شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس

شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس
  • شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس : یکی از نمایه های بسیار معتبر مجلات و ژورنال های علمی ، اسکوپوس است که توانسته است طیف گسترده ای از حوزه های علمی ، مانند پزشکی و مهندسی و علوم پایه را تحت پوشش خود قرار دهد. این مجلات ، بخاطر کیفیت و اعتبار بالای بین المللی ، در بین دانشجویان و اساتید داخلی از جایگاه ویژه ای برخوردارند. همچنین ژورنال های منتسب به پایگاه اسکوپوس جز سه نمایه معتبر مورد قبول وزارت بهداشت ، وزارت علوم و دانشگاه آزاد می باشد. در این مطلب سعی خواهیم کرد تمام شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس را بررسی کنیم.پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

    انواع مجلات اسکوپوس

    همانطور که می دانید ، پایگاه تامسون رویترز برای ارزیابی مجلات و ارزش دهی به مقالات نمایه شده ، از فاکتوری بنام ایمپکت فکتور استفاده می کند ، پایگاه اسکوپوس نیز مانند پایگاه تامسون رویترز ، از فاکتوری بنام ” qurtile score ” بهره می برد. در واقع این پایگاه مجلات خود را به چهار بخش q4 ، q3 ، Q2 ، q1 تقسیم بندی می کند. مقالاتی که در چارک Q1 و q2 قرار می گیرند ، مجلات بسیار معتبری هستند که داوری زمانبر و سختگیرانه دارند و برای اهداف بلند مدت مانند دفاع از پایان نامه دکتری ، فارغ التحصیلی و دریافت اپلای از دانشگاه های درجه a ، بسیار مناسب هستند.
    مقالاتی که در چارک q3 و q4 قرار می گیرند ، مجلات معتبری هستند که نسبت به مجلات Q1 و q2 ، داوری کوتاه مدت و راحتری دارند. این مجلات برای اهداف کوتاه مدت مانند : دریافت دو نمره پایان نامه ، تقویت رزومه برای شرکت در مصاحبه دکتری و دریافت اپلای از دانشگاه های درجه b ، مناسب هستند.

    شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس

    مراحل چاپ مقاله در کلیه ژورنال های دنیا تقریبا یکسان است. شما برای چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس باید مراحلی را طی کنیدکه ما برای شما بصورت گام ه گام بیان کرده ایم. شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس به شرح زیر می‌باشد در هر مرحله رعایت کیفیت کاملا ضروری می‌باشد و باید بتوانید در هر مرحله از متخصص همان مرحله کمک بگیرید که مهارت بالایی در زمینه مورد نظر داشته باشد.

     

    شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس

    شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس

     

    ۵ نکته کاربردی برای پذیرش مقاله در مجلات اسکوپوس مهم می باشد:

    1. ترجمه باید باکیفیت باشد زیرا داوران ژورنال های معتبر چون زبان مادریشان انگلیسی می‌باشد مهارت بالایی در نحوه تشخیص کیفیت ترجمه دارند.
    2. اعتبارسنجی مقاله و ژورنال باید توسط یک فرد متخصص و با سابقه انجام شود که بتوانند کیفیت را تشخیص دهند و مناسب ترین ژورنال را برای مقاله انتخاب کنند. بلند پروازی در انتخاب ژورنال ها باعث ریجکت مقاله می‌شود سعی کنید دقیقا هم سطح مقاله ژورنال مورد نظرتان را انتخاب کنید.
    3. بعد از انتخاب ژورنال مناسب مقاله را با دقت فرمت‌بندی کنید و به ساختاری که از طرف ژورنال تعیین شده است تبدیل کنید نهایت دقت و ظرافت را در ویرایش و فرمت‌بندی مقالات داشته باشید.
    4. حین سابمیت مقاله یک کاورلتر نیز به ادیتور ژورنال ارسال نمایید و سعی کنید در آن نامه ادیتور را قانع کنید که به چه دلایلی این مقاله را نوشته اید و نقاط قوت مقاله کدام است.
    5. کیفیت اولین اصل اساسی در پذیرش ژورنال های می‌باشد و اگر کیفیت مقاله چندان زیاد نباشد احتمال دارد مقاله ریجکت شود و زحماتتان از دست برود.
    شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس

    شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس

    مزایای چاپ مقاله در اسکوپوس

    اگر بخواهیم مجلات معتبر در سطح دنیا را رتبه بندی کنیم دومین رتبه بعد از ژورنال های معتبر و جهانی isi به ژورنال های اسکوپوس تعلق می‌گیرد بنابر این چاپ مقاله در این ژورنال ها اعتبار بسیار زیادی دارد از جمله امتیازاتی که هدف بیشتر محققین می‌باشد می‌توان موارد زیر را نام برد:

    کسب امتیاز در مصاحبه دوره دکتری افرادی که مقاله خود را در ژورنال های معتبر جهانی ثبت کرده اند در مصاحبه دکتری می‌توانند در اولویت قرار گیرند.

    اگر قصد شرکت در مصاحبه های دولتی یا خصوصی داردی و می‌خواهید حتما پذیرفته شوید قبل از هر چیز اقدام به تقویت رزومه کنید و مقالات خود را در ژورنالهای معتبر چاپ کنید.

    اگر قصد مهاجرت و پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی را دارید می‌توانید از امتیاز چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس استفاده کنید.

    کارمندان ادارت دولتی و خصوصی می‌تواند با کسب امتیاز چاپ مقاله اسکوپوس ترفیع رتبه بگیرند که باعث افزایش حقوق و مزایای می‌شود.

    امکان جذب شدن در دانشگاه ها به عنوان هیئت علمی که از طریق چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس کسب می‌شود.

    توانایی اخذ پروژه های بسیار بزرگ با هزینه های بالا برای کسانی که امتیاز چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس را کسب کرده اند.

    شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس

    شرایط چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات اسکوپوس

    هزینه چاپ مقاله در اسکوپوس

    دریافت پذیرش از مجلات معتبر اسکوپس ، بسیار زمان بر و پر هزینه است. هزینه های چاپ مقاله در مجلات معتبر اسکوپوس به صورت دلاری واریز می‌شوند. و کاملا وابسته به نوسانات قیمت دلار هستند. از طرفی ژورنال ها هر سال این قیمت را به روز رسانی می‌کنند و کلیه هزینه ها قیمت هایی هستند که از طرف ژورنال ها تعیین می‌شوند. برای چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس باید هزینه های آنرا واریز نمایید و سپس مقاله را سابمیت کنید. مجلات scopus هزینه نسبتا بالاتری دارند. البته هزینه ها بسته به نوع مجلات متفاوت می‌باشد و رنج قیمت دقیقی ندارد ابتدا باید ژورنال مورد نظرتان را از سری مجلات پایگاه اسکوپوس انتخاب کنید و فقط هزینه همان را محاسبه نمایید. مجلات اسکوپوس SCOPUS داوری آسانی را نسبت به مجلات ISI , PUBMED دارند و پروسه داوری کوتاه تری دارند و در مدت ۲۰ روزه می‌باشد و نتیجه اکسپت و یا ریجکت مقاله خیلی سریع مشخص می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0/5 (0 نظر)