چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr
  • چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr : دانشجویان ومحققانی که در زمینه نوشتن مقالات علمی پژوهشی دستی دارند به خوبی با مجلات معتبر آشنایی دارند و می دانند که چاپ مقاله در اینگونه مجلات معتبر بین المللی دارای چه امتیازات بالایی می باشد. یکی از معتبرترین مجلات بین المللی مجله isi می باشد که این نوع مجله دارای دو گروه می باشد و که از نظر اعتبار به ایمپکت دار و بدون ایمپکت تقسیم می شوند که مجلات jcr دارای ایمپکت و اختبار علمی بالایی می باشند. چاپ مقاله در این نوع مجلات دارای اهمیت بسیاری برای افراد می باشد . به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله مطالب مفیدی در جهت چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr را برای شما بیان کنیم. پس نا انتهای این مطلب آموزنده علمی همراه ما باشید:

    منظور از مجلات jcr چیست؟

    جی سی آر یا همان Journal Citation Reports)JCR) نشریه سالانه ای از clarivate analytics است که توسط وب آف ساینس به وجود آمده است و از طریق مجموعه وب آف ساینس در دسترس است. جی سی آر اطلاعات آکادمیکی از علوم طبیعی و علوم اجتماعی را فراهم می کند و شامل ایمپکت فاکتور مجلات است. جی سی آر ابتدا توسط Science Citation Index منتشر می شد ولی امروزه به عنوان یک سرویس متمایز به کار خود ادامه می دهد.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    چاپ مقاله jcr

    معتبرترین مجلات علمی، مجلاتی هستند که در JCR نمایه می شوند. ورود مجلات به JCR بسیار سخت است و این مجلات ملزم به رعایت قوانین و استانداردهای تعیین شده از سوی موسسه ISI هستند. مجلات پس از ورود به JCR نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتی که قوانین و استانداردهای موسسه ISI توسط آنها رعایت نشده باشد، نام آنها از JCR حذف می شود. جی سی ار برای اینکه در راستای تحقیقات به شما کمک کند و این امکان را برای شما فراهم سازد که بتوانید مهم‌ترین مجلات مد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کنید، اطلاعات زیر را در اختیارتان قرار می‌دهد:

    • مجله‌هایی که بیش‌ترین تعداد استنادات در یک زمینه تخصصی خاص را شامل می‌شوند.

    • به روزترین مجلات در یک زمینه تخصصی.

    • مجلات با بالاترین ایمپکت فاکتور در یک زمینه تخصصی.

    • مقالات با بالاترین تعداد چاپ در یک زمینه تخصصی.

    • اطلاعات دسته‌بندی موضوع به عنوان معیار سنجش.

    چاپ مقاله در این مجلات به آسانی چاپ مقالات در مجلات دیگر نبوده و حتما باید مقاله شما باید در اسکوپ مجله باشد یعنی موضوع مقاله شما متناسب با موضوع مجله باشد، چون هر کدام از این مجلات به یک تخصص و حوزه موضوعی خاصی پرداخته و فقط مقالات به روز، کاربردی و پرمحتوا را صرفا در همان حوزه پذیرش و چاپ میکنند. به همین دلیل باید در انتخاب مجله از بین مجلات jcr، این فاکتورها را در نظر بگیرید تا از هدر رفتن زحمات و زمان خود و ریجکت مقاله تان پیشگیری کنید.

    ✅ اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید و یا با محدودیت زمانی برای بررسی مجلات روبرو هستید، این کار را به موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ بسپارید.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr چه مزایای دارد؟

    همانطور که در ابتدا بیان کردیم چاپ مقاله JCR چندان کار ساده ای نمی باشد و هر فردی نمی تواند از پس این کار برآید اما خودتان را دست کم نگیرید و با استفاده از راهنمایی های افراد متخصص و موسسات مربوطه شما می توانید به موفقیت دست پیدا کنید رسیدن به این آرزوی قلبی فقط مستلزم کار و کوشش و تمرین می باشد. نشریات علمی طبق دسته بندی انجام شده از A تا C دسته بندی شده اند، که دسته اول در بالاترین سطح و دسته سوم در پایین ترین سطح قرار دارند. نشریات JCR در این رده بندی در دسته نشریات A قرار می گیرند. پس طبیعی است که چاپ مقاله در آن ها نیاز به تلاش دارد.
    چاپ مقاله JCR امتیازهای زیادی در زمینه های مختلفی همچون مصاحبه دکتری، ارتقا شغلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر برای نویسنده آن به دنبال خواهد داشت. اغلب این نشریات به صورت کلوز اکسس بوده و هزینه چاپ از نویسنده دریافت نمی کنند. چاپ مقاله در این نشریات حدود ۲ الی ۴ ماه به طول می انجامد.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    در صورتی که میخواهید مقاله خود را در مجلات معتبر jcr به چاپ برسانید بهتر است که قبل از اینکه اقدام به چاپ مقاله کنید ابتدا از معتبر بودن و جعلی نبودن مجله اطمینان حاصل فرمایید . توصیه ما به شما عزیزانی که قصد چاپ مقاله در مجلات دارای ضریب تاثیر دارید این است که ابتدا از مقدار ضریب تاثیر اطمینان داشته باشید و سپس اقدام به چاپ مقاله کنید.

    نگارش مقاله و ترجمه آن

    با توجه به مجله ای که انتخاب می کنید باید به دنبال موضوعی جدید و بروز باشید تا بتوانید طبق آن مطالب علمی بالایی را در مقاله خود استفاده کنید و با توجه به آن بتوانید در داوری این نوع مجلات قبول شوید و نامه پذیرش را دریافت کنید. برای ارسال مقاله خود باید از مترجمان حرفه ای استفاده کنید تا معانی مطالب شما بصورت صحیح ترجمه شده و کلمات معادل آن به درستی استفاده شود.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    فرمت بندی مقاله علمی پژوهشی

    بعد از انتخاب ژورنال مناسب باید فرمت بندی مقاله را انجام دهید و هر مجله فرمت به خصوصی برای مقالات دارد که باید طبق اصول و قواعد مشخص ویرایش و بررسی انجام شود. مقاله به فرمت تعیین شده از طرف مجله تبدیل شود.

    بعد از فرمت بندی باید مقاله را سابمیت کنید و منتظر نتیجه داوری بمانید. داوری این نوع مجلات بسیار سختگیرانه می باشد به دلیل اعتبار یالای علمی مجلات جی سی آر می باشد. داواران مقاله مورد نظر را از هر جهت علمی بررسی می کنند  گذشتن از فیلترهای داوری این نوع مجلات بسیار مشکل می باشد و غیر ممکن مگر اینکه مجله از محتوای علمی قوی برخوردار باشد که ارزش چاچ شدن در این مقالات معتبر را داشته باشد. داوران و سردبیران مجلات ایمکت دار جی سی آر به موضوع و بار علمی مقالات بسیار توجه می کنندو اجازه نمی دهند هر مقاله ای در این مجلات به چاپ برسند. نتیجه داوری ممکن است سه حالت داشته باشد، نتیجه داوری که ممکن است سه حالت زیر را داشته باشد:

    • مقاله پذیرفته شود(اکسپت): در صورتی که محتوا عنوان ترجمه و انتخاب مجله به درستی انتخاب شود در این صورت با توجه به بررسی بسیار عادلانه داوران مقاله حتما پذیرفته میشود و نیازی نیست که نگران کیفیت آن باشید.

    • عدم پذیرش مقاله (ریجکت): اگر هر یک از مراحل فوق به دستی انتخاب نشود و یا دچار ایراد باشد و کیفیت لازم را نداشته باشد در این صورت حتما مقاله ریجکت خواهد شد.توجه داشته باشید که داوران روی مواردی از جمله کیفیت ترجمه و عنوان ناب توجه بسیار ویژه ای دارند و هر چقدر که کیفیت عنوان و ترجمه بیشتر باشد مقاله مدت کمی را در مرحله داوری سپری میکند و اگر کیفیت کافی نداشته باشد حتما ریجکت میشود.

    • مقاله نیاز به بررسی داشته باشد(ریوایز): اگر مقاله ایرادات جزئی داشته باشد در این صورت مقاله نه ریجکت خواهد شد و نه پذیرفته خواهد شد بلکه نیاز به بررسی و بازبینی خواهد داشت که میتوانید بررسی های لازم را انجام دهید و دوباره مقاله را سابمیت کنید.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr و پذیرش آن در داوری این نوع مجلات دارای امتیازات بزرگی برای نویسنه مقاله و یا نویسندگان آن دارد زیرا پذیرش آن نشان دهنده علم فراوان نویسنده آن مقاله بوده است . زمانی که مقاله برای پذیرش پذیرفته شود نامه پذیرش مقاله به همراه زمان جاپ مقاله در مجله به ایمیل نویسنده مسئول ارسال می شود. یک نکته بسیار مهمی که باید درخصوص چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr بگوییم این است که پذیرش و چاپ مقالات در این نوع مجلات بصورت رایگان می باشد. همانطور که گفتیم شاید پذیرش  وچاپ مقالات در این نوع مجلات سخت و زمان بر باشد اما دارای امتیازات بالایی برای نویسنده و در عین حال بصورت رایگان می باشد.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات jcr

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    5/5 (1 نظر)