تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی

تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
  • تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی : بسیاری از دانشجویان پس از نوشتن پایان نامه کارشناسی یا ارشد تلاش می کنند که  از تحقیق انجام شده به عنوان پایه مقاله علمی پژوهشی استفاده کنند و یا برای تبدیل پایان نامه به کتاب اقدام می کنند. گرچه تبدیل پژوهش به مقاله امری منطقی است، اما میان پایان نامه و مقاله علمی پژوهشی تفاوت های قابل توجهی وجود دارد و برای تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی باید با این موارد آشنایی داشته باشید. بنابراین ابتدا باید با تفاوت های پایان نامه و مقاله علمی پژوهشی آشنا شوید سپس برای این کار اقدام کنید. این نکته هم حائز اهیمت است که افرادی در موسسه تبدیل پایان نامه به مقاله هم برای این کار گماشته شده اند تا زحمات شما را کم کنند.

    در هنگام تصمیم گیری درباره استخراج مقاله از پایان نامه خود، ابتدا در نظر بگیرید که آیا یافته ها و نتایج پروژه به سوالات مهم پاسخ می دهد؟ روش اصولی را در پیش گرفته است؟ نتایج آن در خور شان مقاله علمی پژوهشی است؟ چکیده و مقدمه آن مناسب مقاله است؟ سپس برای تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی اقدام کنید.

    تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی به منظور کمک به دانش موجود برای یافتن پاسخ سوالاتی که کسی آن ها را بررسی نکرده است، انجام می شود و تحقیقات منتشر شده کمک شایانی به حوزه علم خواهد کرد.

    حتی ممکن است برخی از سوالات اصلی پایان نامه برای انتشار در مقاله علمی پژوهشی مناسب بوده اما برخی از سوالات بارها در مقالات دیگر به آن پرداخته شده است. به همین ترتیب، ممکن است به نتایجی احتیاج داشته باشید که به کامل تر شدن پاسخ های شما کمک کند و لازم باشد این تجزیه و تحلیل ها را قبل از درخواست انتشار مقاله انجام دهید.

    همچنین ممکن است این چالش پیش بیاید که آیا اندازه نمونه فعلی قدرت کافی برای اطلاعات مقاله و پوشش دهی تحلیل ها را فراهم می کند؟ و آیا تجزیه و تحلیل اضافی ممکن است یافته های مبهم را روشن کند؟ بنابراین مشاوره با متخصصان در موسسه هایی که کار تبدیل پایان نامه به مقاله را انجام می دهند، ضرورت پیدا می کند.

    برای تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی باید مراحلی را طی کنیم و در پایان نامه اصلاحاتی ایجاد کنیم. علت این موضوع هم به ساختار متفاوت رساله دکتری با مقاله علمی پژوهشی برمی گردد. در ادامه درباره تفاوت پایان نامه و مقاله علمی پژوهشی بخوانید.

    تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی

    تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی

    تفاوت های پایان نامه و مقاله علمی پژوهشی

    تفاوت های زیادی بین یک پایان نامه و یک مقاله علمی پژوهشی وجود دارد. اولین و مهم ترین تفاوت مقاله علمی پژوهشی با پایان نامه دانشگاهی در موضوع انتخابی آن هاست.

    • برای انتخاب موضوع مقاله علمی پژوهشی به مباحث داغ علمی که جدید هستند می پردازیم و با پرسش یک سوال که تا به حال در آن زمینه تحقیقی انجام نشده است، درصدد یافتن پاسخ های آن برای ارائه راه حل هستیم. اما در پایان نامه ارشد یا کارشناسی، موضوعی که انتخاب می کنیم جدید نیست و شاید افراد زیادی قبل از ما در آن حوزه به تحقیق پرداخته باشند.
    • خلاصه مقاله معمولاً کوتاه تر از خلاصه یک پایان نامه است.
    • مقدمه در یک پایان نامه استفاده می شود تا نشان دهد شما با ادبیات رشته انتخابی خود آشنا هستید. اما در مقاله تحقیقاتی، مقدمه بسیار کوتاهتر است زیرا فرض بر این است که مخاطب هدف شما با زمینه تحقیقاتی شما آشنا است. بنابراین مقدمه مقاله شما بیشتر بر روی زمینه سازی برای خروجی داده ها تحقیقاتی است که می خواهید ارائه دهید.
    • بخش نتایج در یک پایان نامه شامل تمام یافته های شما خواهد بود. در یک مقاله علمی پژوهشی، این جزئیات بیش از حد است. داده های این بخش از مقاله برای پشتیبانی از مسئله تحقیق یا فرضیه شماست. اغلب، نتایج پایان نامه ها از نتایح دو تا سه مقاله مختلف دستچین شده است. بحث و بررسی در مقاله بسیار بیشتر از پایان نامه خواهد بود.

    با این تفاسیر برای تبدیل پژوهش به مقاله علمی پژوهشی باید مراحلی را طی کنیم که با آموزش گام به گام استخراج مقاله از پایان نامه در خدمت شما هستیم.

    آموزش گام به گام استخراج مقاله از پایان نامه

    در حالی که پایان نامه و مقاله، هر دو ساختار تقریبا مشابهی دارند، شما نمی توانید پایان نامه خود را به عنوان یک مقاله علمی پژوهشی منتشر کنید. قبل از استخراج مقاله از پایان نامه، مهم است که بدانید مقاله کوتاه تر از پایان نامه است. با این حال، تبدیل پایان نامه شما به مقاله ژورنالی یک کار ساده کپی و جایگذاری نخواهد بود. شما باید از داده های پایان نامه خود به عنوان نقطه شروع نوشتن مقاله برای چاپ در ژورنال های معتبر استفاده کنید.

    تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی

    تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی

    1. ژورنال مناسب را شناسایی کنید

    برای تبدیل پایان نامه به مقاله ای که قصد  دارید در مجلات معتبر چاپ کنید، باید اهداف و دامنه مجلات مورد علاقه خود را بخوانید و اطمینان پیدا کنید که مقاله شما در حوزه مجله باشد. اگر تحقیقات شما خارج از اهداف ژورنال است، به دنبال ژورنال مناسب تری برای مقاله خود باشید.

    زیرا ارسال مقاله برای چاپ در آن ژورنال کار بیهوده ای خواهد بود. ساختار و سبک مرجع پیشنهادی هر مجله را برای مقالات موجود در وب سایت، که معمولاً در “راهنمای نویسندگان” یافت می شوند،  بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که مقاله شما رد نمی شود.

    1. طول پایان نامه خود را کوتاه کنید

    برای کوتاه کردن متن خود، داده هایی را استخراج کنید که فقط به سوال تحقیق پاسخ می دهند. از داده های خود برای بیان یک داستان منسجم استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که عنوان شما با محتوای مقاله شما مطابقت دارد.

    1. چکیده پایان نامه را اصلاح کنید

    خلاصه مقالات معمولاً بسیار کوتاه تر (۱۰۰-۲۵۰ کلمه) از خلاصه پایان نامه می باشد و خوشبختانه شما یک منبع برای خلاصه دارید و می توانید با کوتاه کردن جملات، به نتیجه مطلوب برسید اما دقت کنید که خلاصه مقاله باید شامل تمام عناصر اصلی باشد تا توجه خواننده را جلب کند و آنها را  برای مطالعه، تشویق کند.

    1. مقدمه را اصلاح کنید

    پایان نامه شما ممکن است بیش از یک سوال تحقیق یا فرضیه داشته باشد که همه آنها برای مقاله شما مناسب نیستند. برای تبدیل پایان نامه به مقاله،  باید روی یک سوال تمرکز کنید. برای آشنایی با فرمت مقدمه، از مقالات چاپ شده در  ژورنال هدف به عنوان نمونه استفاده کنید.

    1. قسمت روش ها را اصلاح کنید

    در قسمت روش های مقاله نیازی به توصیف بیش از حد نیست. قطعا مخاطبان شما نیازی به همه جزئیات روشهای آزمایش شده ندارند. توصیف طولانی تر روش ها برای موسسه یا نهاد مالی شما که وظیفه آن تامین مالی است، اهمیت دارد.

    1. یافته های اصلی را در نتایج گزارش دهید

    قبل از بحث، حتماً تمام یافته های مربوط به سوال (های) تحقیق خود را در بخش نتایج ارائه دهید. اگر تجزیه و تحلیل اکتشافی انجام داده اید، حتماً حداقل چند گزاره مختصر درباره یافته ها ارائه دهید.

    1. اطمینان حاصل کنید که بحث روشن و مختصر است

    یک نقطه شروع خوب برای بخش بحث، تفسیر نتایج شماست. در این بخش باید به این موضوع بپردازیم که خواننده چه چیزی را از تحقیقات شما خواهد آموخت؟ توجه داشته باشید که  نتایج خود را در بخش بحث تکرار نکنید، در عوض سوالات و ابهاماتی که برای مقالات آینده می توان از آن استفاده کرد را ارائه دهید.

    1. تعداد مراجع را محدود کنید

    برخلاف پایان نامه که تمام منابع نام برده می شود، در مقاله منابع بنیادی و اصلی ذکر می شوند. حتی مجلات گاهی اوقات تعداد استنادها را محدود می کنند. به همین دلیل سعی کنید مرتبط ترین مراجع و منابع را در انتهای مقاله اضافه کنید.

    با این راهنمایی می توانید هر پایان نامه ای را به مقاله علمی پژوهشی تبدیل کنید. اما اگر برای استخراج مقاله از پایان نامه خود عجله دارید، می توانید از موسسه های تبدیل پایان نامه به مقاله کمک بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    5/5 (1 نظر)