چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی

چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی
  • چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی : رشته روانشناسی به صورت ذاتی همراه با پژوهش است. از روش های پژوهشی که در حوزه روانشناسی ابداع شده است، در سایر علوم نیز قابل استفاده است. درواقع نتایج پژوهش های روانشناسی بر سایر جوانب زندگی اثرگذار است. لذا چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی باید بالاترین سطح کیفیت انجام شود. هم چنین با توجه به حساسیت این رشته، دانشجویان و اساتیدی که در این حوزه اقدام به پژوهش های روانشناسی می کنند، باید مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی را بسیار دقیق و حساب شده پیاده کنند. لازم به ذکر است که چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی در همه رشته های روانشناسی ممکن است. دانشجویان زیادی سالانه در مقاطع ارشد و دکترا تحصیل می کنند و برای پایان نامه خود نیاز به تحقیقات وسیع و دقیق دارند. هم چنین بسیاری از این دانشجویان علاقه دارند مقاله علمی پژوهشی روانشناسی خود را در مجلات روانشناسی به چاپ برسانند. از این رو در ادامه با مجلات علمی پژوهشی روانشناسی که می توانید مقاله پژوهشی روانشناسی خود را در آن چاپ کنید را بررسی می کنیم.

    مجلات علمی پژوهشی روانشناسی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در چه مجلاتی امکان پذیر است؟ این سوال از سوال های پرتکرار دانشجویان و محققان در حوزه روانشناسی است. بنابراین باید اضافه کنیم که امکان چاپ مقاله روانشناسی در مجلات داخلی وجود دارد.

    چاپ مقاله روانشناسی در مجلات داخلی با سختی ها و مشکلات خود همراه است. از مشکلات چاپ مقاله روانشناسی در مجلات معتبر داخلی می توان از  طولانی بودن پروسه داوری و عدم پاسخگویی دقیق از سوی مجله اشاره کرد. لذا بزرگترین ترس محققان در حوزه روانشناسی، عدم توانایی در چاپ مقاله روانشناسی در مجلات داخلی است. اما بسیاری از موسسه های پژوهشی با هدف راهنمایی پژوهشگران در حوزه چاپ مقاله علمی پژوهشی فعالیت می کنند و می توانید با کمک و مشورت از این موسسات چاپ، راه را برای خود هموار کنید.

    مجلات اسکوپوس : مجلات اسکوپوس همواره مورد توجه همه محققان در هر رشته ای از هر کجای دنیا هستند. از این رو چاپ مقاله روانشناسی در این نوع نشریات کمی دشوار است. با توجه به حجم بالای مقالاتی که سالانه به نشریات اسکوپوس ارسال می شود، فرآیند داوری نیز در این نوع مجلات طولانی است. هم چنین معیارهای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس سخت است.

    مجلات ISI : مجلات آی اس آی در طیف وسیعی از رشته ها اقدام به چاپ مقاله می کند. مقاله علمی پژوهشی روانشناسی نیز یکی از همین رشته هاست. برای چاپ مقاله روانشناسی باید بدانید که امکان چاپ مقاله هم د رنشریات با ضریب تاثیر و هم نشریات بدون ضریب تاثیر وجود دارد.

    مجلات ISC : مجلات آی اس سی نیز از محبوبیت زیادی در پایگاه های جهان اسلام برخوردارند. هم چنین مقالات بسیار خوبی در این نشریات به چاپ رسیده است. حتی بسیاری از دانشجویان برای تکمیل رزومه خود، به چاپ مقاله در این ژورنال می پردازند.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی

    مجلات علمی پژوهشی روانشناسی با داوری سریع

    برای چاپ مقاله علمی پژوهشی، پس از طی مراحل چاپ مقاله روانشناسی، باید برای ارسال مقاله به ژورنال های روانشانسی اقدام کنید. در برخی موارد به  دلایلی نیاز است که مقاله روانشانسی خود را خیلی سریع به چاپ برسانیم.

    برای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی روانشناسی با داوری سریع، باید نکاتی را رعایت کنید. محتوای مقاله روانشانسی بسیار مورد توجه است. لذا در نگارش مقاله از اساتید خود بهره ببرید یا می توانید از موسسه چاپ مقاله کمک بگیرید.

    در نگارش مقاله روانشناسی که قصد دارید سریع به چاپ برسد، باید نظر داوران را جلب کنید. درواقع مقاله شما باید کیفیت یک مقاله علمی را داشته باشد. هم چنین رعایت ساختار مقاله نیز مورد توجه داوران است.

    در صورتی که مقاله شما نیاز به ویرایش داشته باشد، باید در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت، ویرایش را انجام دهید تا مقاله شما سریع تر بررسی شود. چاپ سریع مقاله روانشناسی در مواردی ممکن است که مقاله شما هیچ مشکلی علمی یا ساختاری نداشته باشد و شما نیز پیگیری های لازم را انجام دهید.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی

    فرآیند پذیرش و چاپ مقاله روانشناسی

    برای چاپ مقاله روانشناسی در مجلات علمی پژوهشی روانشناسی باید مراحلی را طی کنید که در ادامه به صورت مختصر به آن می پردازیم.

    یافتن مجله روانشناسی معتبر:  اولین قدم در چاپ مقاله روانشناسی، یافتن مجله ای معتبر و مناسب است. انتخاب مجله علمی پژوهشی روانشناسی از آن جایی اهمیت پیدا می کند که مجلات معتبر مختلف در هزینه، شاخص های مورد توجه مجله، درصد پذیرش مقالات ارسالی و زمان داوری و بررسی مقالات متفاوت عمل می کنند. امکان دارد مجله ای زمان داوری کوتاهی داشته باشد اما از نظر کیفیت، کیفیت مطلوبی نداشته باشد.

    آماده سازی مقاله و نگارش کاور لتر: پس از انتخاب مجله مناسب، طبق فرمت مجله منتخب، مقاله خود را آماده کنید. نگارش کاورلتر نیز در این مرحله است که باید با نهایت دقت انمجام شود.

    سابمیت مقاله : بعد از آماده سازی نهایی مقاله، باید مطابق دستورالعمل های وب سایت مجله پیش رفته و اسناد مورد نظر را بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که فرآیند سابمیت در مجلات مختلف، متفاوت است. بنابراین حتما گام به گام طبق راهنمایی مجله پیش بروید.

    پیگیری اصلاحات توسط نویسنده مسئول: پس از بارگذاری مقاله روانشناسی در مجله، سردبیر نظر اولیه خود را به نویسنده مسئول ارسال می کند. گاهی اوقات ممکن است مقاله از نظر سردبیر مناسب نباشد و رد شود. اما وقتی که مقاله مورد تاییر سردبیر قرار گیرد، مقاله برای داوران ارسال می شود. درصورتی که داوران پیامی مبنی بر اصلاحات لازم را به نویسنده مسئول برسانند، وی موظف است نسبت به اشکالات و ابهامات مقاله اقدام کند. تاثیر این بخش از فرآیند چاپ مقاله علمی پژوهشی روانشناسی در چاپ سریع مقاله بسیار موثر است.

    در مواردی امکان انجام اصلاحاتی که داوران خواسته اند وجود ندارد یا بخشی از مقاله برای داوران مبهم است، در این جا نویسنده مسئول باید مسئله را برای داوران شرح دهد یا علت عدم تغییر را بازگو کند. ارسال پاسخ درست و منطقی در این مرحله، شانس چاپ مقاله را بالا می برد.

    چاپ مقاله روانشناسی نیز همانند مقاله علمی پژوهشی منوط به این است که مقاله در مجله دیگری چاپ نشده باشد. درواقع امکان ارسال همزمان درخواست برای  دو مجله وجود ندارد. از این رو برای چاپ مقاله روانشناسی به دنبال بهترین مجله بگردید. اگر فکر می کنید به راهنمایی های بیشتری  نیاز دارید، با موسسه های پژوهشی که در زمینه چاپ مقاله علمی پژوهشی فعالیت می کنند ارتباط بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    2/5 (1 نظر)