بگم، با توجه به این که مجلات در الزویر به دو دسته دسترسی باز (Open Access) و دسترسی محدود و بسته (Close Access) تقسیم می شوند، نوع پرداخت هزینه مقاله نیز تغییر می کند.

    اگر از خدمات مجلات Open Access استفاده کنید، با هزینه را نیز خود نویسنده بپردازد و بعد از چاپ این مقاله به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می گیرد ولی در مجلات Close Access، هزینه توسط افرادی که به دنبال استفاده از مقاله شما هستند، پرداخت می شود.

    مدت زمان چاپ مقاله در الزویر چقدر است؟

    مجلات الزویر، مانند سایر مجلات هستند و نمی توان به صورت دقیق گفت که چقدر زمان نیاز هست تا مقاله شما در این مجلات چاپ شود. فرآیند داوری در مجلات الزویر ممکن است ۱۰ روز تا ۱ سال زمان ببرد. البته این که چقدر طول می کشد تا مقاله شما داوری شود به منزله اکسپت یا ریجکت شدن حتمی نمی باشد، زیرا ممکن است مقاله شما در ۱۰ روز اکسپت شود و در شرایطی مقاله شما بعد از ۶ ماه یا حتی ۱ سال ریجکت شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)