چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی
  • چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی : مقالات علمی پژوهشی که گونه دیگری از انواع مقالات علمی می‌باشند این نوع مقالات نه به بررسی و تحقیق در مورد موضوعات پیشین می‌پردازد و نه مانند مقالات مروری است این نوع از مقالات افق های جدید از یک موضوع را مورد بررسی و پژوهش قرار می‌دهند.این نوآوری نباید فقط در روش جدید، تعریف جدید، مساله جدید و … در تاریخ علم باشد. هدف اصلی چاپ مقاله علمی پژوهشی ایجاد یک استدلال است.یکی از بخش های چنین مقاله ای مرور ادبیات است. در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات به عنوان اساس و بنیان کار ارائه می‌شود و بینش جدیدی را که محقق به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می‌کند.این مقالات برخلاف مقالات علمی ترویجی که هدف آن خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده های دیگران است، این مقالات در پی ایجاد و ترویج موضوع جدیدی هستند. در ادامه به نحوه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی خواهیم پرداخت.

    مجلات علمی پژوهشی داخلی چه مجلاتی هستند؟

    مجلات علمی پژوهشی داخلی دسته از مجلات علمی هستند که چاپ مقاله در آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند این مجلات قابل تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌باشند و در داخل کشور مزایای بسیار زیادی دارند.این مجلات مقالات فارسی نیز پذیرش می‌کنند و پایگاه اطلاعاتی اکثر آنها در داخل کشور ایران می‌باشد از جمله مهم ترین و پرطرفدار ترین مجلات علمی پژوهشی داخلی میتوان اشاره به مجلات isc داشت که بسیار پرطرفدار می‌باشند.چاپ مقاله در مجلات داخلی کار چندان دشواری نمی‌باشد.چنانچه می‌خواهید برای تقویت رزومه خود تلاش کنید مجلات علمی پژوهشی داخلی مناسبترین انتخاب شما می‌باشند.

    مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی 

    برای چاپ یک مقاله در مجلات علمی پژوهشی باید ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید مقاله را در مجلات داخلی چاپ کنید یا خارجی بعد از اینکه تصمیم گرفتید سپس باید مراحل چاپ را آغاز نمایید.مراحل چاپ مقاله به ترتیب زیر میباشد:

    1. ویرایش فنی ادبی مقاله رفع هر گونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقالات

    2. انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله

    3. ویرایش و فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین شده از طرف مجله

    4. سابمیت مقاله به مجله مورد نظر

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

    فرایند چاپ مقاله در این مجلات به این صورت خواهد بود که پس از ارسال مقاله آماده شده به موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ ، متخصصان رشته مربوطه به ارزیابی کیفیت مقاله ارسالی می‌پردازند و در صورت داشتن حداقل استانداردها ادامه کار انجام می‌شود. همچنین مقاله توسط همکاران ما به صورت کامل مطالعه و اصلاحات علمی لازم در آن اعمال می‌گردد تا امکان اکسپت و چاپ آن بالا رود. در نهایت مجلات مورد نظر معرفی شده و فرایند سابمیت و سایر مراحل توسط موسسه هدف ریسرچ انجام می‌گیرد.

    هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی 

    هزینه چاپ مقالات هم می‌تواند نرخ‌های متنوعی برای‌تان داشته باشد. بعضی از نشریات داخلی و خارجی کاملا رایگان هستند. یعنی نیازی به پرداخت هزینه چاپ و انتشار در آنها وجود ندارد. اما برخی دیگر قیمت‌هایی برای انتشار آثار از شما دریافت می‌کنند.  بازه قیمتی برای پرداخت هزینه وجود دارد. هزینه چاپ مقالات علمی در مجلات داخلی بالای ۷۰۰ هزارتومان می باشد و به دلیل داخلی بودن این مجلات پرداخت ها با پول رایج کشور می باشد و مانند مجلات معتبر خارجی به قیمت روز دلار محاسبه نمی گردد . این هزینه بعد از اکسپت شدن مقاله دریافت می گردد البته شاید مبالغی بیشتر یا کمتر از این بازه قیمتی هم در میان مجلات مختلف اعلام شود.

    مجلات علمی پژوهشی داخلی

    این مجلات عموما با هدف تولید علم و به منظور ابداع راه حل های جدید برای رفع مشکلات و معضلات جامعه کنونی اقدام به چاپ مقالات می نمایند . معمولا مقالات علمی پژوهشی دارای موضوعاتی نو و بکر هستند و همیشه مسائلی را مورد پژوهش و بررسی قرار می دهند که در جامعه علمی به آنها کمتر پرداخته شده است. داوران این مجلات هم با توجه به اصل اولیه این مقالات ، یعنی اصالت و ابداع ، به داوری آنها می پردازند و موضوعات تکراری و پیش پا افتاده دیگر مورد پذیرش قرار نمی گیرند. معمولا این مقالات بیشتر مورد توجه دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری ، اساتید دانشگاهها و محققان و پژوهشگران مراکز تولیدی و تحقیقاتی هستند. در مجموع نگارش یک مقاله خوب علمی پژوهشی بازه زمانی ۱۱ الی ۲۴ ماه را در بر می گیرد. امتیاز پژوهشی این مقالات در آزمون مصاحبه دکتری برای هر مقاله مرتبط با رشته تخصصی ، ۷ امتیاز و در مجموع دارای ۲۲ امتیاز در نظر گرفته میشود.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    راهنمای چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    در مورد چاپ مقاله علمی در مجلات داخلی باید ابتدا به این نکته توجه کنیم که بازه زمانی داوری در این مجلات بسیار طولانی بوده و بازه ای حدود ۳ الی ۴ ماهه را در پیش دارند. دومین نکته در مورد این مجلات مربوط به نحوه داوری آنها است . داوری این مجلات بسیار سخت و ریزبینانه است. موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ در خدمت شما پژوهشگران عزیز است که مراحل پذیرش و چاپ مقالات علمی پژوهشی شما در مجلات داخلی را انجام دهد. این مراحل می تواند از استخراج مقاله از پایان نامه آغاز شود و یا اینکه از دریافت مقاله تحریر شده از متقاضی آغاز گردد و تا به چاپ رساندن آن ادامه یابد .

    لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله علمی پژوهشی

    مجلات از نظر کیفیت دارای سطوح مختلفی هستند و ممکن است برخی از مجلات موجود مورد تایید اغلب سازمان‌های علمی نباشند. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رتبه‌بندی نشریات علمی کشور و دسترسی به بانک اطلاعات علمی کشور به سایت journals.msrt.ir مراجعه کنید. شما می‌توانید با کلیک بر آدرس وب‌سایت بانک اطلاعاتی نشریات علمی کشور به لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، دسترسی داشته باشید و سطح علمی هر کدام از مجلات داخلی را نیز مشاهده کنید.

    مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    چاپ مقاله به عنوان یک فرایند علمی و تخصصی، مانند تمامی فرآیندهای مشابه خود پدیده‌ای زمان‌بر و طولانی مدت است. بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که با اتمام نگارش مقاله و صرف زمان زیاد بر روی آن دیگر وقت کافی برای معطل ماندن ندارند و سریعاً می‌بایست مقاله خود را در مجله مورد دلخواه پذیرش و چاپ کنند. اما این تصور، تصور اشتباهی است. در حقیقت، هم زمان با آنها، پژوهشگران زیادی در کل جهان وجود دارند که شاید در حیطه و رشته پژوهشی مشابه در حال انجام تحقیق خود هستند و در زمان مشابهی نیز کار نگارش مقاله خود را به اتمام رسانده‌اند و هم اکنون در صدد چاپ آن هستند. مشکل عمده پژوهشگران، وجود اشتباه در دید و تصور آنهاست و حتماً پژوهشگران می‌بایست تصور خود را از چاپ مقاله و نگارش آن تغییر دهند. اینکه شما چقدر صرف نگارش مقاله نموده‌اید هیچ ارتباطی با این مساله ندارد که اکنون شما دوست دارید در چه مدتی مقاله خود را چاپ کنید. نگارش مقاله و پذیرش و چاپ آن دو مقوله کاملاً  مجزا از یکدیگر هستند و پژوهشگران می‌بایست خود را از لحاظ زمانی برای هرکدام از این دو مقوله آماده کنند. چاپ مقاله و مدت زمان تقریبی برای آن را نمی‌توان دقیق مشخص نمود.

    چاپ مقاله و مدت زمان تقریبی در مجلات مختلف

    به طور کلی و تقریبی می‌توان مدت زمان تقریبی برای انواع مجلات علمی برای مراحل داوری، پذیرش و چاپ  را به این صورت بیان نمود:

    مجلات علمی تخصصی: دو تا ۴ ماه

    مجلات علمی پژوهشی داخلی: ۶ ماه تا یکسال

    مجلات خارجی دارای ضریب تاثیر (بدون امکان داوری سریع): ۶ ماه تا یک سال و بیشتر

    مجلات خارجی دارای ضریب تاثیر (با امکان داوری سریع): دو هفته تا ۳ ماه

    مجلات خارجی دارای نمایه ISI، SCOPUS، ISC با ضریب تاثیر پایین و یا رده بندی Q1 تا Q4 برای مجلات اسکوپوس: بین ۱۵ روز تا ۴ ماه

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی

    گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی

    دریافت گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی به معنای دریافت نامه اکسپت از نشریه مورد نظر می باشد. وقتی شما مقاله خود را برای یک نشریه ارسال می کنید، سردبیر نشریه مقاله شما را به صورت کلی بررسی کرده و در صورت مطابقت حیطه مقاله با حیطه نشریه آن را در اختیار داوران قرار می دهد تا مقاله شما را با دقت بیشتر بررسی و ارزیابی کنند. مدت زمان داوری مقالات در نشریات مختلف متفاوت می باشد.

    چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی در کمترین زمان

    در صورتی که شما برای اخذ مجوز دفاع دکتری، تسویه حساب از دانشگاه و اخذ مدرک دکتری، ارئقاء رتبه هیئت علمی و … نیاز به پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی در کمترین زمان و هزینه را دارید کافی است درخواست خود را برای ما ارسال نمایید. موسسه چاپ مقاله هدف ریسرچ پس از بررسی مقاله شما، مجلات علمی پژوهشی داخلی مرتبط با زمینه تخصصی شما را پیشنهاد می‌دهند. شما می توانید خود نیز لیست مجله یا مجلات علمی پژوهشی داخلی و مورد نظر  خود را برای اخذ پذیرش و چاپ مقاله برای ما ارسال فرمایید تا در صورت داشتن همکاری با مجله مذکور  اقدامات لازم را جهت اخذ پذیرش و چاپ مقاله در کمترین زمان ممکن به انجام برسانیم . پس از انتخاب مجله علمی پژوهشی داخلی ، همکاران ما اقدام به فرمت بندی ساختاری، سابمیت و رایزنی با مجلات می نمایند. فرآیند اخذ پذیرش مقالات علمی پژوهشی در مجلات مختلف داخلی متفاوت بوده اما در صورتی که نیاز به پذیرش فوری مقاله علمی پژوهشی دارید، باید بدانید که برای برخی رشته های تخصصی محدود پذیرش در عرض یک ماه هم امکان پذیر است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)

    1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

    سجاد ایزدی
    آوریل 5, 2024 4:10 ب.ظ

    استخراج مقاله از رساله دکتری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *